Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony KDL-46D3500 vs Samsung LE46M86

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE40M86BD (TV) 0 9.233766 (76) Inga priser
Samsung LE46M86BD (TV) 1 9.181818 (32) Inga priser
Sony Bravia KDL-46D3500 (TV) 1 8.2 (4) Inga priser
Sony Bravia KDL-40D3500 (TV) 1 9.136362 (21) Inga priser
63 relaterade trådar
1080p/24 (575 inlägg) 12 år sedan
Behöver hjälp med Tele2 i Samsung LE40M86 (1 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 12 år sedan
Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings (1775 inlägg) 12 år sedan
Samsung LE40 M86, klickar men startar inte... (7 inlägg) 14 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 15 år sedan
Samsungs nya lcd-serier, S8, R8 och M8 (1960 inlägg) 16 år sedan
Samsung 40M86 med missljud (19 inlägg) 16 år sedan
Inställningar av Sony Full-HD (82 inlägg) 17 år sedan
Samsung Full HD 40" för 7 papp - billigast hittils? (25 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE40M86BD eller Samsung LE40A656? (4 inlägg) 17 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 17 år sedan
Hjälp Vad händer nu? (14 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-40D3500 - Problem med digital inställning (0 inlägg) 17 år sedan
Ytterligare en "Vilken TV?"-tråd (6 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL40D3500 och Sony KDL 40V3000AEP (3 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40M86 (8 inlägg) 17 år sedan
Samsung + CA-modul + ComHem (8 inlägg) 17 år sedan
Regnbågseffekt / "Rainbow effect" på LCD (Samsung M86) (10 inlägg) 17 år sedan
Format? (6 inlägg) 17 år sedan
Lite olika frågor TV/Ljud/Dator/PS3 (0 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40M86BD + Wii (0 inlägg) 17 år sedan
TV för PS3 (51 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE46M86DB lagg? (5 inlägg) 18 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 18 år sedan
Gulstick, Samsung LE40M86 (29 inlägg) 18 år sedan
LISTA på TV:s med MER än DVB-T-"SD"; mao TV-tuners (11 inlägg) 18 år sedan
Sony FHD: X3n00, W3000, V3000, D3nn0, T3500; (929 inlägg) 18 år sedan
Sony D3500 9999 kr hos Marrakezh (0 inlägg) 18 år sedan
Playstation 2 till LCD-TV (16 inlägg) 18 år sedan
Besviken på min Samsung M86... (65 inlägg) 18 år sedan
Åsikter om Sony KDL-40D3500AEP (37 inlägg) 18 år sedan
Sony D3000 vs D3500/D3550 (16 inlägg) 18 år sedan
KDL-40D3400 (32 inlägg) 18 år sedan
Bildvisning på Sony D3000, D3500 och W3000 (3 inlägg) 18 år sedan
Hjälp mig i LCD-djungeln (7 inlägg) 18 år sedan
LCDs och störande ljud (18 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-40M86BD,Sony KDL-40D3500,Panasonic TH-42PZ70 (46 inlägg) 18 år sedan
Bästa LCD-TV upp till 15000 kr (15 inlägg) 18 år sedan
Vilken 46 tums FullHD LCD ? (24 inlägg) 18 år sedan
Ändra inställningar butik på 40M86 & D3500 (0 inlägg) 18 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 18 år sedan
Vilken 46" LCD från Sony för max 20k? (17 inlägg) 18 år sedan
Sony KDL-40W2000 & KDL-40D3500 (13 inlägg) 18 år sedan
Samsung M86, digital-tv, comhem etc. (8 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE40M86 och Nvidia 8800GTS640 (4 inlägg) 18 år sedan
Samsung M8 vs. Sony D3000 (1 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE37M86 vs LE40M86 (10 inlägg) 18 år sedan
TV Inställningar (3 inlägg) 18 år sedan
Vilka modeller bör man inte missa att titta på innan köp? (1 inlägg) 18 år sedan
Knäpper i TV:n (4 inlägg) 18 år sedan
40" D3000 eller 40" M86? (9 inlägg) 18 år sedan
Sony 46" D3500 eller W2000? (0 inlägg) 18 år sedan
Sony KDL-46D3500 och Comhem. (5 inlägg) 18 år sedan
Sony KDL-46D3000 eller Sony KDL-46D3500? (5 inlägg) 18 år sedan
LCD-TV till spelkonsoler? (26 inlägg) 18 år sedan
LG 42LF66 eller Samsung LE-40M86BD (1 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-46M86BD vs. Sharp LC-46XD1E (9 inlägg) 18 år sedan
Bra HD LCD-TV för multipla ändamål (6 inlägg) 18 år sedan
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg) 18 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 18 år sedan
Gästbok för Adde81 (5 inlägg) 19 år sedan
Köpråd (6 inlägg) 19 år sedan

Postad 12 February 2008 - 23:58

ischi
  • ischi
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej,

Har raderat ner allt nu tills endast två återstår:

Sony KDL-40D3500
&
Samsung LE46M86

Enligt mig så ser Sonyn lite "mattare" ut i bilden i butik, är detta en inställningsmöjlighet?
Det är det enda som får mig att tveka på Sonyn.

Hjälp mig att välja, fördelar och nackdelar. Det blir en av dessa i veckan.

Vilken hade Du valt? :rolleyes:

Redigerat av ischi, 15 February 2008 - 15:32.

Postad 13 February 2008 - 15:45

ischi
  • ischi
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Ingen som tycker något? ;)

Postad 15 February 2008 - 15:58

nystrand
  • nystrand
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Ingen som tycker något? ;)

Efter mycket letande, läsande och jämförande köpte jag en M86. Jag har inte ångrat mig en sekund. Bästa lcd'n i den prisklassen enligt mig. Jag har kollat i minst 7-8 butiker och i samtliga så var M86'an klart bäst.

[edit: stavfle]

Redigerat av nystrand, 15 February 2008 - 15:58.

Postad 15 February 2008 - 16:30

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Hej,

Har raderat ner allt nu tills endast två återstår:

Sony KDL-40D3500
&
Samsung LE46M86

Enligt mig så ser Sonyn lite "mattare" ut i bilden i butik, är detta en inställningsmöjlighet?
Det är det enda som får mig att tveka på Sonyn.

Hjälp mig att välja, fördelar och nackdelar. Det blir en av dessa i veckan.

Vilken hade Du valt? ;)

Återkom gärna med vad du valde och en recension / åsikter (samt gärna bilder) :)

Postad 15 February 2008 - 16:46

ergun
  • ergun
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
jag har själv samsung och icke nöjd,satsa på sony

Postad 16 February 2008 - 13:20

ischi
  • ischi
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Någon som håller med eller säger emot?

Kom igen nu :)

Redigerat av ischi, 17 February 2008 - 23:46.

Postad 18 February 2008 - 16:09

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Någon som håller med eller säger emot?

Kom igen nu :blink:

Jag var inne idag på OnOff och Siba i Barkarby:

OnOff (grymt trevlig säljare jag råkade på):

40M87 matades med Madagaskar på Blu-Ray (tror jag den heter tecknat med lejon och sånt på en ö), egen TV-bänk som stod framför D3550 (den stod på en vägg med andra TV-apparater).

Säljaren ägde själv M86 och sa att den var riktigt bra, buggarna var i princip borta och digital SD såg bra ut.

Ruskigt bra bild. Snudd på perverst.

Glansigheten i ramen samt skärmen, inga problem för mig. Älskar det vridbara stativet.

D3550 visades med Bourne Ultimatum på DVD, såg riktigt risigt ut.

Fanns ingen möjlighet för SD då han testade och antennen var i princip otjänlig.

Siba:

40M86 matades med Samsungs egen democd (antagligen 1080p Blu-ray) och Discovery HD, snuskigt bra bild.

D3500 matades med Canal+ HD, tyckte inte att den var bättre än M86:ans Discovery HD.

Designmässigt tycker jag Samsung M86 sedan D3500 och sist D3550.

Bottomline:
Köper nog M86:an.

Verkar vara som de prioriterar Samsung mot Sony då Samsung hade egen TV-bänk och riktigt bra källmaterial medans Sony var med i skymundan och körde som den stora gråa massan.

Redigerat av TheSwede86, 18 February 2008 - 16:10.

Postad 19 February 2008 - 11:20

Muppi
  • Muppi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
TheSwede86: Är så olika från ställe till ställe. Här i stan (Umeå) är det mest Sony som är uppsatt på tvbänkar med hemmabiogrejjer. M modellerna kunde jag inte ens få se hd material på (berodde dock på knas med signalerna till deras HDbox då jag var där, påstod dom.)
Hursomhelst. Jag har ändå redan bestämt mig för en 40M8 och tittat på den på flertalet butiker här i stan. Är grymt sugen på o köpa den nu.. :)

Postad 19 February 2008 - 12:17

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

TheSwede86: Är så olika från ställe till ställe. Här i stan (Umeå) är det mest Sony som är uppsatt på tvbänkar med hemmabiogrejjer. M modellerna kunde jag inte ens få se hd material på (berodde dock på knas med signalerna till deras HDbox då jag var där, påstod dom.)
Hursomhelst. Jag har ändå redan bestämt mig för en 40M8 och tittat på den på flertalet butiker här i stan. Är grymt sugen på o köpa den nu.. :)

Men var det på OnOff/Siba etc.?

Kanske just de affärerna som "gillar "Samsung mer än Sony.

Postad 19 February 2008 - 13:43

Mannen!
  • Mannen!
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tja ischi!

Köpte en Sony KDL-40D3500 i fredags och tycker den är kanon.
Angående varför vissa apparater är mer framhävda så handlar det nog mycket om vilken
som affären gör mest vinst på i förhållande till inköpspris.

Peter

*edit...köpte ju en 40 och inte en 46 :)

Redigerat av Mannen!, 19 February 2008 - 13:58.

Postad 19 February 2008 - 17:17

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Hej Ischi !

Har precis köpt KDL-46D3500 och är grymt nöjd.

Själv var jag inte sugen på Pianolack, då jag haft/har högtalare och
prövat den biten och därmed gick samsungen bort för min del. Men det är ju design och personligt vad man själv gillar och tycker bäst om. Sedan verkar ju några ha stört sig av den "glansigheten" i ramen samt skärmen
och det är väl bara att titta själv och avgöra om man kan leva med det. Att det är ett vridbart stativ på Samsungen
är väl bara positivt sen om man nu i praktiken behöver ha det är en annan femma.

Både Samsungen och Sonyn verkar helt klart vara bra TV apparater det kan man läsa överallt om i detta forum tex och om man utesluter designen, så skulle man behöva titta på dem sida vid sida matade med samma/likadan källa.
Blu Ray spelare, HDMI kabel, samma film osv osv för att få det rättvist. Därefter samma sak med SD, DVD osv. Och sedan avgöra vad du tycker ser bäst ut.

Du har ju gjort stora försök hittils får man säga, även om affärerna verkar har satsat mer på att sälja och även i nåt fall haft bättre källmaterial till Samsung.

Lycka till !

Postad 19 February 2008 - 18:07

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
Hur går det Ischi? Svar väntas :)

Redigerat av TheSwede86, 19 February 2008 - 18:08.

Postad 19 February 2008 - 18:58

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Valde mellan exakt samma...

Valde Sonyn efter att jag testat den i butik med bådas fjärrkontroller i händerna. Där jag fick leka en stund som jag ville... Plus var att de stod precis brevid varann också... :)

Grymt bra! :)

Jag valde Sonyn, kanske mest för att det har vart så mkt problem med Samsungen, samt att SIBA gav mig sjukt bra pris på den för att vara en butik. Ja det var iofs bra för att vara nätbutik också :)

Postad 19 February 2008 - 19:07

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Vad fick du loss Sonyn för?
Har nämligen lite kontakter kvar på Siba, kanske skulle kolla lite med dom.

Postad 19 February 2008 - 19:19

ischi
  • ischi
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jodå, har i princip bestämt mig för Samsungen nu efter mycket om och men.

Anledning : I alla butiker jag varit i (ganska många vid det här laget) så har jag upplevt Sonyn som matt och dyster i sina färger, detta är givetvis en fråga om smak. Jag har hört att det var inställningar så jag tog tag och började ratta lite inställningar (bland annat dem från HDTVtest) utan något vidare resultat.

Samsungen har jag alltid, överallt, upplevt som väldigt fyllig och varm i färgerna. Mer tryck i färger så att säga.

Väldigt svårt att avgöra hur det egentligen ska se ut när man har två apparater bredvid varandra och exempelvis kollar på en tvsändning. Ska hon vara jämt sminkad som i Sonyn eller har hon lite rosiga kinder som Samsungen visar?

Egentligen skulle man nog aldrig börjat kolla och köpt första bästa :) :)

Postad 19 February 2008 - 19:28

ischi
  • ischi
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
För att kunna dra en jämförelse hur jag tycker det ser ut på ett ungefär så såhär:

Sony's röda : http://www.lagom.nl/...t/plain-red.png

Samsung's röda : http://www.walvision.../0_Full_Red.gif

Nu sitter jag på en vanlig CRT-skärm och tycker det är stor skillnad mellan dem två röda jag drog upp.
Om ni ser skillnaden, har ni märkt att det är sådan skillnad mellan dem?

Postad 21 February 2008 - 17:44

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Anledning : I alla butiker jag varit i (ganska många vid det här laget) så har jag upplevt Sonyn som matt och dyster i sina färger, detta är givetvis en fråga om smak. Jag har hört att det var inställningar så jag tog tag och började ratta lite inställningar (bland annat dem från HDTVtest) utan något vidare resultat.

Samsungen har jag alltid, överallt, upplevt som väldigt fyllig och varm i färgerna. Mer tryck i färger så att säga.

Väldigt svårt att avgöra hur det egentligen ska se ut när man har två apparater bredvid varandra och exempelvis kollar på en tvsändning. Ska hon vara jämt sminkad som i Sonyn eller har hon lite rosiga kinder som Samsungen visar?

Egentligen skulle man nog aldrig börjat kolla och köpt första bästa :P :)

Håller med dig ang. mattheten, men en fråga:

Du har alltså kalibrerat Sony D3500 (till det bättre får jag hoppas;)) och jämfört den mot M86:an med samma material etc. och D3500 tog fortfarande inte M86:an enligt din åsikt?

Jag kunde inte få samma material på båda skivorna utan bara dvd på Sony och Blu-ray på M86:an och ingen SD på någon av dem alls så jag kunde inte jämföra dem mot varandra tyvärr.

Stativet på M86:an är ett stort plus (vridbart stativ, enkelt att vrida också) däremot ogillar jag att man får nästan vara beredd att få några buggar då snudd på alla haft problem (även nya inköp som så sent för någon vecka sedan tror jag) med denna TV och det ogillar jag skarpt, dryga 1år efter lansering.

Kvalitèn på så sätt att den är "färdig" och inte verkar drabbas av buggar talar till Sony's favör.

Sen är D3500 helt klart stilren men M86:an är jävligt snygg den med.

Fördelen som jag ser det med vridbart stativ är för mig (personligt):
1) Nuvarande: Kunna se TV:n från datorn och soffan (vrida mellan dem)
2) I en inte så avlägsen framtid ev.flytta så jag kan se på TV i sängen, i köket och i soffan (Studentlägenhet)

Redigerat av TheSwede86, 21 February 2008 - 17:48.

Postad 22 February 2008 - 18:57

ischi
  • ischi
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Egentligen skulle man nog aldrig börjat kolla och köpt första bästa :P <_<

Håller med dig ang. mattheten, men en fråga:

Du har alltså kalibrerat Sony D3500 (till det bättre får jag hoppas;)) och jämfört den mot M86:an med samma material etc. och D3500 tog fortfarande inte M86:an enligt din åsikt?

Jag kunde inte få samma material på båda skivorna utan bara dvd på Sony och Blu-ray på M86:an och ingen SD på någon av dem alls så jag kunde inte jämföra dem mot varandra tyvärr.

Stativet på M86:an är ett stort plus (vridbart stativ, enkelt att vrida också) däremot ogillar jag att man får nästan vara beredd att få några buggar då snudd på alla haft problem (även nya inköp som så sent för någon vecka sedan tror jag) med denna TV och det ogillar jag skarpt, dryga 1år efter lansering.

Kvalitèn på så sätt att den är "färdig" och inte verkar drabbas av buggar talar till Sony's favör.

Sen är D3500 helt klart stilren men M86:an är jävligt snygg den med.

Fördelen som jag ser det med vridbart stativ är för mig (personligt):
1) Nuvarande: Kunna se TV:n från datorn och soffan (vrida mellan dem)
2) I en inte så avlägsen framtid ev.flytta så jag kan se på TV i sängen, i köket och i soffan (Studentlägenhet)

Har inte fått någon superkälla till någon av dem tyvärr, mest vanliga TV, DVD och även lite HD. Dock inte bluray/HD-DVD.

Klart att bilden blir bra på Sonyn, inget snack om saken, men det är det där med mattheten som får mig att stå över den.

Ju mer man letar information, ju fler "fel" hittar man tyvärr. Verkar som folk har svårt att se bluray utan judder genom datorn, jag som äntligen trodde att jag hittat en TV jag tänkte köpa. :)

Postad 23 February 2008 - 12:32

Grusburk
  • Grusburk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Lånar den här tråden för att det är mellan dessa TV-apparater jag står i valet och kvalet med. Dock 40tum inte 46.

Egentligen är jag inte så intresserad av hemmabio osv. Har haft en 28tum samsung CRT tv jättelänge och behöver inte så mycket bättre bild än så. Men av inredningskäl så vill jag nu köpa en platt-tv och då en LCD då jag är en slarvig människa som inte orkar bry mig om att TVn står på i någon meny som kan bränna fast.

Det jag använder mest när jag använder min tv är min Rapsody N35 mediacenter. Det blir väldigt mycket Xvid då de flesta TV-serier släpps i det formatet.

Vilken av apparaterna vore bäst om man inte alltid har bästa kvalitet på sakerna man ser? Kanske någon annan apparat jag ska överväga?

Postad 01 March 2008 - 19:31

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Fan så svårt det ska vara..
Jag har hela tiden kikat på M8:an (40"), men jag läste nån review som sa att den klippte mkt detaljer i det mörka.. en miss som även min skärm till laptopen gör som jag upplevt som grymt störande, mörka filmer blir nästan omöjliga att se. Idag var jag på OnOff där M8:an och nån Sony i 3xxx serien stog i princip breve varandra (kollade inte exakt modellnamnet på sonyn tyvärr för jag var mest intresserad av Samsungen, fullhd var den iaf vill jag minnas). Båda skärmarna körde MTV som för tillfället visade nån Justin Timberlake konsert (dvs mörk konserthall) och i vissa klipp var det väldigt uppenbart att samsungen missade en del. Det var t.ex. en kille som hade mörk kostym mot mörk bakgrund och på samsungen såg man i princip bara highlights där. Dock så var det svarta i samsungen betydligt svartare än det var på Sonyn. Med lite fipplande på samsungens kontroll så tyckte jag mig få den till typ samma färgskala som sonyn (lite ljusare svart och mindre klippta mörka partier), jag lyckades dock inte få till det så det svarta var "samsungsvart" och mörka gråskalor inte klipptes.
Detta oroar mig dock fortfarande, det känns lite som att Sonyn vet man mer vad man får, samsungen är lite köpa grisen i säcken.

Postad 04 March 2008 - 23:39

Zenith_J_Coke
  • Zenith_J_Coke
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Detta oroar mig dock fortfarande, det känns lite som att Sonyn vet man mer vad man får, samsungen är lite köpa grisen i säcken.

Håller med helt och hållet.
Jag är i samma sits och har länge vart intresserad av en 40M86/87, men p.g.a. diverse grejjor så kunde jag inte köpa den när jag ville och var tvungen att vänta innan köp.
Så nu sitter jag här och har hittat D3500 som verkar vara en god utmanare till Samsung-skärmen och
har samma tankar som du.

Jag gillar kontrasten på Samsung-skärmen, verkligen magnifik, men som du säger så verkar man missa många detaljer i mörka partier, något som jag helst vill slippa då jag spelar mycket TV-spel (med mörka partier i många av dem).

Sony-skärmen känns aningen sämre i mina ögon, men bara marginellt. Samtidigt får jag ont i magen på när jag tänker på att köpa 40M8-modellerna då det, precis som du skriver, känns som att köpa grisen i säcken, man vet inte om man får ett bra exemplar eller inte.

Så nu står jag här i valet och kvalet (eller vad det heter) och vet inte om jag ska chansa på att få en felfri 40M86 eller ta den säkra vägen med D3500. Hela dealen ger mig magvärk då jag ju helst vill ha Samsung-skärmen, men bara om den är felfri och inte har diverse firmware-buggar och/eller clouding, men D3500 känns som ett säkrare val.

Postad 04 March 2008 - 23:53

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Jag är i samma sits och har länge vart intresserad av en 40M86/87, men p.g.a. diverse grejjor så kunde jag inte köpa den när jag ville och var tvungen att vänta innan köp.
Så nu sitter jag här och har hittat D3500 som verkar vara en god utmanare till Samsung-skärmen och
har samma tankar som du.

Jag gillar kontrasten på Samsung-skärmen, verkligen magnifik, men som du säger så verkar man missa många detaljer i mörka partier, något som jag helst vill slippa då jag spelar mycket TV-spel (med mörka partier i många av dem).

Sony-skärmen känns aningen sämre i mina ögon, men bara marginellt. Samtidigt får jag ont i magen på när jag tänker på att köpa 40M8-modellerna då det, precis som du skriver, känns som att köpa grisen i säcken, man vet inte om man får ett bra exemplar eller inte.

Så nu står jag här i valet och kvalet (eller vad det heter) och vet inte om jag ska chansa på att få en felfri 40M86 eller ta den säkra vägen med D3500. Hela dealen ger mig magvärk då jag ju helst vill ha Samsung-skärmen, men bara om den är felfri och inte har diverse firmware-buggar och/eller clouding, men D3500 känns som ett säkrare val.

Kolla upp om Samsungen stödjer äkta 24p, enligt mig (som kontaktat deras support) gör den inte det (om det är viktigt för dig).

Ring och hör själv, verkar variera med vem man talar med men om 24p är viktigt för dig välj Sonyn då den har "24p True Cinema", en egenskap som står på deras hemsida, på Samsung kan jag inte läsa något om 24p alls.

Den har "MoviePlus" men det står inget alls om 24p där bara att den:

" Smidig och mjuk bild, även när det är snabba ryck! När du tittar på film på dvd eller bluray ser Movie Plus till att du alltid får en behaglig, mjuk och smidig bild, även i snabba scener. Movie Plus minimerar eftersläpningar och suddighet!".

Postad 05 March 2008 - 00:46

Zenith_J_Coke
  • Zenith_J_Coke
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Kolla upp om Samsungen stödjer äkta 24p, enligt mig (som kontaktat deras support) gör den inte det (om det är viktigt för dig).

Ring och hör själv, verkar variera med vem man talar med men om 24p är viktigt för dig välj Sonyn då den har "24p True Cinema", en egenskap som står på deras hemsida, på Samsung kan jag inte läsa något om 24p alls.

Den har "MoviePlus" men det står inget alls om 24p där bara att den:

" Smidig och mjuk bild, även när det är snabba ryck! När du tittar på film på dvd eller bluray ser Movie Plus till att du alltid får en behaglig, mjuk och smidig bild, även i snabba scener. Movie Plus minimerar eftersläpningar och suddighet!".

Just 24p är inget som jag bryr mig särskilt mycket om då 99% av tiden går åt till TV-spel, men om jag hade vart inbiten film-fanatiker hade jag kanske slagit till på Sonyn direkt.

Usch vad svårt det ska vara ibland.

Postad 05 March 2008 - 12:54

hagv^
  • hagv^
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Jag hade en V3000 (40" dock) som är ungefär som D3500. Men den var det fel på så jag bytte till en M86 (40"). I mina ögon så har m86'an bättre skärpa, bättre svärta, snyggare och ingen smearing vid tv-spelande. Är kanonnöjd med min samsung.

Postad 05 March 2008 - 15:19

Unregistered5461e31b
  • Unregistered5461e31b
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag har en 46"M86 som är på undersökning pga pixelfel (ska evetuellt få den utbytt), som ska säljas omgående när den kommer.
Tycker att M86an är grymmt överskattad i mina ögon.
Visst, kontrasten och svärtan är bra men resten (framförallt färghantering) är rätt medioker.
Kan ju vara mitt ex som är defekt, men jag tvivlar. Ska bli skoj och se om utbytes-exet håller samma kvalite.

Postad 07 March 2008 - 13:55

Pentagon
  • Pentagon
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

har samma tankar som du.

Står också och väljer mellan dessa två. Dock funderar jag på en sak, nämligen "digital-ut" för ljudet?
På Pricerunners produktinfo över D3500, så står det att den har optisk ut, medan jag ittar ingen sådan info hos sony.
Någon som kan bekräfta om den har optisk ut? Vill gärna kunna köra ljudet från DVD-T mottagningen i 5.1

Postad 08 March 2008 - 22:28

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Hej !

Nej, den har inte digital optiskt ut.

Precis, vissa saker samt tekniska data samt uppgifter har varit svårt att få reda på.
På en del hemsidor har det ibland förekommit lite konstighter. Tex TV.n har två HDMi ingångar.
Innehåller MPEG2 dekoder samt har ingen digital ljudutgång. Tv.n har vidare heller inte 100Hz.

För mer info:
http://support.sony-...p;m=KDL-40D3500

Vad det gäller modellhysterin så är det samma instruktionsbok för
KDL-46D36xx/40D36xx
KDL-46D35xx/40D35xx
KDL-46D34xx/40D34xx

Taget ur instruktionsbok(sid2se):
" xx" i modellnamnet står för två siffror som
beror på olika varianter i produktens design.

De tekniska datan skiljer sig ej åt ( sid39se) så med andra ord är det samma tv i olika
designutföranden precis som så många andra redan konstaterat.

http://support.sony-...p;m=KDL-40D3500

En finess som jag själv upptäckt som jag inte läst nåt om ( Står säkert nånstans om man är läskunnig :) )
är att om man tex ser en DVD film från HDMi 1 så kan man starta ytterligare en bild
( Bild i bild heter det kanske ) så att två biilder visas samtidigt på skärmen
exempelvis DVD filmen från HDmi 1 samt en tv kanal. Du kan då dessutom mitt i allt detta
zappa bland tv kanalerna fortfarande visandes DVD filmen.

Postad 10 March 2008 - 20:43

Pentagon
  • Pentagon
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej,

Tackar för infon. Blev lite smolk i bägaren. Vill ju gärna kunna använda den inbyggda mottagaren och koppla den till hemmabioanläggningen. Får fundera lite till. Är själv inte så sugen på pianolack, annars hade det blivit Samsung apparaten.

Postad 24 March 2008 - 12:06

Unregistered29039
  • Unregistered29039
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Valde mellan exakt samma...

Valde Sonyn efter att jag testat den i butik med bådas fjärrkontroller i händerna. Där jag fick leka en stund som jag ville... Plus var att de stod precis brevid varann också... :)

Grymt bra! ;)

Jag valde Sonyn, kanske mest för att det har vart så mkt problem med Samsungen, samt att SIBA gav mig sjukt bra pris på den för att vara en butik. Ja det var iofs bra för att vara nätbutik också :blink:

är det fler som upplevt att det har varit problem med samsung ??

Står också och antagligen att välja mellan dessa två

Sony KDL-40D3500
&
Samsung LE46M86

Postad 24 March 2008 - 17:31

Unregistered29039
  • Unregistered29039
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Var och kollade på båda hoss onoff sonyn och samsungen dom såg riktigt grymma ut båda två tyckte där i mot lite bättre om färgerna i samsungen

undrar vad är det för skillnad på LE-46M87BD och m86 det är ju samma pris på dom ??

Redigerat av Unregistered29039, 24 March 2008 - 17:32.

Postad 24 March 2008 - 17:50

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0

Var och kollade på båda hoss onoff sonyn och samsungen dom såg riktigt grymma ut båda två tyckte där i mot lite bättre om färgerna i samsungen

undrar vad är det för skillnad på LE-46M87BD och m86 det är ju samma pris på dom ??

86 och 87 är samma dock har 87 en silver list det har inte 86!

Postad 24 March 2008 - 19:11

Unregistered29039
  • Unregistered29039
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
aha ok då vet man att det spelar ingen roll vilken av dom man ska välja :)

Postad 24 March 2008 - 19:17

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0

aha ok då vet man att det spelar ingen roll vilken av dom man ska välja :)

Mest en smaksak! ;)

Postad 24 March 2008 - 19:37

Unregistered29039
  • Unregistered29039
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jo det är ju så men tycke den där lilla silver listen såg ingen större skillnad :)

Postad 24 March 2008 - 20:31

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Lite OT Men ...

Mer info angående angående Samsung:
Se Tidningen HemmaBio Nr:12 December Sid 87 Samsung (LE46M86)
och Tidningen Hemmabio Nr:3 Mars Sid 22 Samsung (LE40F86)

Redigerat av SunfireTHX, 24 March 2008 - 20:32.

Postad 31 March 2008 - 02:37

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Även jag står i valet och kvalet mellan Samsung 40M8 och Sony D3500. Inget lätt val, det skall gudarna veta.

Dock så lutar det åt att jag väljer Sonyn, trots att Samsungen egentligen lockar lite mer. Orsaken är den högglansiga bildytan på Samsungen. Jag har fönster vid sidan av samt snett bakom mig när jag ser på TV, och speglingar är bland det värsta jag vet (jag har en CRT just nu, glasyta och hemsk spegling). Planlösningen på rummet är tyvärr sådan att jag inte kan ställa TV:n på något annat ställe heller.

Summa summarum: Jag vill ha Samsungen men tvingas förmodligen välja Sonyn, om inte något högklassigt konkurrerande märke prisdumpar sina FullHD-apparater snart.

Postad 09 April 2008 - 17:42

Unregistered29039
  • Unregistered29039
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nu var det slut velat det blev en Samsung LE46M86 I från fyndbörsen 15890 med hemkörning bra pris tycker jag :)

Postad 09 April 2008 - 17:46

Macaddict
  • Macaddict
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har haft Samsungen, dock 40", och den bytte jag mot en D3500, också den 40". En bättre TV på alla sätt.

Postad 09 April 2008 - 18:51

Unregistered29039
  • Unregistered29039
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Har haft Samsungen, dock 40", och den bytte jag mot en D3500, också den 40". En bättre TV på alla sätt.

Vilken skillnad tycker du det var på samsung och sonys då ?????
jag hadde svårt att välja mellan dessa två har hört lika bra om både Sony KDL-46D3500 vs Samsung LE46M86 men efter
en koll på båda när jag var hoss onoff och kollade bestämde jag mig för samsung tyckte bättre samsungen

Redigerat av Unregistered29039, 09 April 2008 - 18:53.

Postad 09 April 2008 - 19:30

Macaddict
  • Macaddict
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

jag hadde svårt att välja mellan dessa två har hört lika bra om både Sony KDL-46D3500 vs Samsung LE46M86 men efter
en koll på båda när jag var hoss onoff och kollade bestämde jag mig för samsung tyckte bättre samsungen

Det som spelar roll... bilden. D3500 har mycket bättre sådan.

Postad 09 April 2008 - 20:02

Unregistered29039
  • Unregistered29039
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
läste här i tråden vissa tyckte bättre om bilden på samsungen och vissa att sonyns bild var bättre
när jag stog på onoff kollade föll jag för samsung bild Tur att smaken är som baken :D

Postad 16 April 2008 - 22:20

Impox
  • Impox
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har läst era inlägg och jag lutar åt Sony då de har 100% pixelgaranti.

Hur bra fungerar Sonyn ihop med en dator? Jag kör MythTV i dagsläget nämligen och kollar på allt via denna.

Postad 17 April 2008 - 08:18

Unregistered729cde5a
  • Unregistered729cde5a
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har läst era inlägg och jag lutar åt Sony då de har 100% pixelgaranti.

Hur bra fungerar Sonyn ihop med en dator? Jag kör MythTV i dagsläget nämligen och kollar på allt via denna.

Samsungen har med 100% pixelgaranti enligt Technix hemsida i alla fall

Postad 17 April 2008 - 09:11

Agge_
  • Agge_
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Det verkar som väldigt många väljer mellan just Sony 40D3500 och Samsung 40M86, likaså gör jag:D Var och spanade in Sonyn på elgiganten igår, där hette den iofs 40D3400 men det är ju samma apparat. Personligen tycker jag Sonyn är rätt ful, med ett tråkigt gammeldags utseende, vilket naturligtvis är ett minus. Men det råder ju inga tvivel på att båda apparaterna är bra grejer. Undrar dock en liten sak. Jag kommer troligtvis inte kolla på så mkt (om ens något) full-HD-material utan mestadels vanliga TV-sändningar och lite DVD samt koppla till dator(hdmi) ibland. Finns det någon TV(40", HD-ready) med bättre bild i samma prisklass? Känns ju som det är bättre att lägga pengarna på lite vassare bildkvalite, kanske 100Hz än Full-HD som man knappt kommer använda.
Schyst om någon hade något tips.

Postad 17 April 2008 - 11:50

hagv^
  • hagv^
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Kanske en Sony D3000? https://www.prisjakt...kt.php?p=168703
Ej full-HD och den har 100 hz. :P

Postad 17 April 2008 - 12:19

Agge_
  • Agge_
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Kanske en Sony D3000? https://www.prisjakt...kt.php?p=168703
Ej full-HD och den har 100 hz. :P

Har kikat på den, och det verkar ju vara den med bäst bild av 40-tummarna(LCD) under 20 lök (eller har man blivit förd bakom ljuset av tolers D3000-propaganda;)). Men den är trots allt lite dyr. Hade satt 10 000 +- 2000 som utgångspunkt, och 14 000 ligger lite i överkant, specielt när det INTE är full-hd. Om den kostat 2 lök mindre så hade den nog varit den perfekta televisionen! Verkar ju ha allt som man vill ha men som sagt lite för dyr prislapp.
Tack för tipset ändå!

Postad 17 April 2008 - 20:08

Impox
  • Impox
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag var på MediaMarkt idag och kollade lite på apparaterna.

Sonys bild var överlägset bäst i min mening. Jag lekte lite med inställningarna m.m.på LD/Samsung samt Sonys apparater. Dock blir det nog 40 tummaren då den passar både vägg/sambo och plånbok bättre.

Postad 18 April 2008 - 09:54

rebirth
  • rebirth
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Blir en ny tv nästa vecka men vad ska man köpa!!!!!!
Kollat på sony3500 och samsung M86 men även en Toshiba 42X3000P verkar intressant.

Gud vad svårt det är :-(

Tyckte Samsungen var bra men verkar vara mycket strul med den vad man har läst om! hmmm
Sonyn var det ju riktigt bra bild på.
Toshiban har jag inte sett live men vad man har läst så verkar den ju vara rätt bra..

Knepigt det här!!!!! :(

Postad 18 April 2008 - 16:55

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
SONY är känt märke med bra kvalle få problem - så varför överväga de andra?

I trådarna är det mer snack om problem med Samsung. I tester lika bra - F86

Har kikat på den, och det verkar ju vara den med bäst bild av 40-tummarna(LCD) under 20 lök (eller har man blivit förd bakom ljuset av tolers D3000-propaganda:)). Men den är trots allt lite dyr. Hade satt 10 000 +- 2000 som utgångspunkt, och 14 000 ligger lite i överkant, specielt när det INTE är full-hd. Om den kostat 2 lök mindre så hade den nog varit den perfekta televisionen! Verkar ju ha allt som man vill ha men som sagt lite för dyr prislapp.
Tack för tipset ändå!

Vill man ha det bästa så kostar det nåra lax. Mindre lax - mer risk (kanske spegel med)

Postad 19 April 2008 - 08:31

Impox
  • Impox
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Japp, då var man fattig på pengar men rik på underhållning.

Det blev en Sony KDL-40D3500 med andra ord 40 tummaren.

Det första som hände var att en PS3 blev inkopplad och i Full HD är bilden väldigt bra. Krispigt.
I övrigt är bilden också bra. Bra svärta, inga problem med reflexer trots att solen just nu skiner in i rummet.

Min dator klarar utan problem av att skala upp bilden till 1920x1080 via HDMI porten, det blir bättre bild med mina externa TV-kort än det inbyggda men skillnaden är inte speciellt stor och det beror mycket på vilken kanal man tittar på. Tex 6:an som har låg bitrate blir bättre med datorkorten än den inbyggda medan ingen skillnad kan ses då man tittar på 1:an och 2:an då de har högre bitrate i sin dataström.

Den enda nackdelen med TV:n är att det bara är analog ljudutgång från TV:n, dock om man kollar på film med surround m.m. använder jag ändå datorn eller BluRay/DVD spelare samt min externa surroundanläggning. Det inbyggda ljudet är dock bra tycker jag.

Betyg: Svårt att säga då jag inte kan jämföra med något direkt här hemma men en 9-9.5 med ett litet minus för ljudutgången. Dessutom slipper man den irriterande pianolacken som vissa modeller och märken har.

Edit: Det blir svårt att undvika att köpa en BluRay spelare :-)

Redigerat av Impox, 19 April 2008 - 08:35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.