Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Behöver tips och idéer vad gäller inredning av lägenhet.

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2008 - 07:31

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Hej,
snart flyttar jag till en ny lägenhet och har funderat en hel del i hur jag ska inreda den vad gäller min hemmabio och skulle därför behöva få lite tips och idéer från er.

Nedan ser ni en ritning över vardagsrummet, hallen och köket.

Bifogad fil  moblering.jpg   95.43K   0 Antal nerladdningar

Som ni ser så sitter antennuttaget på väggen mellan köket och hallen och där har jag även tänkt placera TVn (för enkelthetens skull), centerhögtalare och fronthögtalare.

Då jag helst av allt vill få bort så mycket som möjligt av elektroniken från vardagsrummet så funderar jag på att använda mig av garderoben i hallen och gömma elektroniken där (jag tror att det är en gipsvägg mellan garderoben och vardagsrummet).

1. Vad tror ni om det?
2. Tror ni det behövs någon ventilering i garderoben?
3. Vet någon om något företag som kan tänkas hjälpa till med montering av plasman på väggen, håltagning till garderoben och alla sådana bitar?

Sen vill jag gärna ha tips på en bra IR-extender eller något liknande (ja, jag vet att det finns flertalet trådar om just sådana).

Tack på förhand!

PS. Jag lovar att jag ska återkomma med bilder på hur det ser ut när jag väl är inflyttad och på plats! :P

Edit: Fixade en liten felstavning.

Redigerat av Pinnacle, 28 February 2008 - 07:35.

Postad 28 February 2008 - 08:07

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Montering av TV borde du ju kunna göra själv :P Annars kan du ju alltid fråga hyresvärden om vilken snubbe de kontaktar när det ska fixas i lägenheten. Har du tur så är den snubben redan ute på uppdrag och kanske kan komma förbi lägenheten och fixa det åt dig gratis :lol:

Angående garderoben så behöver du nog nån slags ventilering om så bara ett hål. Tror inte apparaterna kommer må bra annars, kommer säkert fungera, men som sagt de lär ju inte må bra.
Nått du kan göra är att köpa en hålsåg och sedan borra ett hål vid alla varma apparater, sedan montera en fläkt på insidan av garderoben(så den inte syns) och sedan köper att par ventilationsgaller.errr.. sånna där man ser vid ventilationshål.. så blir det anonymt och fint B)
Typ nått sånt här:
Bifogad fil  galler.jpg   4.73K   0 Antal nerladdningar

Fläktarna kan du koppla via en AC/DC adapter, du får klippa och skarva lite men det går(tror jag höhö) :)

Redigerat av pgg, 28 February 2008 - 08:18.

Postad 28 February 2008 - 21:16

peternilsson83
  • peternilsson83
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Fläktarna kan du koppla via en AC/DC adapter, du får klippa och skarva lite men det går(tror jag höhö) :)

Axialfläktar finns även i 230V AC. Tex här: http://www.clasohlso...spx?id=23374492
:D

Postad 28 February 2008 - 21:41

Unregistered59e8425d
  • Unregistered59e8425d
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Axialfläktar finns även i 230V AC. Tex här: http://www.clasohlso...spx?id=23374492
:)

Men de låter en hel del, 43 dB(A) är inte så spännande...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.