Tack för svaren
AlexanderE,
Fast kompletterar man med en subbas så räcker ju basen till + att man oftast får djupare o kraftigare bas.
Problemet då är väl att folk kanske inte tycker att baslådor oftas integreras bra med musiken?
Inspiron2200,
Ah jag har sett dem där Chorus högtalarna förut. Snyggare högtalare får man ju leta efter, hade helt glömt dem.
Stod mest o vägde på om jag skulle satsa på nåra b&w för 5000 eller gå upp en prisklass till högtalare för 10-15.
Focal verkar vara en sansad mellanväg.
Att dem har 7tums element skadar ju inte direkt heller.
Läste officella tråden för 800 serien förut och det verkade minst sagt finnas blandade meningar om hur
bra dem lät. Det får kanske bli en provlyssning på dem. Vart i sthlm kan man provlyssna Focal?
ByggareBob,
Bra poäng. Stativ har väl aldrig ett helt element för att spela mellan register om jag fattat saken rätt,
så det kan ju göra sitt. Frågan är vad man ska satsa på?
En högtalare som har flera element där vardera
spelar ett frekvens register eller en högtalare med färre element fast av högre kvalite?
Jo det stämmer nog att många baslådor inte kan integrera med musiken så bra, har dock sneglat lite
på subbar som ska göra detta bra, som rel. Men det är först till en lösning längre fram i tiden.
Det systemet jag tänker införskaffa nu är för 70% film och 30% musik så det kaske kommer duga me stativ + sub.
Tänkte passa på att fråga helt generellt vad ni tycker för par stativhögtalare som kan vara bra att
matcha med nya denon receiver 2808? Det verkar ju vara en väldigt stabil och framtidssäkrad hembio receiver
Men det jag funta på är om jag skulle köpa ett par b&w dm685 eller gå upp en prisklass till b&w 800 serien, mentor
eller nått annat roligt? Får jag ut nått extra av såna högtalare med en receiver i den prisklassen
eller måste jag också gå upp högre i receiverns prissklass då?