Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SAMSUNG F86 & M86 FRÅGOR

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 February 2008 - 18:59

Njodo
  • Njodo
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej har haft en Samsung F86 i några dagar men blev tillbakalämnad pga av ett tjut-ljud vid viss bild visning på PC-LÄGE
& Ibland i HDMI-LÄGE.

Någon mer som har märkt av att F86an kan tjuta från panelen ibland eller tror ni att det bara var fel på den jag köpte?

Har kollat lite på M86an Nu Men tycker att det ser dåligt ut när man kollar på vanlig TV, Då va min gamla Samsung r72 bättre på vanlig tv.

Har ni några tips på vad jag ska köpa för TV?

-Vill att det ska vara skaplig bild på vanlig TV-
-Priset får vara max 18000kr-
-storlek 40" LCD-
-Den ska inte tjuta/brumma så man hör det-

Vill ha det bästa men vet inte vad jag ska satsa på Samsung eller Sony?

På Sony så verkar man slippa det speglliga lagret som samsung har lagt till med nu.

Är väldigt tacksam för tips, kan bara inte bestämma mig för någon tv, sitter med en liten 32 samsung nu som inte är så rolig att se på.

/ Rickard

Postad 22 February 2008 - 19:18

Spoilern
  • Spoilern
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Tja... vad ska man säga? Sony kanske går igenom sina apparater bättre än Samsung innan de släpps... Det verkar vara lite si och så med kvaliteten. Ett tips är att supergranska TVn direkt när du får hem den så du inte gör som jag och upptäcker fel efter några veckor då den redan sitter på väggen...

Postad 23 February 2008 - 00:23

funkymoz
  • funkymoz
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag kan ju bara tala för mig själv och jag var tidigare grymt inställd på att köpa en 40F86 för den verkade så grym.
Men dels fick jag lite second thoughts när jag såg hur pass blank skärmen var och hur mycket ljus som reflekterades.. Kanske bara ett problem i en ljus butik och inte i ett mörkt vardagsrum men ändå.. Jag kommer ha TVn placerad på ett sätt att jag typ kommer stirra rakt in i reflektionerna av mina fönster så det var en showstopper.

Och dessutom läste man ju inget annat än problem problem problem med Samsung modellerna. Visst efter en och annan uppgradering av firmware kanske ett och annat löstes.. men det kändes som så många barnsjukdomar att det var för riskabelt.

Sedan upptäckte jag att Sonys skärmar ju är grymt matta och perfekta för min reflektionsfobi. Och dessutom har man ju knappt hört om några problem ALLS med deras firmware. Enda mjukvaruproblemet jag hört om är på värstingmodeller X3500, så kan dess kylfläktar (för just den modellen har sådana) köra på tok för fort ibland och väsnas. En uppgradering senare så är även dessa knäptttysta.

Personligen har jag tappat förtroendet för Samsung måste jag ändå säga.
Utan att ha ägt någon LCD överhvudtaget ännu, måste även tilläggas. Kan ha fel på båda hållen så att säga.

Just ju lutar det mot antingen en Sony 46" D3550 eller W3000.

Redigerat av funkymoz, 23 February 2008 - 00:25.

Postad 23 February 2008 - 20:05

j0cke
  • j0cke
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag har själv Samsung m86 och tycker att bilden är ovanligt bra på analoga sändningar (efter inställningar så klart, såg förjävlig ut i butik) F86an sägs ha bättre skalare än m86 dvs bättre bild....

Dessutom är ju samsungen snygg till skillnad från sonyn (min egen mening) Tycker bara sonyn ser plastig ut, samsung har maskerat detta med pianolack vilket jag gillar (Har man fönster och belysning som ej går att släcka eller andra dåliga argument som sonyälskare använder så kanske man skall välja sony...)

Redigerat av j0cke, 23 February 2008 - 20:09.

Postad 26 February 2008 - 13:54

Sickan007
  • Sickan007
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Var och kollade på Samsungs 40F86 och är riktigt sugen på att slå till på denna model. Är dock lite beskymrad över reflektioner eftersom jag har två stora fönster i rummet där jag tänkt att ha TV'n. Hur känsligt är TV'n, måste man ha helt svart i rummet för att kolla på TV'n?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.