Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alternativ till Ipod + Nike sports kit?

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2008 - 23:30

frilel
  • frilel
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan. Har funderat ett tag på om jag ska ta och köpa Ipod + Nike sports kit. Hatar dock Apple och allt vad det innebär.
Så jag undrar om någon känner till något liknande som detta sports kit, som samlar information om joggingrundan som sedan kan överföras till datorn.

Postad 12 May 2008 - 18:29

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men undrar om du hittat något alternativ? Jag har själv tänkt köpa Nike+ och Ipod Nano, men är lite skeptisk till att installera Itunes som väl krävs för Nike+? Eller går det att kringgå Itunes?

Här är förresten en kort artikel på DI.se om elektroniska joggingprylar:

DI.se - Genvägen till bättre flås

Postad 03 December 2009 - 21:32

Alaska
  • Alaska
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag är inne på samma spår som ni, gillar inte mac men ... verkar inte finnas vettiga alternativ. Har ni hittat något?

Postad 04 December 2009 - 08:06

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Jag är heller inte jätteförtjust i Apple, men jag har fallit för frestelsen.
Hälsan är viktigare är mitt resonemang. Nu springer jag regelbundet och jag kan nog till stor del tacka prylarna för det.
Mitt tips är dock att skaffa en iPod Touch eller iPhone till Nike+ för då kan man kalibrera sin runda i efterhand.
Jag har bara en Nano och den där plutten man stoppar i skon är inte särskilt exakt. Alternativt är det jag som är diffus i min steglängd :rolleyes:

Postad 04 December 2009 - 09:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Finns massor med andra lösningar!

Polar har pulsklockor med stegräknare, likaså Garmin. Eller med GPS för den delen.

Eller så finns det andra mobiltelefoner som kan fixa det mer eller mindre bra.

vad jag vill säga är att det finns alternativ, ja det finns det.

Vad är målen ni har, vad ska ni ha utrustningen till?

Postad 04 December 2009 - 12:48

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Får man fråga vad det är med Apple som du ogillar? I mina ögon finns det inga som slår dom på fingrarna när det gäller datorer och mp3-spelare. Dessutom är ju iPhonen en av mina favoritprylar även om den är sjukt överhypad. Nike däremot är inga direkta favoriter, men som tur är går det ju att ordna det kitet på t.ex. Asics-skor om man hellre vill det. Det kitet har gjort att en gymråtta som mig har fått upp intresset för löpning faktiskt, så det är helt klart värt investeringen!

Postad 04 December 2009 - 13:55

jefvul
  • jefvul
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
http://www.endomondo.com/login

Funkar klockrent! Ingen pulsmätare (om man inte köper en och synkar med) men GPS:en funkar fint.

Postad 12 December 2009 - 10:36

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Mitt tips är dock att skaffa en iPod Touch eller iPhone till Nike+ för då kan man kalibrera sin runda i efterhand.
Jag har bara en Nano och den där plutten man stoppar i skon är inte särskilt exakt. Alternativt är det jag som är diffus i min steglängd :D

Hur kalibrerar man rundan i efterhand i iPod Touch och iPhone? Via kartor, eller? Inte för att jag har möjlighet att göra det eftersom jag använder iPod Nano tillsammans med Nike+, men jag är nyfiken.

Batteriet i min sensor tog slut i veckan, nån som vet nån fysisk butik (i mitt fall i Gbg) som säljer ny sensor? Jag vet att AppleStore säljer via nätet, men jag orkar inte vänta på leverans.

Postad 12 December 2009 - 12:45

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Batteriet i min sensor tog slut i veckan, nån som vet nån fysisk butik (i mitt fall i Gbg) som säljer ny sensor?

Batteriet slut? Ny sensor? Inte nytt batteri?????

Postad 13 December 2009 - 12:00

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Hur kalibrerar man rundan i efterhand i iPod Touch och iPhone? Via kartor, eller? Inte för att jag har möjlighet att göra det eftersom jag använder iPod Nano tillsammans med Nike+, men jag är nyfiken.

Batteriet i min sensor tog slut i veckan, nån som vet nån fysisk butik (i mitt fall i Gbg) som säljer ny sensor? Jag vet att AppleStore säljer via nätet, men jag orkar inte vänta på leverans.

Efter rundan kan man helt enkelt ange hur långt man gått/sprungit. Tiden per kilometer och allt annat uppdateras utifrån den nya sträckan.
Jag har fått batteridöd i en sensor, men eftersom de ska räcka i flera år så fick jag en ny på min Intersportbutik. Jag fick ett helt nytt kit eftersom de inte hade lösa sensorer.

Postad 13 December 2009 - 16:52

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Jag kör Sportypal på min HTC Hero och har tidigare kört det till på min HTC Diamond.
Fungerar kalas när man är ute och springer. Den gerenrerar gpx-filer så vill man inte använda deras egna webbprogam (vilket jag tycker är bra), så är det bara att ta filerna till sitt eget program.

Gratis är det dessutom.

http://www.sportypal.com/

Postad bild

Redigerat av dhanjel, 13 December 2009 - 16:53.

Postad 13 December 2009 - 20:10

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Jag brukat använda sports tracker med min Nokia telefon. Där kan man ju även ha realtidsuppdatering så att kompisarna kan logga in och följa dina framgångar i spåret. Funkar riktigt bra. Du kan koplla upp telefonen mot en plusmätare som har bluetooth.

Postad 13 December 2009 - 21:38

tomeleven
  • tomeleven
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej jag skulle vilja slå ett slag för sonyericssons handsfree HGE-100. fjärrkontrollen som man kan göra det vanliga med höja/sänka framåt/bakåt play och pause har inbyggd GPS och funkar till de flesta halvnya SE telefoner. Gratis program från SE som loggar fart och sträcka. Klara fördelar med denna mot iphone är att man iaf lätt kan byta låt med fjärren. Verkar inte dra så värst mycket batteri. Det som jag kan se som negativt är den som vanligt stora kontakten till SE. Har man luren i en fladdrig byxficka när man springer kan man med lite otur råka pluppa ur tillbehöret.

http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv
Bifogad fil  SonyEricsson_HGE_100_main.jpg   35.72K   0 Antal nerladdningar

Postad 27 May 2010 - 09:03

lnu
  • lnu
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Man behöver ingen iPod för att köra med Nike+, man kan använda Nike's Sportband, ett armband med en liten usb-sticka.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.