Jag har precis köpt 2 st Velodyne DD-15 subwoofar och har kopplat dessa i en s.k. "daisy-chain", dvs att subbarna är ihopkopplade med en seriell 9-pins kabel. Den ena tilldelas då till "master" och kontrollerar den andra som tilldelats till "slave".
Allt fungerar ypperligt och jag är super-supernöjd men med ett undantag. I bakgrunden hörs ett ljud från den sub som tilldelats som "slave". Det låter ungefär som ett dovt lågt "dick" - "dick". Det är ca 1 s mellan dessa två "dick" och detta repeteras sedan om och om igen med ca 5 s mellanrum. Ljudet ökar med subbarnas interna volym men inte med volymen från den externa förstärkaren.
Ljudet hörs inte om jag spelar subbarna en och en, utan bara när jag kopplat dom i "daisy-chain". Jag har även skiftat subbarna för och se om ljudet enbart kom från den ena subben men det gör det inte, det kommer alltid från subben som sätts till "slave". Ljudet är såpass lågt att det inte hörs när man spelar musik eller film på en normal nivå men när man sänker till kvällsnivå då hörs det - mycket irriterande att lyssna på...
Någon som vet vad detta kan bero på?
Tack på förhand!
MVH
Jonsod
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Mellandagsshopping av sub...
36 bilder
63 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler