Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-46F86 - "Röda ränder" bugg?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 February 2008 - 09:25

Zuckuss
  • Zuckuss
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har en ca 3 månader gammal LE-46F86'a, toknöjd med den i stort förutom att den nu har börjat trilskas lite.

När man slår på den får jag en massa röda ränder över hela skärmen. Tror bilderna beskriver problemet bättre än ord.... Gäller även analog TV signal som HDMI från HTPC'n, problemet finns i TV'n det är jag säker på.

Så här ser det ut i kanske 25-45 minuter (har inte mätt tiden exakt) för att sedan försvinna. Har försökt att flytta runt kablar och annat för att se om störningen kan relateras till nått sånt men icke, faktumet att problemet förvinner helt efter ett tag bekräftar detta.

Några tips eller råd innan jag ringer och reklamerar?

Bild 1

Bild 2

Gör ett sista försök genom en bump och hoppas någon vänlig själ förbarmar sig :)

Redigerat av Zuckuss, 22 February 2008 - 09:23.

Postad 22 February 2008 - 18:16

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Hmm, att ingen kunnig svarar?

Utan att kunna alltför mycket kan jag säga att sådär ska det nog inte se ut..det kan jag aldrig tänka mig.
Enda tipset jag kan ge är väl att maila bilden till Samsung för att se vad dom säger?

Postad 24 February 2008 - 12:10

Zuckuss
  • Zuckuss
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jo, nått fel är det. Faktiskt köpt TV:n på Expert så jag tror jag ska ta och prova deras reklamations hantering ^^.

Tack för svaret Danne!

Postad 28 February 2008 - 11:02

nattugglan
  • nattugglan
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Har en ca 3 månader gammal LE-46F86'a, toknöjd med den i stort förutom att den nu har börjat trilskas lite.

När man slår på den får jag en massa röda ränder över hela skärmen. Tror bilderna beskriver problemet bättre än ord.... Gäller även analog TV signal som HDMI från HTPC'n, problemet finns i TV'n det är jag säker på.

Så här ser det ut i kanske 25-45 minuter (har inte mätt tiden exakt) för att sedan försvinna. Har försökt att flytta runt kablar och annat för att se om störningen kan relateras till nått sånt men icke, faktumet att problemet förvinner helt efter ett tag bekräftar detta.

Några tips eller råd innan jag ringer och reklamerar?

Bild 1

Bild 2

Gör ett sista försök genom en bump och hoppas någon vänlig själ förbarmar sig :P

Hej!

Finns info på forumet om detta fenomen, men de 2 jag känner till som haft fel har haft grön fär ginte röd, men hur som så handlar det om glapp i elektroniken, vart det e gladd vet jag ej men det är glapp. En kille fixade glappet själv, men jag tycker du skall lämna in den igen, Samsung nekar nog till att fler haft detta problem, jag jag är helt säker på att säkert 20% åker tillbaka till verkstaden om inte fler. J_vla skit-tv!! Bra bild men verkar ihoppmonterad med plåster.

Lämna in skiten för reperation!

Lycka till!

Postad 04 March 2008 - 11:29

Zuckuss
  • Zuckuss
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack för svaret nattugglan, ska ge mig på det nu och se var det hamnar.

Postad 14 March 2008 - 12:01

Zuckuss
  • Zuckuss
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Liten update på vad som händer:

- Inte ett skit.

Lämnade in TV:n på "Assist Workshop Linköping" då dessa hanterar Samsung. Stått där sedan 5:e Mars och de har inte ens hunnit titta på den ännu då det är så mycket att göra efter jul.

Idag surade jag tyvärr ur rejält och dumpade det på en stackare i deras kundtjänst, visserligen inte deras fel att de har mycket att göra men....liksom varken mitt fel eller problem att det är en massa TV's som gått sönder efter jul. Jag har investerat i en TV för runt 30k och kan för närvarande inte använda investeringen.

Får se vad som händer härnäst, de skulle göra en notering till Teknikern om att ta tag i TV:n nu.....

Update 2008-03-19
Efter att det fortfarande inte händer ett skit så åkte jag till Expert idag och gnällde till mig en låne TV. Har nu ett riktigt monster hemmavid... en LE37S86'a B).
Har iaf nått att titta på över påsken... Kredits till Expert dock som utan tvekan skickade på mig en lånetv medans deras "underleverantör" lagar min TV...

Redigerat av Zuckuss, 19 March 2008 - 14:42.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.