Jaja, nu har jag köpt mig en ny tv precis ( Samsung L40M86) och då vill man ju ha en fungerande dator för att se på lite 1080p film.
Datorn använder jag till 77% surfning 20% HD-Film och 3% spel skulle jag tippa på.
Frågan är väl vad ni tror om min nya setup? Bör jag byta ut TV/Grafikkortet och processorn för att få riktigt flyt på 1080p filmer och spelen? Sedan tar jag gärna emot alla tips om hur man får denna dator så tyst som möjligt.
Här är dom nya prylarna som borde dyka upp i morgon och lite motiveringar varför jag valde dom. Rätta mig gärna om jag tänker fel.
Snyggt chassi där man kan använda ATX kort, har även en ext. 3,5" plats så att jag kan montera en kortläsare där.
Tyst kylare som inte är så hög så att den bör få plats under huven.
Sata brännare för att slippa den klumpiga IDE kabeln i lådan.
Jag valde gigabyte på grund av att dom tydligen har ett bra ljudkort inbyggt? Det blev denna modellen pga att dom såldes i fyndhörnan för dryga tusenlappen och har firewire.
Inte mycket dyrare än 800 MHz minnen och har kylflänsar monterade.
Allmänt snyggt tangentbord som matchar tv:n
Från min gamla dator kommer jag att använda dessa prylar.
Grafikkortet är jag tveksam till om jag vill behålla. Det köptes för att det var väldigt begränsat med plats i min barebone och på detta viset fick jag plats med både tv-kort och grafikkort i samma port. En annan tråkig detalj är ju att det inte finns några vista drivrutiner så att det går att se på tv i vista media center.
Alla synpunkter är mer än välkomna. Tack i förväg!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
71 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?