Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XFPS Rateup for PS3

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 February 2008 - 16:56

tandapa
  • tandapa
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Som tråden lyder denna produkt har kommit nu!

http://shop.01media....ProductID=33683
och
http://www.psxcare.c...t.php?xProd=751

Vore kul om de kanske dyker upp lite omdömmen och skriverier om denna produkt här i tråden.

Själv avvaktar jag på omdömen.

Postad 12 February 2008 - 17:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Det här är ingen bra produkt tycker jag, kommer bara leda till att folk inte spelar på samma vilkor.

Jag kan dock förstå folk som inte klarar av eller inte vill lära sig att spela med kontroll.

Postad 12 February 2008 - 17:09

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Herrlich, bra för oss som ogillar handkontroll i fps.
(Spelar bara fps online på pc så inget 'fusk' härifrån :P )

Kändes dock för dyr för mig ännu.

Postad 12 February 2008 - 17:30

Unregisteredf8219770
  • Unregisteredf8219770
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Jag tycker det ska bli skönt att spela fps spel till ps3an nu när man inskaffar sig mus/t-bord till konsolen..skulle inte ens tänka tanken att spela fps spel utan doch :P..Och så slipper man sitta vid dumburken och spela cod4 :P

Postad 12 February 2008 - 20:42

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • Lärjunge

• 351 inlägg
  • 0
Jag sitter i soffan o lirar, så att behöva luta mig över mitt vardagsrumsbord och sitta helt muppat med t-bord kommer kännas skumt

Postad 12 February 2008 - 23:18

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Jag tror inte handkontrollen är gjord för mina händer. Har försökt spela några stycken fps spel i säkert ett par månader nu men utan några större förbättringar. Haha det är helt sinnesjukt att sikta med kontrollen.
En strid börjar alltid med ett par vingliga rörelser fram och tillbaka innan siktet hamnar rakt på fienden :D
Tack gode gud för att datormusen uppfanns :rolleyes:

Redigerat av Mr Muskel, 13 February 2008 - 12:55.

Postad 12 February 2008 - 23:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ännu en produkt som emulerar mus med styrningen från vanliga handkontrollen. Ni kommer inte få ngn äkta muskänsla med det här.
För övrigt så föredrar jag handkontroll.

Postad 13 February 2008 - 10:14

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Ännu en produkt som emulerar mus med styrningen från vanliga handkontrollen. Ni kommer inte få ngn äkta muskänsla med det här.

Otippat med ditt påstående ovan :rolleyes:

Postad 13 February 2008 - 11:05

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hade varit kul att testa den innan man köper den, men det är väl omöjligt... ser ju bra ut... men hur är känslan?! :rolleyes:

Postad 13 February 2008 - 11:54

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

Samma sak som med FragFx då eller?
Men hur skiljer sig känslan åt från vanlig mus?

Postad 13 February 2008 - 13:58

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Jag tycker att den här ser ut att fungera bättre än FragFx. Jag vet inte varför, men det bara känns så! ;)

Postad 14 February 2008 - 13:38

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Aha, det e här XFPS för PS3 diskuteras :)
Undrade just varför jag inte fått någon reply på mitt inlägg jag skrev för en vecka sen ;)
(https://www.minhembi...howtopic=187121)

Ska hur som helst bli spännande att se någon recension av den.

Postad 14 February 2008 - 13:54

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag tycker att den här ser ut att fungera bättre än FragFx. Jag vet inte varför, men det bara känns så! :)

Ja... man kan ju få bättre kvalite på musen, eftersom man kan välja vilken ;) FragFXs mus är ju under all kritik kvalitetsmässigt :lol:

Postad 14 February 2008 - 14:00

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Jag ska snart få min ps3 , och undrar om det är värt att köpa denna , hur är det med känslan osv , känns det som om man sitter vid en dator ,

Postad 14 February 2008 - 16:34

Unregisteredcb0c0826
  • Unregisteredcb0c0826
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Den är beställd idag....kommer förhoppningsvis imorgon..lovar att ni ska få veta om den fungerar bra eller om det är skräp...

Håll till tåls. :)

Postad 17 February 2008 - 15:56

Kalashnikov
  • Kalashnikov
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Här är den in action ser mycket lovande ut!!

http://www.youtube.c...feature=related

Postad 17 February 2008 - 19:12

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Här är den in action ser mycket lovande ut!!

http://www.youtube.c...feature=related

man ser ju att det går lite segt, men det är pga av att horungen inte har någon musmatta , hur dum kan man vara , 3 andra vides var det precis samma sakpå ,(utan musmatta)

Postad 18 February 2008 - 19:31

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

horungen

Och till nästa gång, tänk på att vårda språket.

Postad 29 February 2008 - 14:55

Unregisteredcb0c0826
  • Unregisteredcb0c0826
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jo har varit bortrest på jobb, nu har jag provat XFPS´en grundligt.

Den är klart den bästa produkten på marknaden om man är inne på mus+tangentbord känslan till PS3.

Jag har alltid spelat men mus och tangentbord på datorn och tycker att prudukten fungerar klockrent till det.

Teamet har ju lagt till en 16läges "känslighetshjul" du får musen att agera som den gör till datorn tack vare detta.

Är man trött på handkontrollen till PS3, så rekommenderar jag att köpa denna.

PS. Jag har bara provat med logitech mus och tangentbord.

Postad 01 March 2008 - 14:37

johol
  • johol
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Den är klart den bästa produkten på marknaden om man är inne på mus+tangentbord känslan till PS3.

Jag har alltid spelat men mus och tangentbord på datorn och tycker att prudukten fungerar klockrent till det.

Teamet har ju lagt till en 16läges "känslighetshjul" du får musen att agera som den gör till datorn tack vare detta.

Tack!

Perfekt precis vad jag behövde, skall köpa/boka en sån här idag

http://www.ps3kungen...products_id=230

Skall tydligen komma in i veckan som kommer, sen kommer man ju kunna spela UT3 någorlunda vettigt i varje fall ;)

Postad 01 March 2008 - 15:05

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Tack!

Perfekt precis vad jag behövde, skall köpa/boka en sån här idag

http://www.ps3kungen...products_id=230

Skall tydligen komma in i veckan som kommer, sen kommer man ju kunna spela UT3 någorlunda vettigt i varje fall ;)

ut3 har ju redan stöd för mus å tangentbord

Postad 01 March 2008 - 16:00

johol
  • johol
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Visst, men det kan vara bra att ha en och samma lösning till de spel som inte har det också.

Postad 01 March 2008 - 16:21

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

Det här är ingen bra produkt tycker jag, kommer bara leda till att folk inte spelar på samma vilkor.

Jag kan dock förstå folk som inte klarar av eller inte vill lära sig att spela med kontroll.

REdan nu spelar vi ju på olika villkor, då vissa av oss verklinge INTE kan lära sig fps med handkontroll. Tycker det är en suverän produkt jag, nu kanske man äntligen kan få lira fps online på LIKA villkor! ;)

Postad 01 March 2008 - 17:55

wikn
  • wikn
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har lånat denna av en kompis, är det bara jag som tycker att den är under all kritik? Jag har provat den i cod4 och resistance med väldigt dåliga resultat. Provat massa olika inställningar, 2 olika möss osv. Musstyrningen är totalt värdelös!
Tur att man inte beställde en!

Postad 01 March 2008 - 18:09

anteb91
  • anteb91
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

REdan nu spelar vi ju på olika villkor, då vissa av oss verklinge INTE kan lära sig fps med handkontroll. Tycker det är en suverän produkt jag, nu kanske man äntligen kan få lira fps online på LIKA villkor! ;)

Alla kan läsa sig bara dom ger det lite tid. Jag förstår inte varför man inte kan hålla sig till dator om man vill spela med mus. Det blir ju verkligen inte samma villkor när de som spelar med mus kan vända sig blixtsnabbt och börja skjuta medans de med handkontroll måste göra den svepande rörelsen som tar längre tid. Om man suttit i någon timme och det går dåligt med handkontroll får man helt enkelt sitta några timmar till för till slut så låssnar det.

Jag tycker personligen det förstör jäkligt mkt när man inte kör med samma typ av grejer. Om det finns olika servrar som man kan använda mus på är det okej men annars är det riktigt tråkigt.

Postad 02 March 2008 - 23:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
För att möss är idealiska för skjutaspel? rörelsen är naturlig, det känns bättre instinktivt och det är mer exakt.
Varför ska man ha ngt annat än idealet när man spelar för?

Postad 07 March 2008 - 11:30

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Har någon någe bra lösning att fixa denna manick till trådlös mus och trådlösttangentbord, utan som helst fördröjning+ litet tangentbord, är jag riktigt sugen på att köpa den! :D

Postad 07 March 2008 - 19:46

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
ser lovande ut.men varför inte en trådlös produkt?,hatar kablar.Väntar och ser om det inte kommer någon patch/hotfix som gör att man kan spela t.e.x cod4 med trådlös mus/tangentbord..

Postad 09 March 2008 - 16:37

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Vad hindrar dig från att koppla in en trådlös mus?
Den trådlösa kommunikationen sker ju mellan tangentbord/mus och usb-adaptern. xfps-prylen blir ju därmed fortfarande matad via usb.

Sen vad det gäller det ständigt återkommande nonsensdravlet om orättvisa villkor så är min uppfattning precis som tidigare påpekats i tråden. Livet ÄR redan orättvist. Folk HAR olika förutsättningar. Lösningen är inte att handikappa folk med flit och tro att något blir rättvisare pga det.

Speltillverkare som inte gör gränssnitten så bra som möjligt med lama ursäkter borde få tummarna avskurna och tvingas spela med handkontroll i så många timmar som behövs för att dom skall inse att rättvisa inte bygger på förmågan att använda tummarna :)

Redigerat av Bertilsson, 09 March 2008 - 16:38.

Postad 11 March 2008 - 09:42

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Hear hear!

Postad 11 March 2008 - 10:18

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Hear hear!

?? ;)

Postad 11 March 2008 - 16:04

wikn
  • wikn
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hear hear!

?? ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hear_hear

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.