Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nybörjarfråga

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 February 2008 - 23:51

Fana
  • Fana
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hallå allihopa, är en ny användare som nyligen börjat intressera mig för det här med hembio. I dagsläget äger jag bara en lcd tv (Samsung 32" R87 - en 720p LCD skärm) vilken inköptes i december. En trevlig och lagom skärm för mig då jag sitter ganska nära, är nöjd med den i nuläget. Dock skulle jag gärna vilja få lite bättre ljud och har börjat undersöka vad som krävs för att åstadkomma detta. Jag är 28 år men har aldrig ägt ens en ordentlig stereo utan alltid lyssnat på musik på datorn med halvskräpiga Creative högtalare etc, så jag är verkligen nybörjare i ordets rätta bemärkelse när det kommer till ljud.

Har tittat på kompletta "hembiopaket" men de är ganska ointressanta för mig då jag vill kunna koppla in en xbox 360 (och så gott som alla färdiga kombopaket verkar sakna den optiska digitala ingång man då behöver) och gärna vill kunna utveckla systemet allteftersom. Jag inbillar mig också att man troligen får bättre kvalitet ifall man sätter ihop ett eget system? Har förstått att jag till att börja med behöver en förstärkare/reciever och har således kollat runt efter något lämpligt att starta med. Vill inte lägga några jättesummor, dels då det troligen är bortkastat på mina otränade öron och dels för att jag inte har någon särdeles stark ekonomi.

Har sneglat på Pioneers VSX-417 http://www.pioneer.s...17-S/index.html som kostar ca 2000kr vilket känns som en lämplig nivå att starta med för mig. Nu undrar jag följande: