Jag lyssnar mestadels på hårdrock och i min skivsamling hittar vi allt från den brutalaste brutala dödsmetall, den skränigaste och mest underproducerade black metal och den våldsamaste thrashen till Iron Maiden, Black Sabbath och Thin Lizzy. Här finns även band som Pink Floyd, Led Zeppelin och Grateful Dead, ibland händer det även att det slinker med någon elektronisk skiva och det kan vara Orbital såväl som The Prodigy eller Justice det handlar om. Det finns skivor med skönsång och skivor med growl som man knappt förstår ens om man läser texten, det finns även lite akustiskt och lite ambient men som ni förstår så är det inte pop, singer-songwriter, jazz, blues eller liknande det handlar om. Skulle säga att 70% av det jag lyssnar på är hådrock, typ Black Sabbath eller hårdare och resten är då annat med rätt stor variation.
Vill ha ett par högtalare som är lite eleganta och snygga snarare än några fläskiga cerwin wega-kloner (vilket jag har nu), golvare eller stativare med sub spelar egentligen ingen roll, men jag föredrar nog looken på ett par stativhögtalare. Jag har ett litet rum som absolut inte är optimalt för musiklyssning ur akustiksynpunkt, men man tar ju vad man har. Någon gång ska man väl flytta härifrån och då vill jag gärna kunna flytta med stereon utan att köpa nytt, men jag vet inte om jag kommer ha plats för ett så mycket större musikrum då heller.
Jag har sneglat lite på Sonus Faber Domus Concertino, men det är mest på grund utav utseendet och utifrån vad jag läst så verkar ju inte SF vara kända för hur de levererar hårdrock precis, å andra sidan har jag läst att dessa stativare ska vara schyssta allroundhögtalare, någon som har erfarenheter av dem med den typen av musik?
Nya Audiovector S3 har jag också läst en del om, och de har ju fått mycket fin kritik, men om de passar till min musik eller inte har jag inte fått något grepp om.
Prisklassen det handlar om är som ni kanske snappat upp 10 - 18 000kr ungefär, antingen för ett par golvare då, eller ett par stativare och en sub.
Vad det än blir så kommer de troligtvis drivas av någon typ av integrerad stärkare då jag inte är så intresserad av ett stort och tillkrånglat system, förmodligen så blir det bara en stärakre och en vinylspelare och sen gömmer jag undan min gamla denon-cd i ett hörn nånstans
Hjälp!
Redigerat av Unregistered7d60ed9f, 22 February 2008 - 06:58.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
52 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?