Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5720PVRt HDMI

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 February 2008 - 23:18

fredrikaudi
  • fredrikaudi
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej,

Hittar inget tråd om denna just denna box så jag startar en ny (vet tyvärr inte hur mycket som skiljer till andara 57xx boxar).

Jag köpte en Topfield TF5720PVRt HDMI igår och satt hela kvällen igår och var nöjd, surfade även runt och börjar förstå att detta kan vara ett mycket bra märke med tanke på vad man kan göra med TAP´s osv!
Idag när jag skulle börja "trimma" boxen så visade det sig att den verkar ha tappat bort hårddisken (jag har inte gjort något än).
Jag har bootat om och låtit den vara utan ström i 10minuter samt gjort en fabriksåterställning också.

Är det någon annan som har haft samma problem???

Får väl gå tillbaks till Expert och byta i annat fall

När jag ändå är igång...
Ni andra som redan är insatta i Topfield, vad tror ni om köpet??
När jag ändå måste byta, finns det någon annan box som jag borde satsa på?
Jag ska använda den till Boxer.
Någon som vet vad den inbyggda kortläsaren är till för, jag fick köpa till ett pcmciakort för viaaccess.

Mvh Fredrik

Redigerat av fredrikaudi, 27 February 2008 - 23:19.

Postad 28 February 2008 - 07:42

Munds
  • Munds
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Inte någon problem som jag känner till - låta som en produktions fel.
:P

Postad 28 February 2008 - 08:40

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

(vet tyvärr inte hur mycket som skiljer till andara 57xx boxar).

Idag när jag skulle börja "trimma" boxen så visade det sig att den verkar ha tappat bort hårddisken (jag har inte gjort något än).
Jag har bootat om och låtit den vara utan ström i 10minuter samt gjort en fabriksåterställning också.

Ni andra som redan är insatta i Topfield, vad tror ni om köpet??
När jag ändå måste byta, finns det någon annan box som jag borde satsa på?
Jag ska använda den till Boxer.
Någon som vet vad den inbyggda kortläsaren är till för, jag fick köpa till ett pcmciakort för viaaccess.

1. Det är det nog nästan ingen som vet, utom Topfield själva... rykten går om Boxer Navigator-stöd (helt onödigt på en Topfield, men ändå...) och en ny fjärrkontroll (jämfört med TF5710, som hade en ny fjärr jämfört med TF5700...).

2. Låter som ett måndagsexemplar helt enkelt.

3. Topfield är IMHO den helt klart mest kompetenta och mest stabila Boxer-godkända boxen idag (i synnerhet med några väl valda patchar, men kan inte lova att dom funkar för TF5720 än). Det finns bättre boxar men dom går inte att få subventionerade med Boxer-abb.

4. Dreambox 7025 eller något liknande (det fanns någon svenskutvecklad Linux-box också har jag för mig). Det är dom enda som funktionsmässigt kan konkurrera med (och slå) Topfield. Men priset är avskräckande och dom går inte att få subventionerade eftersom dom inte är godkända av Boxer. Det är antingen det eller en HTPC, och då går man ju upp ytterligare några prisklasser men får ju å andra sidan mycket mer funktioner också (spel, emulatorer, surf, jukebox, nätradio, eller vad du vill som du orkar lägga till - en HTPC är en enorm tidsfälla när man väl börjar meka med den vilket förklarar varför jag valde en färdig dedikerad box).

5. Jag tror dom inbyggda läsarna är till för Conax, men jag vet inte säkert. PCMCIA-modulen (eller rättare, CA-modulen) borde du få med på köpet, den ska finnas med i lådan (så var det åtminstone på modellerna importerade av Kjaerulff1).

Redigerat av DVBgeek, 11 March 2008 - 13:12.

Postad 28 February 2008 - 09:17

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Har hänt förr att den som monterat hårddisken inte har tryckt dit kabeln ordentligt. (hårddiskarna monteras i Sverige)

Är den så ny skall du def. inte "pilla" gå tillbaka och byt.

Och ja, det är ett mycket bra köp.

//Göran

Postad 29 February 2008 - 20:28

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

rykten går om Boxer Navigator-stöd (helt onödigt på en Topfield, men ändå...)

Beror ju på om du vill ha mer än ett dygns EPG på andra kanaler än de fria. Det är ju inte alla som har datorn uppkopplad till toppyn och kan tanka EPG den vägen...

Men om det nu går att skaffa Navigator-abonnemang till TF5720, går det då att använda den EPG-filen (freeview.mei eller liknande) till att uppdatera Mystuff med? Någon som har provat?

Postad 01 March 2008 - 16:04

fredrikaudi
  • fredrikaudi
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej,
Tack för alla svar hittills!
Uppdatering på mitt fel...

Kontaktade Expert som var väldigt tillmötesgående, det var bara att komma in och byta, gjorde det igår och när jag kommer hem så är det samma fel på denna box, ARG ;) ....
Tittar man igenom luftspalterna i plåten så ser man att HDD strömsladden hänger lös, HUR kan man misslyckas med det vi monteringen!!!
Iaf. ingen idé att skruva isär för då rycker garantin, ringde Expert igen och dom hade inga fler på lager men har gjort en ny beställning till mig, får hoppas att nästa box (som jag kommer att verifiera i butiken) funkar som det är tänkt.

Apropå det som nämns ovan om att ha datorn ansluten till Topfielden för att ladda EPG´n, någon som har några smutta länkar till hur det görs eller till andra trevliga forum/siter som berör Topfiled 5720 eller liknande? (tänkte bli en hävert på denna så man kan börja bidra i forum framöver :rolleyes:

Postad 01 March 2008 - 16:30

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Apropå det som nämns ovan om att ha datorn ansluten till Topfielden för att ladda EPG´n, någon som har några smutta länkar till hur det görs eller till andra trevliga forum/siter som berör Topfiled 5720 eller liknande? (tänkte bli en hävert på denna så man kan börja bidra i forum framöver ;)

Nämns ju en del om det på de senaste sidorna i Topfield 5700 tråden... Jag kör själv så och det funkar kanon med 10 dygns EPG åt gången.

Postad 05 March 2008 - 11:43

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
var en kund som köpte en sådan box å då hitta inte boxen HDD så vi ringde dilog å kolla om vi i butiken kunde öppna boxen.. å det kunde vi . å då var inte ström kabeln inkopplad.. så vi tryckte bara i den sen funka det. =)

verkar vara vanligt att det e sådant fel på dom.. dåligt av dom som sätter i hdd att dom inte kollar allt.

mvh benteboy :)

Redigerat av benteboy, 05 March 2008 - 11:43.

Postad 05 March 2008 - 18:40

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Apropå det som nämns ovan om att ha datorn ansluten till Topfielden för att ladda EPG´n, någon som har några smutta länkar till hur det görs eller till andra trevliga forum/siter som berör Topfiled 5720 eller liknande? (tänkte bli en hävert på denna så man kan börja bidra i forum framöver ;)

XMLTV2MEI
Detta är en länk till min sida där du kan hämta hem det som krävs för att läsa in EPG för alla kanalerna för tex 2 veckor framöver. Funkar med MyStuff 5.51

Bosse

Postad 05 March 2008 - 23:05

fredrikaudi
  • fredrikaudi
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej,

Tack för länken!
Ska börja kolla på det i helgen.

Ang. problemet jag hade, fick OK från Dilog att skruva isär boxen och trycka in strömsladden, så nu är allt frid och fröjd, HELNÖJD hittills :)

Postad 06 March 2008 - 00:42

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hej,

Tack för länken!
Ska börja kolla på det i helgen.

Ang. problemet jag hade, fick OK från Dilog att skruva isär boxen och trycka in strömsladden, så nu är allt frid och fröjd, HELNÖJD hittills :)

Jag har lagt till länkar för MyStuff på min sida nu.

Bosse

Postad 11 March 2008 - 13:06

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Ni som köpt TF5720, vilken CAM är det som följer med? Det sägs att det krävs en särskild modell av CA-modul för att kunna läsa EIT+-formatet som Boxer använder för den längre EPG:n så det vore intressant att veta om det är denna modul som följer med (eftersom TF5720 ska vara kompatibel med Navigator aka EIT+) eller om det är något man måste be Boxer om genom att prenumerera på tjänsten (som är fullständigt överflödig på Topfield-boxarna förstås tack vare MyStuff eller <din favorit-EPG-TAP här>).

Postad 20 March 2008 - 11:51

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Var kan man köpa dessa boxar?

Jag var in på Expert (Gävle/Valbo) idag och kollade efter en 5720. De hade inga på hyllan och när de kollade i datorn så skulle de inte få in några heller "de har tydligen utgått".
Är det möjligt?
De hade extrapris (4490:-) på ett par 5710 som de hade liggandes...
Topfield finns inte heller på Experts hemsida längre.

Någon som vet vad som hänt?

Redigerat av Unregistered345c2d61, 20 March 2008 - 11:52.

Postad 25 March 2008 - 18:12

fredrikaudi
  • fredrikaudi
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej,

Har använt 3PG_1.21_swe ett tag nu och är mycket nöjd över den enkla och snygga TAP:en!
Jag har problem med att min Topfield hänger sig ungefär en gång per dygn i snitt. Det har inte gjort så mycket men när man har inspelnigar som inte blir av pga. detta så har jag blivit tvungen att avinstallera nu...
Jag har även provat att boota om den då och då men det änder iaf.
Någon som har tips eller har varit med som samma problem?

Postad 26 March 2008 - 11:30

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Har du provat att dra ur sladden en sväng också?
Ibland behöver boxen bli helt strömlös för att bli kvitt problemen.

...annars har jag inga direkta tips...

Postad 05 April 2008 - 20:37

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

1. Det är det nog nästan ingen som vet, utom Topfield själva... rykten går om Boxer Navigator-stöd (helt onödigt på en Topfield, men ändå...) och en ny fjärrkontroll (jämfört med TF5710, som hade en ny fjärr jämfört med TF5700...).

Jag tycker att det ser ut att vara precis samma typ av fjärr till både 5710 och 5720... De är betydligt krångligare uppbyggda med siffrorna i rader 1-2-3-4 och 5-6-7-8 på olika rader. Bara en sån sak - helt hopplöst. :)
Ser ut som en simpel ersättningsfjärr från Rusta...

Redigerat av Unregistered345c2d61, 05 April 2008 - 20:38.

Postad 20 May 2008 - 14:38

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Införskaffade igår en 5720 maskin...
(Utnyttjade förnyande av abbonemangs principen)

Nu till min fråga.
Vill uppgradera firmware på den.

Manualen hänvisar mig till: http://www.i-topfield.com

Och där hittar jag mycket riktigt en firmware nedladdningssida.
Dock hittar jag då denna:
TF5720PVRt HDMI firmware (13536)

Men min box påstår sig ha sysid 13436

Vilket verkar stämma mer med:
TF5710PVRt HDMI firmware (13436)

Så vad ska jag gå efter?
sysid? eller vad som står på fronten av boxen (5720) ??

Har jag fått en 5710 i ett 5720 skal?
Spelar det någon som helst roll? :)
Borde jag gå till Expert och gnälla?? ;D

Redigerat av Unregisteredc58591b9, 20 May 2008 - 14:40.

Postad 21 May 2008 - 16:07

birbjo
  • birbjo
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Införskaffade igår en 5720 maskin...
(Utnyttjade förnyande av abbonemangs principen)

Nu till min fråga.
Vill uppgradera firmware på den.

Manualen hänvisar mig till: http://www.i-topfield.com

Och där hittar jag mycket riktigt en firmware nedladdningssida.
Dock hittar jag då denna:
TF5720PVRt HDMI firmware (13536)

Men min box påstår sig ha sysid 13436

Vilket verkar stämma mer med:
TF5710PVRt HDMI firmware (13436)

Så vad ska jag gå efter?
sysid? eller vad som står på fronten av boxen (5720) ??

Har jag fått en 5710 i ett 5720 skal?
Spelar det någon som helst roll? :)
Borde jag gå till Expert och gnälla?? ;D

Hej! Jag har gjort samma sak, köpt och uppgraderat till "5710"-versionen, dvs jag gick efter SYSID. Har inte haft några problem(på tre dagar) med boxen. Tror att 5720 är något "svenskt" namn.....
Läste dock i 5700-länken att Bo_b varnade för version 3.17, som är den nya versionen, men för mig har det fungerat(so far).

Postad 21 May 2008 - 16:59

Plantium
  • Plantium
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
får card error när jag har stoppat i boxer kortet (pilen uppåt) i Viaccess modulen. någon som vet varför. ? ska man uppdatera med 5710 firmvare eller?

Postad 25 May 2008 - 20:44

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Jo jag gick på sysid och inga problem så långt.. (5710 versionen alltdå)

Har dock märkt en något segare respons i fjärren efter uppgradering.

Däremot funkar EPG kklockrent nu det gjorde det inte innan uppgraderingen.

Har vart igång en vecka nu och funkar mycket bra...

får card error när jag har stoppat i boxer kortet (pilen uppåt) i Viaccess modulen. någon som vet varför. ? ska man uppdatera med 5710 firmvare eller?

Kan inte råda dig då det för mig funkade direkt...
Kanske du fått en dålig CA-modul?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.