Så jag undrar om någon känner till något liknande som detta sports kit, som samlar information om joggingrundan som sedan kan överföras till datorn.
Alternativ till Ipod + Nike sports kit?
Postad 28 February 2008 - 23:30
Så jag undrar om någon känner till något liknande som detta sports kit, som samlar information om joggingrundan som sedan kan överföras till datorn.
Postad 12 May 2008 - 18:29
Här är förresten en kort artikel på DI.se om elektroniska joggingprylar:
DI.se - Genvägen till bättre flås
Postad 03 December 2009 - 21:32
Postad 04 December 2009 - 08:06
Hälsan är viktigare är mitt resonemang. Nu springer jag regelbundet och jag kan nog till stor del tacka prylarna för det.
Mitt tips är dock att skaffa en iPod Touch eller iPhone till Nike+ för då kan man kalibrera sin runda i efterhand.
Jag har bara en Nano och den där plutten man stoppar i skon är inte särskilt exakt. Alternativt är det jag som är diffus i min steglängd
Postad 04 December 2009 - 09:43
Polar har pulsklockor med stegräknare, likaså Garmin. Eller med GPS för den delen.
Eller så finns det andra mobiltelefoner som kan fixa det mer eller mindre bra.
vad jag vill säga är att det finns alternativ, ja det finns det.
Vad är målen ni har, vad ska ni ha utrustningen till?
Postad 04 December 2009 - 12:48
Postad 04 December 2009 - 13:55
Funkar klockrent! Ingen pulsmätare (om man inte köper en och synkar med) men GPS:en funkar fint.
Postad 12 December 2009 - 10:36
Mitt tips är dock att skaffa en iPod Touch eller iPhone till Nike+ för då kan man kalibrera sin runda i efterhand.
Jag har bara en Nano och den där plutten man stoppar i skon är inte särskilt exakt. Alternativt är det jag som är diffus i min steglängd
Hur kalibrerar man rundan i efterhand i iPod Touch och iPhone? Via kartor, eller? Inte för att jag har möjlighet att göra det eftersom jag använder iPod Nano tillsammans med Nike+, men jag är nyfiken.
Batteriet i min sensor tog slut i veckan, nån som vet nån fysisk butik (i mitt fall i Gbg) som säljer ny sensor? Jag vet att AppleStore säljer via nätet, men jag orkar inte vänta på leverans.
Postad 12 December 2009 - 12:45
Batteriet i min sensor tog slut i veckan, nån som vet nån fysisk butik (i mitt fall i Gbg) som säljer ny sensor?
Batteriet slut? Ny sensor? Inte nytt batteri?????
Postad 13 December 2009 - 12:00
Hur kalibrerar man rundan i efterhand i iPod Touch och iPhone? Via kartor, eller? Inte för att jag har möjlighet att göra det eftersom jag använder iPod Nano tillsammans med Nike+, men jag är nyfiken.
Batteriet i min sensor tog slut i veckan, nån som vet nån fysisk butik (i mitt fall i Gbg) som säljer ny sensor? Jag vet att AppleStore säljer via nätet, men jag orkar inte vänta på leverans.
Efter rundan kan man helt enkelt ange hur långt man gått/sprungit. Tiden per kilometer och allt annat uppdateras utifrån den nya sträckan.
Jag har fått batteridöd i en sensor, men eftersom de ska räcka i flera år så fick jag en ny på min Intersportbutik. Jag fick ett helt nytt kit eftersom de inte hade lösa sensorer.
Postad 13 December 2009 - 16:52
Fungerar kalas när man är ute och springer. Den gerenrerar gpx-filer så vill man inte använda deras egna webbprogam (vilket jag tycker är bra), så är det bara att ta filerna till sitt eget program.
Gratis är det dessutom.
http://www.sportypal.com/
Redigerat av dhanjel, 13 December 2009 - 16:53.
Postad 13 December 2009 - 20:10
Postad 13 December 2009 - 21:38
http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv
SonyEricsson_HGE_100_main.jpg 35.72K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 May 2010 - 09:03
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 filmer
2 bilder