(Att ställa in Denon är inte det lättaste, så betrakta mig som en den idiot jag e om du har något tips. ;-)
Postad 25 February 2008 - 13:10
(Att ställa in Denon är inte det lättaste, så betrakta mig som en den idiot jag e om du har något tips. ;-)
Postad 25 February 2008 - 14:29
Därför flyttar jag tråden till ljuduppspelningsforumet istället!
Redigerat av Unregistered1092, 25 February 2008 - 14:30.
Postad 25 February 2008 - 14:34
Att ställa in en Denon är en mardröm, har själv en DenonHar en DENON jag e nöjd med sedan dag 1. Ångrar inte att jag köpte "medelklass", tror inte jag kan få in mer ljud i ett rum. Den funkar klockrent med satboxen (CD). Köpte till slut en Philips DVD spelare med HDMI i väntan på något bättre. Men, körandes med en provDVD i (och med en o-uppackad MI3 redo) är frustrationen stor när den endast slungar ut ljudet i stereo (främre). Trots att den står på Funktion DVD. Måste jag manuellt ställa in högtalarna (5.1), eller har jag gjort något fel? (Kopplat ljud med component kablar)
Postad 28 February 2008 - 12:48
Har dock HDMI kablar i överflöd. Kan jag istället ta HDMI ut från DVDn (har endast en HDMI utgång) till DENON, och sedan skicka vidare bild m HDMI från DENON till skärm?
Postad 28 February 2008 - 13:25
Det är precis så jag kör det. Så det borde gå."Kör du ut ljudet genom röd-vit RCA sladd så får du aldrig mer än stereo". Det förklarar varför laptopen bara ger stereo. Och det är ju självaste F¤n, jag som har köpt riktigt dyra kablar (som, i sin konstruktion e troligtvis just typ "röd-vit")
Har dock HDMI kablar i överflöd. Kan jag istället ta HDMI ut från DVDn (har endast en HDMI utgång) till DENON, och sedan skicka vidare bild m HDMI från DENON till skärm?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
33 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?