Tech-link, kvalitet eller skräp?
Startad av
Unregistered484341d3
, Oct 08 2002 17:07
8 svar till detta ämne
Postad 08 October 2002 - 17:07
Har den senaste tiden vart hos flera välrenommerade hifi-handlare som rekommenderar högtalarkabel av märket Tech-Link. De säger att det i själva verket är Supra som tillverkar dessa kablar, och att detta är bland det bästa affärerna i fråga har att erbjuda. Har själv kabel av detta märke till mina högtalare, men är denna egentligen bra? Är det ett en udda-produkt eller är det i själva verket en budgetversion av Supras annars högkvalitativa kablar med motsvarande prestanda?
Postad 08 October 2002 - 17:10
Jag köpte en tech+link scartkabel (scartflex) för att använda mellan digitalboxen och TV:n - den är ett antal klasser bättre än det lakritssnöre till scartkabel jag hade innan.
Postad 08 October 2002 - 18:01
TechLink är helt OK budgetalternativ men inte samma kvalitet som Supra.
Och det är INTE Supra som tillverkar TechLink.
Jag säljer både Supra och TechLink i min butik så jag har lite koll på läget.
[
][8D]
Och det är INTE Supra som tillverkar TechLink.
Jag säljer både Supra och TechLink i min butik så jag har lite koll på läget.
[
Postad 08 October 2002 - 19:28
Hej!
Jag har Tech-Link SVHS kabel och den är riktigt ok.
Men det är fel att påstå att Supra och Tech-Link är samma tillverkare. Tror nog att Supra har lite bättre kvalitét.
MVH Ubbe
Jag har Tech-Link SVHS kabel och den är riktigt ok.
Men det är fel att påstå att Supra och Tech-Link är samma tillverkare. Tror nog att Supra har lite bättre kvalitét.
MVH Ubbe
Postad 08 October 2002 - 21:34
Har en Tech-link scart... Fukar perfekt.. fast, jag har ju inte jämmfört med något annat.
Postad 09 October 2002 - 09:15
Så har vi den där diskussionen om högtalarkabel igen... vissa säger att vanlig elkabel funkar minst lika bra och att man inte hör nån skillnad.
BRATTBACKEN: SVHS kabel lär du knappast ha... SVHS är en lagringsstandard... du syftar så klart på S-Video kabel.
BRATTBACKEN: SVHS kabel lär du knappast ha... SVHS är en lagringsstandard... du syftar så klart på S-Video kabel.
Postad 09 October 2002 - 10:21
Cane din Besserwisser.
[
]
Men Bryttbacken har inte helt fel.
Vissa kabeltillverkare (t.ex. TechLink) kallar sina S-video kablar för S-VHS kablar.
Sedan är det stor skillnad på en elkabel och t.ex. Supra Ply 3,4/S som är ett mycket
bra budgetalternativ.
[^][8D]
[
Men Bryttbacken har inte helt fel.
Vissa kabeltillverkare (t.ex. TechLink) kallar sina S-video kablar för S-VHS kablar.
Sedan är det stor skillnad på en elkabel och t.ex. Supra Ply 3,4/S som är ett mycket
bra budgetalternativ.
[^][8D]
Postad 09 October 2002 - 10:57
Radiohandlarn: hehe [
]
När det gäller högtalarkablar så är det INTE stor skillnad på kablarna... det är just det som är problemet.
När det gäller högtalarkablar så är det INTE stor skillnad på kablarna... det är just det som är problemet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
624 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?