PS3 eller Blu-Ray spelare ?
44 svar till detta ämne
Postad 24 February 2008 - 20:58
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Går i tankar att skaffa en dvd-spelare med hårddisk men har på senare tid funderat på att kanske satsa på PS3 eller Blu-ray spelare och min fråga är....vad ska jag satsa på egentligen? PS3 eller Blu-ray spelare? Hur bra är en PS3 som blu-ray spelare om man jämför med en vanlig blu-ray spelare typ Sony BDP-S300? Jag vill egentligen ha en spelare för att få ut mer av min TV och kanske i nuläget lika bra att satsa på en PS3. Det känns som att man får mycket mer för pengarna då med PS3 så får man spelmöjligheter samt hårddisk på köpet. Förstår faktiskt inte att det skiljer bara 500 kr mellan dessa två när det verkar som att man får så mycket mer med PS3. Kanske har jag fel, vet ej. Är inte så väl insatt i spelvärlden men håller på att läsa och uppdatera mig. Det vore kul att kanske spela då och då också. Några spontana tips?
Redigerat av Unregistereda360a43b, 24 February 2008 - 21:00.
Postad 24 February 2008 - 22:03
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Har inte så bra koll på hur bildkvaliteten är jämfört med stand-alone Blu-Ray spelare, men PS3:an är väl den mest kompetenta blu-ray spelaren eftersom den hela tiden uppdateras så den har stöd för den senaste profilen.
Dessutom är den ju som sagt rätt billig i jämförelse.
Postad 24 February 2008 - 22:06
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
PS3 ska enligt utsago också vara betydligt snabbare i menyerna än, framförallt tidigare, blu-ray spelare då den har en rejält mycket snabbare processor.
Postad 24 February 2008 - 23:06
Mwe
-
Mwe
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag kör Sony rakt igenom...
Har en PS3:a som BD spelare, mediacenter (trådlåst funkar kanon) och spelmaskin. Jag är grymt nöjd och har inte sett någon anledning att köpa en separat BD spelare. Kör den kopplad via hdmi till Sonys 5300ES förstärkare och 46X3500 LCD och det fungerar klockrent.
Som ni förstår så är jag frälst och kan verkligen rekommendera en PS3 framför en valig BD-spelare. Du får helt enkelt så mycket mer...
Vill dock i rättvisans namn lyfta fram de minus som jag upplevt:
1. Jag har den tidig a60Gb varianten och fläkten väsnas en del vilket ibland resulterar i att jag vrider upp volymen, vilket i sin tur resulterar i att min fru vaknar... Har satt in PS3:an i ett skåp nu vilket löser problemet. Det funkar eftersom fjärren är bluetooth. Enligt uppgift ska 40GB-varianten låta mindre så det är möjligt att du kan komma lindrigt undan med fläktljud.
2. Fjärren är bluetooth. Skitbra idé av Sony men varför har de inte bluetooth i resten av sina maskiner? Nu är jag beroende av två fjärrkontroller istället för en. I-landsproblem förvisso, men ändå...
3. PS3:an fixar inte DTS HD och Dolby True HD i dagsläget. Ska en ligt obekräftade uppgifter komma i nästa patch. Å andra sidan är det även många av de på marknaden förekommande BD-spelarna som saknar stöd för dessa format.
/Mwe
Postad 25 February 2008 - 08:34
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Hej och tack för svaren. Det känns bättre och jag kommer att satsa på PS3 istället. Den jag tittar på är en 40 GB som säljs på bl.a Siba då man får några spel på köpet. Synd bara att man inte kan spela PS2 spel bara.
Som jag läst tidigare så verkar den fungera även i nätverk (trådlöst). Om detta stämmer så blir jag hur nöjd som helst då jag har ganska långt till routern och kör trådlöst idag på ganska mycket av mina prylar. Sen verkar det finns USB 2.0 portar då jag redan har en extern hårddisk. Tänkte koppla direkt till LCD (Philips 42PFL7562D) via HDMI och hoppas på bra bild.
En fråga till Mwe: Surfar du via din PS3? Gör du det trådlöst eller via vanlig kabel? Fungerar det bra att surfa?
Redigerat av Unregistereda360a43b, 25 February 2008 - 08:35.
Postad 25 February 2008 - 09:12
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
En fråga till Mwe: Surfar du via din PS3? Gör du det trådlöst eller via vanlig kabel? Fungerar det bra att surfa?
Jag kan svara att jag surfar med PS3:an trådlöst och det funkar prima. Bara att stoppa in usb-mus och tangentbord om man vill att det skall vara ännu smidigare.
Postad 25 February 2008 - 09:28
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Jag kan svara att jag surfar med PS3:an trådlöst och det funkar prima. Bara att stoppa in usb-mus och tangentbord om man vill att det skall vara ännu smidigare.
Eller ännu bättre, använd ett blåtands-tangentbord och en blåtands-mus och du slipper sladdar helt och hållet!
Postad 25 February 2008 - 12:01
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Det här verkar vara helt utmärkt egentligen. Ska undersöka marknaden lite och satsa på en PS3 där man får några spel på köpet. Jag antar att PS3 fungera utmärkt även som vanlig dvd-spelare. Har en hel del filmer och kanske på så sätt så slipper man ha en extra dvd-spelare som bara tar plats.
Vad är för operativsystem på PS3? Surfar ni typ på IE7 eller finns det en egen webbläsare?
Ärligt talat så när man läser om PS3 och sen får svar från är som redan kan detta och äger PS3 så undrar man varför det finns vanliga dvd och blu-ray överhuvudtaget när man kan få allting på en och samma enhet och dessutom trådlöst sam spelmöjligheter.
Postad 25 February 2008 - 12:10
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Det är en PS3-webläsare.
Operativsystem? Kallas väl i allmänna ordalag för XMB, fast det är ju menyerna. Vet inte riktigt.
Ja, grejen är väl att få så många som möjligt att iaf köpa nån form av spelare så BR-filmerna kommer ner i pris.
Men det dröjer nog ett tag trotts att PS3an är utmärkt även som DVD-spelare. Skillnaden är väl att man kan få en ok DVDspelare för ett par hundringar på stormarknaden medans PS3an kostar lite mer.....
Postad 25 February 2008 - 13:37
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Men PS3an skalar upp DVDer väldigt bra, en billig dvdspelare med scart blir inte så bra på en HDtv...
Postad 25 February 2008 - 13:40
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
En blurayspelare absolut! Ps3 låter ju så in i hel....går ju inte att se på film utan att störa sig....(om man inte vrider upp volymen många snäpp;)
Redigerat av Unregistered1272, 25 February 2008 - 13:42.
Postad 25 February 2008 - 14:26
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
En blurayspelare absolut! Ps3 låter ju så in i hel....går ju inte att se på film utan att störa sig....(om man inte vrider upp volymen många snäpp;)
Jag har aldrig stört mig på ljudet från min PS3:a, varken då jag tittat på film eller spelat, vare sig med hög, normal eller låg volym. Kanske jag som har haft tur och fått en PS3:a som inte låter speciellt mycket då jag har läst flera inlägg där det har klagats på den höga ljudnivån på PS3....  Edit: Som ett exempel kan jag nämna att igår på kvällen satt jag och tittade på andra delen (av fem) av Planet Earth - The Complete Collection på Blu-ray, en "film" där ljudnivån inte är speciellt hög och det endast är soft musik och tal av David Attenborough. Störde mig inte en enda gång på ljudet från PS3:an.
Redigerat av Pinnacle, 25 February 2008 - 14:29.
Postad 25 February 2008 - 14:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Min är iaf dödstyst.
Postad 25 February 2008 - 14:34
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Min är iaf dödstyst.
+1
Postad 25 February 2008 - 14:38
JamJam
-
JamJam
-
Användare
-
-
127 inlägg
Min är tyst första timmen på filmen sen börjar den låta lite. Står era ps3:or fritt eller i en tv bänk?
Postad 25 February 2008 - 14:53
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
I en Ikea Magiker med öppen front. Nu är min PS3 iofs en 1st gen USA 20GB PS3. De kanske är lite tystare.
Postad 25 February 2008 - 15:07
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Fast det var ju 60GB:arn som led av detta, 40gb:arn är ju mycket tystare enl. uppgift från folk här på forumet och den är ju den enda modell som säljs nu.
Postad 25 February 2008 - 15:20
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Vilka standalone är tysta? Det sitter en fläkt i alla har jag hört. PS3 40GB är tystare än Sony RDR-HXD870, som är den tystaste DVD/HDD-inspelaren på marknaden idag. (Enlig de tester jag läst. Ljud&Bild i Elektronikvärlden bl.a.) Står man ut med en inspelare, vilket många gör..., så står man ut med PS3 40GB.
Postad 25 February 2008 - 16:34
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Mycket att tänka på och tacksam för alla tps. De flesta aparater idag har nån form av ljud och fördröjning så jag tror att man måste räkna med lite sånt. Jag tänker mest på funktionerna som finns på diverse alternativ och det verkar iallafall att man får mest för pengarna på en PS3. Lite synd bara att det inte går att köra PS2 spel.
Postad 25 February 2008 - 16:38
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Det beror ju på hur känslig man är också, själv så stör det mig inte så mycket(etfersom volymen i min bio brukar vara extrem;) men skall köra i blu-ray i htpc:n kostar 900kr, det är det värt;) Men den ps3:an som en polare har låter nästan lika mycket som min x360 då den anstränger sig(det är konstigt att den ligger i läge 3 i film=/) men den står i ett litet rum på 10kvadrat instängd i ett skåp, kan ju inte vara bästa stället för den då den knappt får någon luft men men ...
Postad 25 February 2008 - 17:08
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Min är iaf dödstyst.
+1
+1
Postad 25 February 2008 - 17:12
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Det beror ju på hur känslig man är också,
Även den mest känslige, prinsessan på ärten kanske, skulle nog också kunna konstatera att min är knäpptyst (trots att den är från 60 GB-batchen). Känns som att det ämnet är uttömt hundra ggr om redan. 40 GB är de flesta tysta, medans det finns en del 60 GB som låter om lite mer (om än inte på Xbox 360-nivå). Enough said.
Postad 25 February 2008 - 17:26
klippo
-
klippo
-
Användare
-
-
206 inlägg
Det beror ju på hur känslig man är också,
Även den mest känslige, prinsessan på ärten kanske, skulle nog också kunna konstatera att min är knäpptyst (trots att den är från 60 GB-batchen).
Känns som att det ämnet är uttömt hundra ggr om redan. 40 GB är de flesta tysta, medans det finns en del 60 GB som låter om lite mer (om än inte på Xbox 360-nivå). Enough said.
Jag kan inte direkt säga att min 60GB lät lite mer än min 40GB från japan.. min 60GB lät jämt, vid film varva den på som F*N, vid spel och ingenting kunde jag höra den.. haft min 40GB i en vecka nu, inte en enda gång har jag hört den
Postad 25 February 2008 - 17:34
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Generaliserade jag och sa att någonting gällde för alla? Nej, just det.
Det enda man kan säga generellt, baserat på fourumaktiviteten i ämnet, är väl att det fanns fler högljudda 60 GB-exemplar än högljudda 40 GB-exemplar. Knäpptysta ex finns av båda modellerna.
Med tanke på hur otroligt många spaltmeter som har ägnats åt fläktljud i det här forumet borde vi ju kunna lämna det nu, och svara på andra aspekter av trådskaparens funderingar istället.
(Såg nu att du visst hade fastnat för ordet LITE, ja det fanns ex som lät inget, lät lite, lät lite mer, lät mycket mer och en del som lät otroligt mycket.)
Postad 25 February 2008 - 18:03
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Det är ganska lätt att det blir mycket diskutioner ang. mycket annat. Jag uppskattar alla svar och meningen med tråden var att få tips och råd inför köp. Jag har varit ganska inställt på att inskaffa en vanlig dvd-spelare med hdd på 250 GB (Philips DVDR3595H) och lite annat, men började fundera på att kanske redan nu skaffa blu-ray eller varför inte PS3 och så får man ganska mycket annat "på köpet". Alltid kul att höra från andra som antingen äger eller har testat den ena eller den andra, eller till och med både och. Ska titta lite mer på PS3 då den verkar vara mycket intressant. Nackdelen som jag ser är att det inte går att spela PS2 spel i den.
Postad 25 February 2008 - 19:07
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Ska titta lite mer på PS3 då den verkar vara mycket intressant. Nackdelen som jag ser är att det inte går att spela PS2 spel i den.
Hur kan du se det som en nackdel? Du kan inte spela ps2 spel på en bluray/dvd-spelare heller? Kolla noga med vad du jämför med också
Postad 25 February 2008 - 19:07
casv
-
casv
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Min är iaf dödstyst.
+1
+1
+1
Postad 25 February 2008 - 19:46
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1740 inlägg
-0,5
Min låter om jag spelar några timmar... men vem bryr sig? oftast är jag så inne i spelet att jag inte hör den förrän jag medvetet lyssnar efter den=)
Postad 25 February 2008 - 20:38
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Som nackdel på så sätt att man har några stycken PS2 spel som man skulle vilja fortsätta spela på i PS3. I övrigt så tycker jag självklart att det är en annan teknik som finns på PS3 som inte är jämförbar.
Många skriver om ljudet eller oljudet snarare. Det jag undrar om är om det är typ värre än vanlig pc ljud, eller. Alla datorer låter lite, fläkten, hdd, dvd-läsaren, etc, etc.....och de flesta har ändå inte några stora problem med det....man blir lite orolig när många skriver och påpekar ljudet. Kanske är det en känslighetsfråga.
Postad 25 February 2008 - 20:49
garpenholm
-
garpenholm
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har köpt en PS3 och har den även för Blu-Ray visning.
Jag har inte stört mig på ljudet från själva enheten. Den är inte värre än en HTPC med fläktar (även s.k. tysta dito).
Spelar man tunga spel så ökar fläktvarvtalen om rummet är "instängt", men min hemmabio har luftkonditionering, så det blir inget problem om vi inte talar 8-10 timmar i sträck.
I filmvisningsläge så tar den inte mycket CPU-kraft och är därför mycket tystare än under intensiva spel.
Den har Bluetooth® fjärrkontroller så man behöver inte ha den framför sig, utan kan i princip ställa den i ett rum bredvid om man absolut måste ha helt tyst i rummet.
Efter senaste uppgraderingen så fungerar dessutom menysystemen bättre än tidigare i Blu-Ray visnings-läget.
Ljudet ut ur burken är ju digitalt från skivan, så varför yra om att det skulle låta sämre än något annat?? - Det är ju receivern man kodar av med som avgör hur bra/dåligt det låter. Har man ingen receiver utan kör vanlig stereo/TV, tja, varför bry sig, då har man andra ljudproblem som borde vara mer dominerande än avkodningen.
Sammanfattningsvis tycker jag att man med en PS3 får mycket mer för pengarna än om man köper en "ren" Blu-Ray spelare. Åtminstonde i den prisklassen. Man får en mediaspelare som kan spela upp MPEG och DivX m.m. Samt MP3-ljud, foto-visning av digitalbilder etc. Samtidigt som man har en riktigt bra spelkonsol. Köper man till en Bluetooth® fjärr och tangentbord så har man en bra surf-maskin för Internet också. Det går faktiskt riktigt bra att se streaming video från nätet på den.
Redigerat av garpenholm, 25 February 2008 - 20:57.
Postad 25 February 2008 - 22:47
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ljudet ut ur burken är ju digitalt från skivan, så varför yra om att det skulle låta sämre än något annat?? - Det är ju receivern man kodar av med som avgör hur bra/dåligt det låter. Har man ingen receiver utan kör vanlig stereo/TV, tja, varför bry sig, då har man andra ljudproblem som borde vara mer dominerande än avkodningen.
Eftersom PS3 inte kan skicka HD ljud som Bitstream så är det inte recievern som kodar av ljudet utan PS3an själv och skickar det sen som PCM. Ljudet är inte mer digitalt än vad det var på DVD så klart har sånt betydelse, precis som innan. Kan dock inte avgöra om ljudet när det gäller PS3 vs andra spelare, tycker det låter superbt på mitt system iaf.
Postad 27 February 2008 - 22:54
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
asså denna tråd säger ju ingenting den kommer inte fram till något.. köp dig en ps3 och kolla själv (Den är ju inte så dyr).. är du inte nöjd så kan du alltid sälja den, men jag skulle slänga i blu-ray i htpc;n..
Over and out..
Redigerat av Unregistered1272, 27 February 2008 - 22:54.
Postad 05 March 2008 - 14:00
rickadp
-
rickadp
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har nu ägt min PS3 sedan i julas. Den är kvick i Blu-ray menyerna samt att starta en Blu-ray film. Vad gäller uPnP så har jag den kopplad mot en twonkyvision server som gör att man får tillgång till alla sina bilder,skivor(mp3) samt videofilmer, divx går dock inte att köra via Twonky (bug?).
Bitstream format ut kontrollerar man i en meny i inställningar, i min var det enbart PCM som var default. Har nu DTS samt Dolby digital ut (Min gamla Yamaha stöder inte något annat fancy modernare format men det duger åt mig).
Läste Råd och Rön nr 2 2008 med förvåning när man ger den en 6/10 mot 9/10 i ljudkvalitet och 3/10 mot 6/10 i DVDkvalitet för ALLA dom andra Blu-ray spelarna ?! Jag tycker att det är en stor skillnad mot min iofs gamla Pioneer DV717 och DV575A.
Fördelar:
- Snabbhet (Blu-Ray start och menyer)
- DVD upscaler bra
- Spelens grafikkvalitet 720p/1080i samt DTS ljud på de senaste spelen.
Nackdelar:
- Ljudnivå, man kan höra den. 28dB(A) mot 20-26 för alla Blu-Ray spelarna
- Inte regionsfri (mina USA filmer går inte att spela, snyft)
Redigerat av rickadp, 05 March 2008 - 14:02.
Postad 01 April 2008 - 13:31
creev80
-
creev80
-
Användare
-
-
112 inlägg
Ok...Playstation 3 verkar fungera bra som blu-ray spelare. Men om en som jag tänker skaffa ett hemmabiopaket som passar till min Samsung 42" Plasma-TV PS42Q97HDX/XEE ( http://www.onoff.com...ocument&markID=)
Skulle ni rekomendera att jag hittade ett hemmabiopaket utan DVD/Blu-ray och sen komplettera med ett playstation 3 eller är det bättre att köpa t.ex. denna?
( http://www.onoff.com...ocument&markID=)
Tänkte hålla mig till 10000-13000 klassen..
MVH
Alex
Postad 01 April 2008 - 14:39
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Om du ska köpa ett PS3 så tycker jag du ska satsa på o hitta en schysst förstärkare & högtalare istället för att gå på ett sånt där hemmabiopaket. Du får bättre ljud samt större möjligheter o uppgradera ditt system senare.
Postad 01 April 2008 - 14:51
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Står inte om hemmabiopaketet har nätverksport. Har den inte det så innebär det att du inte kan använda vissa funktioner på kommande blu ray-skivor (som fungerar på PS3an)
Postad 01 April 2008 - 23:17
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Här kommer min lista (klippt och modifierad från PS3 som blu-ray tråden)
Plus:
+Bild i samma klass som en 7000-8000kr spelare
+Uppgraderingsmöjlighet, PS3 var först med profile 2.0 och skulle det komma en 2.1 eller liknande så är de stora möjligheter att man kan uppgradera då också. De stationära spelarna har inte klarat varken 1.0->1.1 eller 1.1->2.0 (med några väldigt få undantag - kan inte komma på någon faktiskt på rak arm)
+Snabb. Jag skulle tro att det är snabbast på marknaden. Ca 10sek från skiva i till filmen är igång. För bara 6 mån sedan låg en stationär över minuten för samma operation, men de börja komma ikapp nu
+Resume
+Du kan köra BD-live/2.0 mot internet trådlöst. De flesta stationära spelare som släpps med denna funktion har trådbundet nätverk vilket gör det bökigt.
+Radiofjärr (blåtand), den går igenom soffbordet  Kan pckså vara nackdel då det inte fungerar med multifjärr
Minus:
-Ingen display
-Något mer högljud än en stationär spelare
-power OFF saknas på fjärren. Man måste gå in en meny vilket gör det svårt om man råkar stänga av TVn först
Neutralt:
*Ljudstödet. DTS-HD/MA stöds inte idag, men många hoppas fortfarande på att det kommer i en uppgraderad FW. Sony har bekräftat att det är inga som helst problem rent hårdvarumässigt - dock är det oklart om det är en licensfråga.
Postad 02 April 2008 - 08:24
creev80
-
creev80
-
Användare
-
-
112 inlägg
Man tackar för synpunkterna. Grejen är det att detta kommer att vara min första "hemmabio". Så det behöver inte bli för avancerat. Jag vet att man får bättre ljud och bild om man köper delarna separat men det handlar för min del också om en prisfråga. Jag har ju ett Onoff kort och ett Siba kort där jag har kredit. Och när det gäller Playstation 3 så vad den mest tänkt som en blu-ray för min del. Jag är inte så duktig på allt det här så därför var jag sugen på en komplett paketslösning. Men jag vill ju ha ok grejer. Men om inte den blu-ray spelaren som följer paketet klarar allt inom blu-ray film blir man ju lite osäker. Har hört det innan.. http://www.onoff.com...P...ent&markID=Det finns väl inte så många andra hemmabiopaket med blu-ray va? Något från Sony har jag sett dock. Hur som helst..är det något som hört och sett detta system igång? Eller har någon ett exempel med Playstation 3 + hemmabio?
Postad 02 April 2008 - 12:37
creev80
-
creev80
-
Användare
-
-
112 inlägg
Har funderat lite..man kanske ska satsa på att själv sätta upp förstärkare & högtalare. Att kunna uppgradera är ju rätt så lockande. Fynda.se är en bra sida eller? Kollat lite på hemmabiobutiken.se också..verkar ok. Suck..svårt det här.
Postad 02 April 2008 - 21:56
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Man tackar för synpunkterna. Grejen är det att detta kommer att vara min första "hemmabio". Så det behöver inte bli för avancerat. Jag vet att man får bättre ljud och bild om man köper delarna separat men det handlar för min del också om en prisfråga. Jag har ju ett Onoff kort och ett Siba kort där jag har kredit. Och när det gäller Playstation 3 så vad den mest tänkt som en blu-ray för min del. Jag är inte så duktig på allt det här så därför var jag sugen på en komplett paketslösning. Men jag vill ju ha ok grejer. Men om inte den blu-ray spelaren som följer paketet klarar allt inom blu-ray film blir man ju lite osäker. Har hört det innan.. http://www.onoff.com...P...ent&markID= Det finns väl inte så många andra hemmabiopaket med blu-ray va? Något från Sony har jag sett dock. Hur som helst..är det något som hört och sett detta system igång? Eller har någon ett exempel med Playstation 3 + hemmabio?
Vad för typ av respons förväntar du dig på detta i en Playstation 3 tråd?
Postad 03 April 2008 - 08:24
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Du kan ju få riktigt fina grejor begagnat. Man behöver verkligen inte ha de produkter som kommit senaste året.
Framförallt högtalare kan du ju sänka prislappen rejält på. Sedan en schysst begagnad stärkare.
Och sedan en PS3. Det är väl ingen slump att den användes som Blu ray spelare på projektormässan vid demonstrationerna. (Man undrar ju hur Pioneer tänkte som oxå gjorde detta. De har ju rätt hyfsade spelaresjälva.) Så jag tycker inte du skall vela.
Postad 03 April 2008 - 13:03
creev80
-
creev80
-
Användare
-
-
112 inlägg
Du har rätt. Jag slår till på en PS3. Resten får komma inom sinom tid.
Postad 04 April 2008 - 12:18
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Kan bara hålla med om att en bättre Blu ray spelare en PS3an får du inte idag, i Hembio tidningens test spöade PS3an alla dagens Blu Ray och HD DVD sperlare, den fick 9/10 i betyg, ok den har nog inte lika vass bild som Pioneers 16 tusen kronors spelare men den har en laddtid som ingen av dagens spelare kan matcha. Även i aftonbladets test vann den, och även i Total, (Filmtidning).
Men som dvd spelare är jag inte så nöjd med den, jag har 2 st dvd spelare kopplad till min Panasonic plasma tv och bägge ger en bättre bild. Den ena är en Pioneer DVD recorder med 250gb HD och den kan skala upp bilden till 720p eller 1080i och den har ungefär samma bild som från PS3an, aningens bättre men inte så mycke.
Däremot min Pioneer 668 ger en betydligt bättre bild, bättre färger och bättre skärpa i bilden, bilden känns mer levande en den från PS3an eller från dvd recordern. Har man en billigare dvd så funkar PS3an minst lika bra men köper du en lite dyrare dvd spelare är den bättre en PS3an, men som sagt ska du se Blu Ray så är PS3an de enda alternativet idag, i alla fall för mig.
Ett exempel, en kompis till mig köpte för ett tag sedan sonys Blu ray spelare, första generationen för 4 tusen nånting och nu för några veckor sedan köpte han en PS3a, han har helt och hållet slutat att se Blu Ray på Sonyn och ser bara på film via PS3an, Sonyn har en extremt lång laddtid och sedan har han problem med att den hänger sig och enda sättet att få igång den är att dra ut sladden ur väggen, och han har dragit hem senaste uppdaterting för spelaren men den verkar endå strula så han funderar på att sälja iväg den.
Postad 04 April 2008 - 12:26
JetJaguarr
-
JetJaguarr
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Hade Ps3an klarat av att sända bitstream DTS-HD MA och trueHD så hade det blivit en sådan definitivt. Som det ser ut nu blir det Samsun BDP 1400 för min del.
Postad 04 April 2008 - 12:40
QAM
-
QAM
-
Forumräv
-
-
755 inlägg
Kan bara hålla med om att en bättre Blu ray spelare en PS3an får du inte idag, i Hembio tidningens test spöade PS3an alla dagens Blu Ray och HD DVD sperlare, den fick 9/10 i betyg, ok den har nog inte lika vass bild som Pioneers 16 tusen kronors spelare men den har en laddtid som ingen av dagens spelare kan matcha.
Jag kan faktiskt inte se någon om helst anledning till att pioneerspelaren skulle ge bättre bild. Det kan inte bli bättre än helt rätt, oavsett hur dyr spelaren är.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|