Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVD-ljud till DENON AVR2307

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 February 2008 - 13:10

zniff
  • zniff
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Har en DENON jag e nöjd med sedan dag 1. Ångrar inte att jag köpte "medelklass", tror inte jag kan få in mer ljud i ett rum. Den funkar klockrent med satboxen (CD). Köpte till slut en Philips DVD spelare med HDMI i väntan på något bättre. Men, körandes med en provDVD i (och med en o-uppackad MI3 redo) är frustrationen stor när den endast slungar ut ljudet i stereo (främre). Trots att den står på Funktion DVD. Måste jag manuellt ställa in högtalarna (5.1), eller har jag gjort något fel? (Kopplat ljud med component kablar)

(Att ställa in Denon är inte det lättaste, så betrakta mig som en den idiot jag e om du har något tips. ;-)

Postad 25 February 2008 - 14:29

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Jag tycker det här mer ser ut som om du har problem med själva uppspelningen av ljudet.

Därför flyttar jag tråden till ljuduppspelningsforumet istället!

Redigerat av Unregistered1092, 25 February 2008 - 14:30.

Postad 25 February 2008 - 14:34

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Har en DENON jag e nöjd med sedan dag 1. Ångrar inte att jag köpte "medelklass", tror inte jag kan få in mer ljud i ett rum. Den funkar klockrent med satboxen (CD). Köpte till slut en Philips DVD spelare med HDMI i väntan på något bättre. Men, körandes med en provDVD i (och med en o-uppackad MI3 redo) är frustrationen stor när den endast slungar ut ljudet i stereo (främre). Trots att den står på Funktion DVD. Måste jag manuellt ställa in högtalarna (5.1), eller har jag gjort något fel? (Kopplat ljud med component kablar)

(Att ställa in Denon är inte det lättaste, så betrakta mig som en den idiot jag e om du har något tips. ;-)

Att ställa in en Denon är en mardröm, har själv en Denon :blink:. Kör du ut ljudet genom röd-vit RCA sladd så får du aldrig mer än stereo. Kör ljudet genom HDMI eller optisk/coax för att få surround. Men jag tror ändå att du måste gå in i menyn och ändra vilken digital-ingång som skall kopplas till DVD-funktionen (eller vad man nu skall kalla den).

Postad 28 February 2008 - 12:48

zniff
  • zniff
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
"Kör du ut ljudet genom röd-vit RCA sladd så får du aldrig mer än stereo". Det förklarar varför laptopen bara ger stereo. Och det är ju självaste F¤n, jag som har köpt riktigt dyra kablar (som, i sin konstruktion e troligtvis just typ "röd-vit")

Har dock HDMI kablar i överflöd. Kan jag istället ta HDMI ut från DVDn (har endast en HDMI utgång) till DENON, och sedan skicka vidare bild m HDMI från DENON till skärm?

Postad 28 February 2008 - 13:25

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

"Kör du ut ljudet genom röd-vit RCA sladd så får du aldrig mer än stereo". Det förklarar varför laptopen bara ger stereo. Och det är ju självaste F¤n, jag som har köpt riktigt dyra kablar (som, i sin konstruktion e troligtvis just typ "röd-vit")

Har dock HDMI kablar i överflöd. Kan jag istället ta HDMI ut från DVDn (har endast en HDMI utgång) till DENON, och sedan skicka vidare bild m HDMI från DENON till skärm?

Det är precis så jag kör det. Så det borde gå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.