Tacksam för svar
/patrik
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 20 February 2008 - 20:26
Har nu läst oändligt mycket om lcd och plasma. Dock har jag inte fått reda på så mycket
Tacksam för svar /patrik Postad 20 February 2008 - 20:33
Ville bara tillägga att ni gärna får komma med förslag på tv apparater i 13-14 k klassen som håller ett tag till eller om man borde vänta ett tag på något nytt?? Ha d gott allihopa!
Postad 20 February 2008 - 20:39
Tycker du ska vänta ett tag, då både Samsung och LG släpper nya modeller med start i mars månad.
Lg's 6000 serie har fått väldigt bra i tester, kolla på www.prylportalen.se och läs deras test på Lg's maskin. Så att köpa en app. nu när det ligger nya och väntar runt hörnet känns lite dumt kanske. Bara ett tips från mig till dig. /tjaboboy Postad 20 February 2008 - 21:01
Super nice! några fler tips på inkommande tv apparater eller något angående det jag skrivit där upppe så skriv jätte gärna
Postad 20 February 2008 - 23:08
Panasonic PX 80 kan du oxå kika tester på inom kort. "Framtidssäkert" är svårt att köpa. Jag har lagt ned det, för då får man lägga ganska stora pengar, och det går så fort just nu så att apparater blir fort omoderna. Jag tänker köpa billigare och istället byta om låt oss såga 5 år.
Postad 21 February 2008 - 00:27
jag kan endast se begreppet Video ingångar som en definition av framtidssäker. Just nu känner jag inte till ngn uppföljare till HDMI, mao så länge TVn har HDMI ingång så kan den inte bli mer framtidssäker.Så köp du din px70/q96 med gott samvete,x80, x90 eller R96/97 är bara uppdateringar av redan bra produkter.
Postad 21 February 2008 - 10:32
"Framtidssäker"?? En sådan apparat hittar du aldrig. Framtiden finns ju alltid framför dig.
Jag själv strävade ett tag att vänta in en TV som skulle klara denna önskan men jag gav upp. Jag skulle då fått vänta in den ena apparaten efter den andra, dessutom ville jag vänta in olika tester och erfarenheter från användare, i en tidlös cirkel, det tycktes som en evighet. Köp därför en allmänt god apparat idag och njut av den tills den känns omodern för dig. Då kan du ju ha trevligt med din TV istället för att leta efter den "perfekta" apparaten i månader eller år. Men det är klart, det är lätt att råda andra, det är svårare när man själv sitter i den sitsen. Postad 21 February 2008 - 11:25
Lasse C.!!!
Precis så jag önskar att jag hade skrivit! Har har fått tänka om efter att ha jagat TV i flera år. Hela tiden något som är bättre i horisonten. Har bestämt mig för att köpa en "good enough" tv. Det är väl det råd jag kan ge... Postad 21 February 2008 - 12:50
Man kan väl köpa en "framtidssäker" tv i viss mån, tänker främst på stöd för 24p bildsignal eftersom fler å fler filmer produceras i det formatet. Sen HDMI 1.3 (vs. 1.2) kan ju säkert vara bra att ha stöd för i "framtiden", känns iaf så :>
Det är därför jag själv är inne på Samsung M87 istället för R87 som jag tidigare varit väldigt sugen på, samma tv men bättre och lite mer "framtidssäker" än R87an för bara en liten peng mer. Har jag fel? Edit: oj, såg nu.,handlar ju om plasma, sry för offtopic Redigerat av Danne2k7, 21 February 2008 - 12:50. Postad 21 February 2008 - 13:44
Det gör inget Danne. Samma problematik som du nämner finns hos plasma oxå. Men köper man en hyfsat ny plasma idag så blir det 1.3.
Sedan om 24fps, så är det ju hitintills endast de dyrare apparaterna som klarar detta. ..och det är ju lite det att detta lätt blir ett ekorrhjul jag är ute efter. För sedan så kommer det ju att bli skillnad i energiförbrukningen från i höst. Nästa steg efter det kommer att bli... Postad 21 February 2008 - 14:15
M87an som stödjer 24p kostar ju från 12000 kr (och sjunker) som billigast just nu, och det är ju helt okej faktiskt. Vad jag vill säga är väl bara att man kan aldrig köpa en 100% framtidssäker tv (såklart) men man kan alltid gardera sig mer eller mindre för framtiden genom att se till att tvn har vissa funktioner som man tror att man kommer nyttja. Och HD-film med 24p kommer väl mer å mer, sakta men säkert, right? Postad 21 February 2008 - 14:26
det är sant det ni säger. men det jag varit inne på var en samsung q97 men eftersom den saknar 24p så blir jag lite tveksam :.. kanske ska man vänta på px80 om den ändå kommer aldeles strax för ungefär samma pris?? För den stödjer la 24p antar jag?
Postad 21 February 2008 - 15:51 ´ HDMI 1.3 känns meningslöst på en TV då det enda intressanta i den specen är strömmning av div. ljudformat. Postad 21 February 2008 - 15:59
med tanke på att man ser mer på tv än film (iaf jag) så känns det som att framtidssäkerhet kvittar...jag gjorde som många andra, väntade läste väntade läste etc. Sen slog jag till och har nu insett att det viktigaste är att skärmen levererar en hyffsat bra bild via digital signal. Hd tv är så begränsat än och när alla kanaler slutlgen har gått över så har jag nog hunnit köpa en LED tv
Men problemet är att när en tv kommer går ryktena om nästa modell...vilket innebär att man aldrig köper. Fast självklart skulle jag slänga ut lite mer pengar på en tv om den verkar bättre. Postad 21 February 2008 - 16:19
Ja det har du =), R8 skulle ju inte ble en bättre tv bara för att du sätter in en HDMI 1.3 iden. Den skulle inte kunna göra något av det ialla fall. Läsning för dig: http://www.highdefdi...m/news/show/853 Åter till plasma Postad 21 February 2008 - 17:13
Intressant, ska läsa den sen när jag har tid, lovar. Men jag syftade väl egentligen mer på att den har 24p och full-hd, så helt fel har jag väl inte. Postad 21 February 2008 - 17:32
..sen är det tyvärr oxå så att stödet fungerar lite si och så på de olika apparaterna. De väljer ju olika tekniker för att lösa själva visandet av 24fps. Så bara där finns det en liten djungel...Man blir liksom tokig!
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |