Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVI->HDMI->adapter->DVI

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 February 2008 - 20:32

dale
  • dale
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har haft en
en längre tid och nu och den har fungerat utmärkt med min tvix 5000. Då använde jag en DVI->HDMI kabel för att mata in signalen.
Men jag köpte för någon vecka sen en
och eftersom den inte har någon dvi utgång så tänkte att om man vände på kabeln och hade en adapter så kunde jag använda den på det här sättet

tvix->kabel(hdmi/dvi)->adapter(dvi/hdmi)->hdmi->in76
Men saken är att jag inte får någon bild på min projektor. Tvix är inställt på att skicka bilden från hdmi och och man testar inställningarna mot dator med hdmi->dvi så fungerar det.

Frågan är, hur kommer det sig att det inte fungerar mot projektor. Kan man inte ha en sån koppling som ovan? dvs
tvix->kabel(hdmi/dvi)->adapter(dvi/hdmi)->hdmi->in76

Känns inte så kul att köpa en 10m hdmi kabel när man redan har ren 10m dvi/hdmi hemma så jag tar gärna emot tips

Postad 18 February 2008 - 09:35

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1825 inlägg
  • 0
Teoretiskt så borde det fungera.

Lita annat du kan prova med.

1) Om du har (kan låna, öppet köp m.m.) en kortare HDMI-kabel och ställ tvixen närmare projektorn och se om det fungerar.

Fungerar det inte med en HDMIkabel så är det troligtvis en felinställning i tvixen eller hårdvarufel i tvixen.

Fungerar det med en kort HDMI-kabel mellan tvix och projektor så är det inget apparatfel i alla fall, och du bör då kanske titta efter en ny kabel.

Postad 20 February 2008 - 00:32

dale
  • dale
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Teoretiskt så borde det fungera.

Lita annat du kan prova med.

1) Om du har (kan låna, öppet köp m.m.) en kortare HDMI-kabel och ställ tvixen närmare projektorn och se om det fungerar.

Fungerar det inte med en HDMIkabel så är det troligtvis en felinställning i tvixen eller hårdvarufel i tvixen.

Fungerar det med en kort HDMI-kabel mellan tvix och projektor så är det inget apparatfel i alla fall, och du bör då kanske titta efter en ny kabel.

Med tanke på att tvixen fungerade mot datorskärmen, så antog jag att det inte var något fel på tvixen. Jag testade idag att köra tvixen på en av jobbets tv med hdmi ingång och bilden kom upp på en gång utan att behöva trixa med något.
Så jag kom hem och testade kabeln igen, fast med adaptern mot tvixen och då funkade bilden även hemma. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.