Sådär, då var allt på plats och fungerar. Fick låna ett par demo frontar och center då canton hade fel i sin databas vad det gäller lagersaldo så jag får mina högtalare nästa vecka. Därför så är dessa inspelade och jag kan ge en fullgod recension direkt.
Jag har en MDS ZR15V2 bas som jag hade i min bil tidigare. Jag vet vad ni hemma-entusiaster anser om att blanda in bilgrejer i hemmet men jag tänkte ge den en chans. Jag köpte därför MDS egna hemmasteg, ett PH-200. Med min gamla förstärkare, en JVC888r så hade jag stora problem att få någon riktig punch i basen. Jag lånade en kompis Pioneer Ax5i som jag tänkte köpa. Samma sak. Ljudet var mycket återhållet och dämpat. Alla justeringar på max...
Diskuterade detta problemet med killen som var här och installerade och ställde in grejerna till mig (ingick i köpet) så han tog med sig en "riktig" hemmabio bas som vi skulle testa med.
När allt var på plats och kalibrerat enligt Marantzen så lät det riktigt, rigtigt bra. klara toner och fylligt ljud men det var fortfarande inte det där riktiga klippet i basen. Vi kollade instälningarna i förstärkaren. Då stod basen på +7.0. Skuvade upp den på max +12.0. HEJ Å HÅ!! Den här förstärkarens justeringar verkade fungera som det var tänkt. Fick sänka det till +10.0 igen för att inte glasen skulle dansa ut ur vitrinskåpet. Nu ska det tilläggas att jag tycker det är skitfräckt när man åker runt på röven i soffan när man spränger något på TV:n men med tidigare grejer så gick det helt enkelt bara inte att få den känslan.
Spelade även Celine dions klassiska, Becourse you loved me ifrån singeln "Titanic". Samma sak där. Glasen dansade i takt med mina uppåtpekande mungipor. Så FETT!! Ska bygga en ny låda till basen då den är anpassad för min gamla bil så då ska det väl bli ännu bättre.
Summa sumarum. Den här förstärkaren är mycket prisvärd och riktigt FET!! Är supernöjd. Cantons Chrono, vilket klart härligt ljud. Kan se på TV med nästan ingen volym på alls och ändå inte missa en ton.
Vill även passa på att tacka Emil på Reptil Audio i Asarum för en GRYM service och support. Han la många timmar på att installera och stäla in allt 100% och passade även på att progremmera in mina galma fjärrkontroller i den nya från marantzen, så nu behöver jag bara en.. Stort plus också för att han lånade ut sina demogrejer när mina inte kom pga Cantons datastrul. Tack!!
WWW.REPTILAUDIO.SE
Redigerat av Wheeliedevil, 14 March 2008 - 19:31.