Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Omdömen om subben XTZ 99 W12 önskas!

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 February 2008 - 17:36

Sleeping Sun
  • Sleeping Sun
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Tja gott folk!

Har en längre tid funderat på att köpa en sub till mitt nuvarande system. Har av nån anledning fastnat för XTZ 99 W12 men har inte möjlighet att provlyssna, bor ju i Finland. Är dock intresserad av synpunkter av er ägare till denna därute! Skall användas till både film och musik kan tilläggas.

Har haft kontakt med Fyndbörsen för priser och så, inga problem att skicka hit.

Resten av mitt system består av Onkyos TX-SR605:a och Jamos S606 i 5.0 utförande.

Hoppas på många svar B)

Ingen som har nåt att säga om subben?

Redigerat av Sleeping Sun, 20 February 2008 - 20:42.

Postad 20 February 2008 - 23:23

balagarba
  • balagarba
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Tja gott folk!

Har en längre tid funderat på att köpa en sub till mitt nuvarande system. Har av nån anledning fastnat för XTZ 99 W12 men har inte möjlighet att provlyssna, bor ju i Finland. Är dock intresserad av synpunkter av er ägare till denna därute! Skall användas till både film och musik kan tilläggas.

Har haft kontakt med Fyndbörsen för priser och så, inga problem att skicka hit.

Resten av mitt system består av Onkyos TX-SR605:a och Jamos S606 i 5.0 utförande.

Hoppas på många svar B)

Ingen som har nåt att säga om subben?

Häf har du en massa omdömen https://www.prisjakt...ukt.php?o=70244

Postad 21 February 2008 - 12:22

Sleeping Sun
  • Sleeping Sun
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jo dom har jag nog läst.. Lade in en beställning för en stund sen så nu får jag bara vänta.. ;-) Hoppas att det låter bra sen!

Redigerat av Sleeping Sun, 21 February 2008 - 12:25.

Postad 21 February 2008 - 13:19

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Problemet med dem är att man inte vet vad de relaterar till. Har man haft en sub för 1500:- eller "allt i ett paket" tidigare så är självklart detta kanon. Därför läge att kontakta personerna för lite mer ingående åsikt.

Postad 21 February 2008 - 22:35

Sleeping Sun
  • Sleeping Sun
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Problemet med dem är att man inte vet vad de relaterar till. Har man haft en sub för 1500:- eller "allt i ett paket" tidigare så är självklart detta kanon. Därför läge att kontakta personerna för lite mer ingående åsikt.

Ja det har du så rätt i så! :) Finns ju dock vissa som jag fått förtroende för här på forumet som har en sådan sub och gillar ljudet, så jag chansade och köpte den olyssnad..

Har ju inte så mycket att jämföra med själv men brukar vilja satsa på grejer som är värda pengarna :)

Postad 22 February 2008 - 11:41

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Ser fram mot att läsa om dina åsikter. :)

Postad 23 February 2008 - 22:01

GooZal
  • GooZal
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hejsan Sleeping Sun.
Jag har en likadan subb som du har beställt och är mycket nöjd, med tanke på prislappen. Jag har lyssnat och använt betydligt dyrare subbar och kan säga att denna är helt ok. Kan kännas lite slö ibland men har dock bara spelat in den i ca 20h och leverantören säger att det krävs ca 100-200h för att basen ska släppa helt. Men jag kan lova att du inte kommer att bli besviken, den passar bra till både film och musik då du får ett par kuddar du kan sätta in i portarna så att ljudet blir torrare då du lyssnar på musik. Sen när du ska se på film så vippar du på EQ-spaken så att den står på "on" och tar ur kuddarna så kommer det braka loss ordentligt, det vill jag lova!! Men ge den tid för inspelning, jag känner att den släpper lite hela tiden efter hand.
Lycka till!

Postad 06 March 2008 - 17:31

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Hur går det - Sleeping?

Postad 06 March 2008 - 22:00

Sleeping Sun
  • Sleeping Sun
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hur går det - Sleeping?

Jodå, det blev nog en XTZ 99 W12:a i pianosvart! Beställde subben för en vecka sen! Då fanns den inte i lager men blev lovad att dom får in ett nytt parti denna vecka. Igår fick jag ett mail från Fyndbörsen att dom skickar den så här går man nu bara och väntar... Hoppas att den hinner hit imorgon så har jag helgen räddad ;)

Sen har dom "Cable open-helg" här där jag bor åxå i veckoslutet så jag ser en hel del filmkanaler som jag inte ser i vanliga fall :) Misstänker det kan bli nån film om det kommer nån intressant actionrulle!

Skall bli intressant med en kompletterande subb!!

Postad 13 March 2008 - 19:13

gbr
  • gbr
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hur går det - Sleeping?

Jodå, det blev nog en XTZ 99 W12:a i pianosvart! Beställde subben för en vecka sen! Då fanns den inte i lager men blev lovad att dom får in ett nytt parti denna vecka. Igår fick jag ett mail från Fyndbörsen att dom skickar den så här går man nu bara och väntar... Hoppas att den hinner hit imorgon så har jag helgen räddad ;)

Sen har dom "Cable open-helg" här där jag bor åxå i veckoslutet så jag ser en hel del filmkanaler som jag inte ser i vanliga fall :) Misstänker det kan bli nån film om det kommer nån intressant actionrulle!

har du fått den? min kommer nog imorrn :D

Postad 14 March 2008 - 13:08

Sleeping Sun
  • Sleeping Sun
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Tja!

Jodå, fick min redan i måndags (10 mars)! Och j****r vilken stor pjäs! Faktiskt lite större än jag hade förväntat mig trots att jag läst att andra tyckt det varit big..

Hade "lite" problem med brus till att börja med men det löste sig inom en timme (hade kopplat bla dvd:n med digital coaxial kabel vilket resulterade i att jord ställde till med problem...)
Funkar perfekt med optiska kablar!! Kan ännu inte ha radiokabeln kopplat eftersom den får jord via den åxå, skall finnas nåt skydd att köpa till det men dom hade inget sånt på lager vid min lokala handlare, fick bara testa med en kabel med störningsskydd men det hjälpte ju inte vilket jag nästan visste..

Nåja subben är jag nöjd med hittills iallafall. :D

Mvh/Johan

Hur går det - Sleeping?

Sen har dom "Cable open-helg" här där jag bor åxå i veckoslutet så jag ser en hel del filmkanaler som jag inte ser i vanliga fall B) Misstänker det kan bli nån film om det kommer nån intressant actionrulle!

har du fått den? min kommer nog imorrn :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.