/Tack på förhand
Bobbyfuller
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 February 2008 - 17:52
Hej har letat men hittar ingen tråd fast jag vet det finns. I vilket fall som helst, ska till USA i höst, tänkte om dollarn fortfarande är låg köpa med mig lite PS3 spel och blue ray filmer hem. Nu kommer min fråga hur är det med ps3 är den regionsfri? fattar att skyddet sitter i skivorna ? Kan jag köpa spel & film i USA och titta & lira dessa på mitt svenskköpta PS3?
/Tack på förhand Bobbyfuller Postad 24 February 2008 - 19:28
Alla spel till PS3 ska vara regionsfria så det kan du köpa i USA. När det gäller film så är många titlar regionsfria, men inte alla. På den här sidan kan du se vilka som fungerar och inte: Blu-Ray Region Code Info Redigerat av Andr3as, 24 February 2008 - 19:29. Postad 13 March 2008 - 18:47
Så när det gäller spelen så spelar det ingen roll att Usa kör med NTSC och Europa Pal ?
Postad 14 March 2008 - 12:09
Nej, om du har en HDTV så är det inget PAL/NTSC iaf (HD-standarden är internationell), men PS3 stöder båda för dem som har äldre TV. Men jag antar att man behöver en adapter eller något för strömen? Redigerat av yonaz333, 14 March 2008 - 12:10. Postad 14 March 2008 - 13:56
Nej, endast en vanlig pc strömkabel behövs. Postad 11 July 2008 - 07:30
Det var ett tag sedan jag skapade denna tråd men jag fortsätter i den. är det någon skillnad på anslutningarna i Usa? tänkte köpa time crisis med pistol och singstar funkar dessa?
/Simon Postad 11 July 2008 - 08:29
Om det är PS3 spel ja. PS2 är regionsskyddade. Postad 30 August 2008 - 22:41
Finns det någon chans att PS3 kommer att bli regfri för Blu-ray i framtiden?
Har en RegB PS3 och en RegA BD-spelare, skulle vara skönt att kunna rationalisera bort standalone-spelaren... Postad 30 August 2008 - 23:54
Är nog minimal chans att ps3an kommer bli reg. fri för blu-ray. Det blir isåfall BD-formatet som överger regionskodning, vilket inte kommer ske särskillt snart. Dock släpps många filmer regionsfria men jag tror tyvärr att releaser från Disney, Fox, Lionsgates och majoriteten av Sonys kommer vara regionskodade.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |