Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har en HD-DVD och vill bli intervjuad?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 February 2008 - 16:20

minghe
  • minghe
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Hej entusiaster.

Nu när Toshiba gett upp och meddelat att de dumpar HD-DVD-formatet, så väcker det en del frågor. En av den är vad folk som satsat pengar på HD-DVD tycker om det.

Tidningen M3 vill omedelbart göra en artikel om det, och skulle lite snabbt vilja komma i kontakt med en eller ett par pratglada människor som köpt en HD-DVD-spelare och höra vad de har för tankar om det. Det handlar om en tre, fyra frågor och borde gå både fort och smärtfritt.

Vill du vara med i M3? Maila mig på [email protected] eller svara i denna tråd, så kollar jag av den under dagen.

/Mattias Inghe, skribent Techworld och M3, samt extrem forum-rookie

Redigerat av minghe, 19 February 2008 - 16:35.

Postad 19 February 2008 - 16:38

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Det skulle vart nåt för diabolo, skämt åsido så borde det finnas gott om folk som kan tänka sig bli intervjuade här. Lycka till.

Postad 19 February 2008 - 19:21

Parasound
  • Parasound
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej Mattias!

Jag har precis inhandlat en Toshiba HD-DVD E1, från våran grossist.
Nu när Toshiba har valt att lägga ner produktionen av HD-DVD så kunde jag inte motstå erbjudandet vi fick,
så jag slog till utan att tveka.

Eftersom att jag var på jakt efter en hygglig dvd, så såg jag detta som ett fynd.
Sen att den kan spela HD-DVD gör ju inte saken sämre.
Har nu köpt på mig ca. 50-talet HD-DVD filmer till en mycket bra summa.

Jag menar, varför köpa en dyr Blu-ray och dyra filmer då man kan få en HD-DVD så mycket billigare.
Då tiden är mogen så kommer jag naturligtvis också att köpa en Blu-ray spelare.
Men jag kommer dock inte att köpa samma filmer på Blu-ray formatet eftersom att jag redan har dom på HD-DVD.

Tycker att man ska ta tillfället i akt och göra stora fynd som kommer att blomstra lite här och var :)
Bildmässigt så är det ju ingen skillnad på formaten, och det finns faktiskt en hel del titlar i USA bland annat, sen så får man ju inte glömma att HD-DVD är regionsfritt, vilket medför att man kan handla filmer från världens alla hörn.
Så till vida man kan språket eller att dom har text.

Jag tycker personligen att det är lite trist att Blu-ray vann kriget, men man kan ju inte alltid få som man vill.
Det här med regionsfrihet var ju en kanongrej med HD-DVD.. jaja...

Tack för mej.
Mvh
Marcus på Euronics

Postad 19 February 2008 - 19:43

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Hej Mattias!

Jag har precis inhandlat en Toshiba HD-DVD E1, från våran grossist.
Nu när Toshiba har valt att lägga ner produktionen av HD-DVD så kunde jag inte motstå erbjudandet vi fick,
så jag slog till utan att tveka.

Eftersom att jag var på jakt efter en hygglig dvd, så såg jag detta som ett fynd.
Sen att den kan spela HD-DVD gör ju inte saken sämre.
Har nu köpt på mig ca. 50-talet HD-DVD filmer till en mycket bra summa.

Jag menar, varför köpa en dyr Blu-ray och dyra filmer då man kan få en HD-DVD så mycket billigare.
Då tiden är mogen så kommer jag naturligtvis också att köpa en Blu-ray spelare.
Men jag kommer dock inte att köpa samma filmer på Blu-ray formatet eftersom att jag redan har dom på HD-DVD.

Tycker att man ska ta tillfället i akt och göra stora fynd som kommer att blomstra lite här och var :)
Bildmässigt så är det ju ingen skillnad på formaten, och det finns faktiskt en hel del titlar i USA bland annat, sen så får man ju inte glömma att HD-DVD är regionsfritt, vilket medför att man kan handla filmer från världens alla hörn.
Så till vida man kan språket eller att dom har text.

Jag tycker personligen att det är lite trist att Blu-ray vann kriget, men man kan ju inte alltid få som man vill.
Det här med regionsfrihet var ju en kanongrej med HD-DVD.. jaja...

Tack för mej.
Mvh
Marcus på Euronics

Tänker i samma banor. Är glad att jag har min HD-A2, inte en chans jag säljer den. Blir säkert massor av billiga HD-filmer framöver man ändå vill ha. Så även om jag har en PS3a så kommer det endast bli de filmer som ej finns på HD DVD som jag kommer köpa i blu-ray. Fast priserna måste ner först.

Postad 19 February 2008 - 20:18

minghe
  • minghe
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Tack för svaren!

Jag har fått en handfull mail från forummedlemmar som vill vara med, så jag tror vi har det vi behöver nu. Behöver jag fler så hojtar jag till.

mvh Mattias Inghe för M3

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.