Då ondra jag om jag ska köpa Monster Cable HTS-2600 istälet.(när jag använder onkyon så blir bladeliusen till ett slutsteg då är bladeliusen på ful kraft)kan det va lösnigen på mina problem.
Postad 27 February 2008 - 08:58
Då ondra jag om jag ska köpa Monster Cable HTS-2600 istälet.(när jag använder onkyon så blir bladeliusen till ett slutsteg då är bladeliusen på ful kraft)kan det va lösnigen på mina problem.
Postad 27 February 2008 - 16:26
// Sat
Postad 27 February 2008 - 16:51
Ondrar om jag ska köpa ett nätfilter till min anlägnig jag har 2st Velodyne SPL-1200R en pioneer tv 50 tum en dvd spelar en cd spelar och 2st förstärkare en onkyo och en bladelius thor2 och en Logitech Squeezebox ,canal digtila box.Det porblemet jag har nu är att jag hör att bassen surrar och att Squeezebox funkar inte som den ska då och då.Jag hade en hobi elektriker hema han sa att det kan va dit nätfilter som strular.Han sa att den ger mer ström till vissa grejer och mindre till andra nu har jag monster HT 800 som nätfilter,kan det va att den inte pallar med så mycket ström.
Hej!
Jag är inne på samma förstärkeri som du. Kan du rekommendera dom, eller tycker du att det finns bättre lösningar för samma pengar? Jag fick ett svar på min fråga om förstärkare att:
Kolla in Bladelius Thor eller Tyr.
De är båda integrerade stereoförstärkare som låter mycket bra, dessutom kan de agera slutsteg i hemmabion då de har ingång med "fixed volume". Sen köper du nån hyffsad flerkanalare. På det sättet får du en bra stereo med renodlat stereoförsteg, samtidigt som det är en bra flerkanalslösning.
så man borde väl kunna anv. fixed volume?
Postad 28 February 2008 - 00:12
Jag har haft ett par marantz (jag har haft sr7200 och sr 7002) förstärkar dom senaste åren men så fick jag lyssna på onkyon och blev helt såld.
Jag måste på peka att det bros på hur du vill att din anlägnig ska låta.
Jag är utte efter dynamik kraft och total kontrol över högtalarna då fins det ingen annan förstärkar för mig än bladeliusen och onky.När jag skulle köpa bladeliusen så lysna jag på Arcam och Primare och dom va inget för mig.
Arcam va för ljus och primaren va för varm och lungn.bladeliusen har en enorm dynamik oändligt med kraft.
onkyn då vad ska man säg om den jo den är mer dynamisk än marantzen och så är diskanten finare när du spelar högt.Om du vill så kan ju du rina mig så ska jag förkalra lite bätre som det är svårt att få att orden på paer lätare på tel.skicka pm till mig så ska du få mitt numer.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?