Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG Plasmor är rena skämtet!

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 February 2008 - 11:58

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Började med en LG 50PC51 som panelen gick sönder på enfter ca. 3 månader.
Lysande gröna pixlar överallt(Se mitt galleri)

Lämnade tillbaks skräpet efter att LG försökt laga den, byta panel och kretskort och allt utan resultat.
I min dumhet så trodde jag bara att jag haft otur, så jag köpte en till likadan.

Den funkade panelen fint på, men ramen i plast knakade och knäppte dygnet runt, inte ett fabrikationsfel och inte fel på TV:n enlig LG; alltså inte heller någon reparation.

Behöver jag säga att den sophögen också åkte tillbaks till affären.

Varnade sen min kompis som var med för att köpa ny plasma, att jag förmodligen kommer framstå som en riktig jubelidiot eftersom jag faktiskt köpte en LG plasma till.
Men den här gången en PT85.
Man hoppades ju på det bästa eftersom man köpte en senare modell och dessutom ganska mycket dyrare än dom tidigare som jag haft.

Men nejdå, på den här är ljudet trasigt på.
Finns inte en tillstymmelse till basljud från den, bara diskant och det låter som dom pratar i en plåtlåda.

Till och med frugan frågade varför ljudet låter så illa.

Så idag ska den tillbaks också...

Är så trött på att släpa hem massa 50" skräp alltså.

Så om någon kan hjälpa mig med en 46-50" tv, LCD eller plasma kvittar i det här läget, vill bara ha något som FUNKAR!
Kommer kolla mycket på Canal Digitals HD-box och 1080P från Tvixen.
Så gärna en tv som stöder 1080p, behöver dock inte vara full hd.
Maxpris: 15.000

Förslag?

Postad 15 February 2008 - 12:00

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
panasonic px70 eller pz70.

Postad 15 February 2008 - 12:05

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Ja jag säger detsamma! har en px70 (42" dock, men finns även i 50") Har haft den sedan årsskiftet och har inget att klaga på egentligen. Har aldrig sett någon gosting och bilden är högklassig, för att vara i den prisklassen. Så jag säger som PsychoCheF, skaffa en px70 om du inte vill lägga stora summor pengar på en ny tv.

Postad 15 February 2008 - 12:20

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Vilken del av maxpris 15.000 var oklart i min beskrivning?

Postad 15 February 2008 - 12:20

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Är det gamla hederliga GOLDSTAR som börjar krypa fram i fogarna på LG? ;)

För er som inte känner till det så hette LG GOLDSTAR för ett antal år sedan och var kända för sina "billiga" och värdelösa prylar, sen bytte dom namn pga. av vad jag förstår för att tvätta bort den dåliga stämpeln dom fått och börja om på ny kula.

Givetvis så har det blivit mycket bättre än det var på GOLDSTAR tiden, men? :)

Om man kollar in LG loggan ordentligt så hittar du en massa ledtrådar som leder till GOLDSTAR...

Postad 15 February 2008 - 12:26

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jo, jag visste att det var gamla Goldstar.
Men speccarna såg bra ut, dom presterade hyffsat bildmässigt för dom pengarna.

Men det var allt annat som gjorde att det kändes lite Crazy Gunnar över det hela.

Äh, jag rånar en värdetransport i eftermiddag och köper mig en Pioneer PDP-LX508D istället ;)

Postad 15 February 2008 - 12:32

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Okej, jag ursäktar det. Tyvärr har inte px70 stöd för 1080p utan endast 720p. Om det är så att FullHD väger tungt kanske det är bättre att kolla på LCD eftersom att de ofta är billigare än plasma i det fallet.

Postad 15 February 2008 - 13:27

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Tyvärr har inte px70 stöd för 1080p utan endast 720p.

Visst har PX70 stöd för 1080p... kör det själv, står 1080p i ena hörnet när den matas med det från DVD'n.

M

Jo stöd har den för det, jag menade att den inte kan visa 1080p. endast 720p. skrev fel där.

Postad 15 February 2008 - 13:32

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
För att återgå lite snabbt till första inlägget så tycker ju iaf jag att efter 2 riktiga måndagsexemplar skulle varningslockan ringa lite iaf.... och ev. byta märke...! Känns ju trots allt som att LG har haft överlag riktigt mycket strul med sina apparater även om det kanske har blivit aaaaaaningen bättre på de senaste modellerna... därmed inte sagt att ALLA är felaktiga...!

Postad 15 February 2008 - 13:39

Unregisteredfe92bc66
  • Unregisteredfe92bc66
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Varför inte vänta några dagar och se vad Panasonic PX80 har att erbjuda. Ska finnas i butik om två veckor till det rimliga priset 13000:-

Postad 15 February 2008 - 13:51

JOKER021
  • JOKER021
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
HMMM Låter verkligen som ett skräck exempel..
..
men ja känner åxå..hellre kvalitet än kvantitet..
..gå hellre ner storlekar .. o kika på nåt kvalitets farbikat(eller bra service pixel policy osv .se til köpa svenska produkter så du får hjälp i sverige ,inte utomland för serv.) .. visst alla kan nog fylla i med div oilka dåliga erfarenheter från samtliga fabrikat..
..min slantar hade legat på Philips eller Sony
..gå inte o leta efter nåt som ser bäst ut enl spec. för de brukar bli dom kunderna som väljer likn val som bäst o störst ...utan titta på tv med bra signal för att se vad den kan prestera..
o jämnför näst steg i pris..för att se om du ser nån skillnad..ja hade aldrig betalat för nåt som jag inte ser ..
..ser du verkligen nån skillnad får du väl själv avgöra är de värt den prisskillnaden..

men kunder som ska ha det bästa i butiken men inte är beredda att betala för det.. får mig att undra ibland..

kan man gå till porche o säga kan jag får den till priset av en cykel.. ...ge mig ett bättre pris.. vad dyr..ja vill ha den till halva priset..varför ska ja betala för nåt så dyrt när ja kan få en billigare tv..

eller den bästa.. du tjänar säkert pengar ..DE ÄR KLART AFFÄRER TJÄNAR PENGAR ANNARS SKULLE DE INTE FINNAS NÅT ATT KÖPA..;)

LYCKA TILL !!!

Postad 15 February 2008 - 13:54

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Så du säger att Panasonic PX80 50" kommer kosta 13.000?

Mer info om det priset tar jag gärna emot.

Postad 15 February 2008 - 13:59

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Kan säga att jag och fyra av mina kompisar har LG plasmor och alla har haft problem. Alla lider av inbränningar som visserligen försvinner med tiden men är jäkligt irriterande. Om man tex har på texttv får man lida av det i ca 5 minuter innan det försvinner.

Värst är ändå ghostingen vid filmtittande med svarta kanter. Textningen ger avtryck i bilden. Användandet av PS3 är inte heller kul så man ser loggor och dylikt en bra stund efteråt.

Två av kompisarna har dessutom haft problem med flimmer och olika typer av prickar i olika färger. En TV är nu inne på Anovo för tredje gången.

Själv lider jag stort av inbränningarna men drar mig för att lämna in TV:n då det tar 3-4 veckor per gång att få tillbaka den. Får se vad som händer med kompisen om han kan häva köpet efter tredje reparationen.

Håller med trådskaparen..........LG är RENA SKÄMTET!!!!!!!!!!

Postad 15 February 2008 - 13:59

Unregistered98b8d1f3
  • Unregistered98b8d1f3
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Så du säger att Panasonic PX80 50" kommer kosta 13.000?

Mer info om det priset tar jag gärna emot.

Det är nog 42'' han pratar om...

Postad 15 February 2008 - 14:08

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Om han då hade läst vad jag skrivit, så var 42" inte intressant för mig.
Då kan man lika bra skriva att det finns en skitbra 7" TFT för 500 spänn.
Men det är en digital fotoram, men den är ju billig...

Önskar att folk läst det man skrivit innan man svarar ibland...

Postad 15 February 2008 - 15:27

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0

Men med dina spydiga kommentarer kanske du ska vara nöjd att någon svarar dig över huvud taget. Visst är det irriterande när folk inte läser hela inlägget innan de svarar, men hjälper det att vara spydig tillbaka?

Som den här kommentaren t.ex.

Jag får väl vara spydig tillbaka och säga att du inte direkt verkar vara någon Einstein som köper en tv av samma märke en tredje gång när du just lämnat tillbaka två stycken innan. Eftersom jag har läst dina inlägg så framgår det klart och tydligt att du vill lämna LG bakom dig. Men är det då inte lite korkat att sätta en budget på 15000kr för en 46-50" (jag säger ju att jag läser dina inlägg) vilket helt plötsligt leder dig in på budgetapparater från just LG. Några utav dem som svarade kanske antog att du kunde lägga några tusen över 15k för att lämna LG-träsket, vilket leder till förslag som PX70 m.fl. Ett annat skäl till varför folk kanske inte kommer med förslag som håller sig inom dina kriterier kan vara att det inte finns någon tv på 46-50" som klarar av 1080p och kostar 15000kr eller mindre. Förutom just LG och andra märken som kanske inte förknippas med kvalité.

De modeller som jag letat fram (trots din attityd) är:

Philips 47PFL5522D

Philips 47PFL7642D

Båda är LCD och som du kan läsa från Philips. Jag skulle inte köpt någon av dem men de föll inom dina kriterier så varsågod. Det fanns eventuellt någon/några modeller till men de fanns hos netsuperstore till "ditt" pris och där tycker inte jag att man ska beställa från.

Så Einstein, du kanske skulle ha letat lite själv först innan du började pissa på folk som försökte hjälpa dig?!

Postad 15 February 2008 - 15:38

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0

Men med dina spydiga kommentarer kanske du ska vara nöjd att någon svarar dig över huvud taget. Visst är det irriterande när folk inte läser hela inlägget innan de svarar, men hjälper det att vara spydig tillbaka?

Som den här kommentaren t.ex.

Jag får väl vara spydig tillbaka och säga att du inte direkt verkar vara någon Einstein som köper en tv av samma märke en tredje gång när du just lämnat tillbaka två stycken innan. Eftersom jag har läst dina inlägg så framgår det klart och tydligt att du vill lämna LG bakom dig. Men är det då inte lite korkat att sätta en budget på 15000kr för en 46-50" (jag säger ju att jag läser dina inlägg) vilket helt plötsligt leder dig in på budgetapparater från just LG. Några utav dem som svarade kanske antog att du kunde lägga några tusen över 15k för att lämna LG-träsket, vilket leder till förslag som PX70 m.fl. Ett annat skäl till varför folk kanske inte kommer med förslag som håller sig inom dina kriterier kan vara att det inte finns någon tv på 46-50" som klarar av 1080p och kostar 15000kr eller mindre. Förutom just LG och andra märken som kanske inte förknippas med kvalité.

De modeller som jag letat fram (trots din attityd) är:

Philips 47PFL5522D

Philips 47PFL7642D

Båda är LCD och som du kan läsa från Philips. Jag skulle inte köpt någon av dem men de föll inom dina kriterier så varsågod. Det fanns eventuellt någon/några modeller till men de fanns hos netsuperstore till "ditt" pris och där tycker inte jag att man ska beställa från.

Så Einstein, du kanske skulle ha letat lite själv först innan du började pissa på folk som försökte hjälpa dig?!

Bra talat, tänkte precis skriva nåt liknande innan jag läste ditt svar.

Postad 15 February 2008 - 15:54

nystrand
  • nystrand
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Massa text

Bra skrivet! Trådskaparen kan se sig om på annat ställe om vår hjälp inte duger.

Postad 15 February 2008 - 16:29

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0
Instämmer till fullo men smellymarqs inlägg ovan, då inte enbart med den riktade kritiken mot trådskaparens attetyd utan också med resterande innehåll. Mycket bra och tänkvärd information! :) ;)

Jonsod

Postad 15 February 2008 - 16:56

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
WTF! Sicken attityd man får när man kommer med förslag?!?
Instämmer till fullo med smellymarq!

Postad 15 February 2008 - 17:33

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Samsung Q97 hade ju varit en bra ersättare men om Panasonic har färre problem så det är en prisfråga,

Postad 15 February 2008 - 17:54

oldini
  • oldini
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

WTF! Sicken attityd man får när man kommer med förslag?!?
Instämmer till fullo med smellymarq!

+1

"somliga straffar gud med detsamma"
Ett uttryck som passar bra i sammanhanget tycker jag =)

Vill du ha en stor TV av bra kvalitet får du slanta upp helt enkelt. Din snåle surkart!

Postad 15 February 2008 - 18:01

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Detta var lustigt. LGs plasmor brukar vara kända för att ha bättre ljud än PX70 (som har mindre högtalare under)

Skit samma, den första var ju en ren reklamation och det har jag inte hört om tidigare...
Att du lämnade tillbaka en maskin som knäpper pga temperaturskillnader i plasten tror jag var överdrivet. Min smällde lite i plasten när den kallnade efter att ha varit igång i timmar, detta försvann några timmar senare (av panelens användning), nu har jag inte hört knäppningar på ett år.

Du har haft otur och har varit ovanligt kinkig... TV-högtalarna är inte gjorda för bra ljud om du inte köper B&O för 150k. Jag hade helst sluppit högtalarna och bara haft en panel, snyggare och jag har ett bioljud som tar över rollen från tv-högtalarna.
TV-högtalarna är för aktuellt typ.

Postad 15 February 2008 - 18:30

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ja jag kan ju tillägga att bra ljud kan du i praktiken glömma i de flesta TV idag.
Panasonic PZ70 är tex uruselt ljud i.
PX700 heter Panasonic med ngt bättre ljud.

Postad 15 February 2008 - 19:51

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Ja jag kan ju tillägga att bra ljud kan du i praktiken glömma i de flesta TV idag.
Panasonic PZ70 är tex uruselt ljud i.
PX700 heter Panasonic med ngt bättre ljud.

Ja som sagt...
Det duger till smygvolym på nyheter och andra program mitt i natten, men inte till mycket annat.

Postad 15 February 2008 - 20:17

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
ödmjukhet! det kommer man långt med!

Postad 15 February 2008 - 20:58

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
mitt tips är kör px70 för runt 17 eller när du ändå är uppe på lite "högre" nivåer slå till på en pz70 för 21.
du skall väl ha tvn ett antal år? isf tycker jag fullhd för 4000kr mer är värd pengarna.

Postad 15 February 2008 - 23:14

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

mitt tips är kör px70 för runt 17 eller när du ändå är uppe på lite "högre" nivåer slå till på en pz70 för 21.

PX70 för 17 papp... https://www.prisjakt...t.php?pu=160374 eller 10,4 papp
PZ70 för 21 papp... https://www.prisjakt...t.php?pu=207252 eller 13,3 papp

M

vi pratar 50"

Postad 16 February 2008 - 11:30

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

PX70 för 17 papp... https://www.prisjakt...t.php?pu=160374 eller 10,4 papp
PZ70 för 21 papp... https://www.prisjakt...t.php?pu=207252 eller 13,3 papp

M

vi pratar 50"

priserna som står först är för 50"

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.