Hej!
Jag har en Samsung LE46M86 ansluten till min PC via HDMI (DVI>HDMI-konverter från PCn.
PC:
8800GT - nyaste Nvidia drivers (drån dec 07)
Windows XP 32bit
Jag har läst i detta samt ett flertal andra forum och ändå inte lyckats hitts ngt klart svar ang huruvida min TV faktiskt stöder 24p utmatning. Jag har läst i specifikatiosner etc. att den skall kunna ta emot 24p sändningar. Detta är ju trevligt, men det är ändå helt värdelöst om den inte kan spela upp materialet i en hz jämt delbart med 24.. (24,48 ect..) eftersom det kommer resultera i judder.
Jag har under en tid försökt att få min dator att skicka 24p signal till TVn, utan framgång. I nvidia managern under "Change the HD format" (eller vad det nu heter) finner jag 1080p,1080i,720p och div äldre format.. men ingenting om 1080p24. Jag har även försökt att i avancerade bildskärmsinställningar tvinga ner hz till 24 (både progressivt och interlaced), men TVn bryr sig inte det minsta om detta.. eller snarare så blir det ingen som helst skillnad på utsignalen. Fortfarande 60hz 1080p.
Är det någon som vet hur man får 24p output från en dator, samt om det ens gör ngn skillnad i min TVs fall (kan m8-serien spela upp i 24/48/72hz)? Jag upplever i dagsläget lite judder när jag ser på BD/HDDVD-material från datorn, ngt jag skulle vilja undvika om möjligt..