Kreatel IP-STB 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 14 May 2013 - 11:20
Postad 14 May 2013 - 13:49
Tittade på CD´s hemsida och kunde ej hitta någon inspelningsbar box för IPTV stämmer det verkligen eller är jag ute å cyklar?
denna länken kom jag in på.
https://www.canaldig...iden/index.html
Postad 14 May 2013 - 13:54
Jaja... det första man blir blind på är ögonenJag skall byta ut mitt kassa boxer mot ett IPTV abonnemang (ej bestämt än CD eller visat).
Tittade på CD´s hemsida och kunde ej hitta någon inspelningsbar box för IPTV stämmer det verkligen eller är jag ute å cyklar?
denna länken kom jag in på.
https://www.canaldig...iden/index.html
https://www.canaldig...r-5720-cdx.html
https://www.canaldig...pvr-102-ct.html
Som sagt. Det gäller tydligen även mig. Tittade på kabel, inte bredbandJaja... det första man blir blind på är ögonen
Jag ser två inspelningsbara boxar på sidan du länkar till.
https://www.canaldig...r-5720-cdx.html
https://www.canaldig...pvr-102-ct.html
Redigerat av tomano58, 14 May 2013 - 14:44.
Postad 14 May 2013 - 15:47
Har dom så bra playfunktion så det ej behövs eller vad är grejen?
Postad 14 May 2013 - 16:22
Det finns altså inte inspelningsbara iptv-boxar hos CD.
Har dom så bra playfunktion så det ej behövs eller vad är grejen?
Grejen är att man skyller på denna försäljning som skedde för längesen nu, då en inspelningsbar box egentligen skulle ha lanserats redan 2008 men aldrig blev av.
Postad 14 May 2013 - 16:58
Postad 14 May 2013 - 17:03
Postad 14 May 2013 - 17:58
Dom har sedan försäljnoingen nu sagt att en inspelningsbar box ska komma, frågan är väl bara NÄR?
Postad 15 May 2013 - 17:21
i sommar så ändrar de paketen. enligt dem själva så kommer det fler hdkanaler(fast jag vet inte hur bra de är på att räkna, de har 10 HD kanaler med det nuvrande och 7 st med det nya.(bbc hd , animal planet hd history hd och discovery HD försvinner, kanal5 hd tillkommer ) (-4 +1).
hade hoppas på att det enbart skulle tillkomma nya hd kanaler (efter att silver hd och mtv hd försvann) summa summarum har alltså 5 st hd kanaler försvunnit utan att avgiften sänks. Jo, just det kortavgiften höjs med 15 kr så ni vet. (allt sker automatiskt)
de nya paketen m priser blir alltså: T-1 Bas 169kr (inkl kort avg)
T-2 Flex (229 kr/mån inkl kortavgfit -> kan välja 8 kanaler)
T-3 Stor (379kr/mån inkl kortavg)
Det skall även finnas tillvalspaket med hd-paketet (men vilka kanaler som ingår i dessa går inte att läsa sig till).
canaldigtalkabel.se/nyttutbud hänvisar de till, men det enda som står där är om man vill säga upp sitt abb. (WHAT??!)
några reaktioner?
hade hoppas på att de verkligen lade till fler hdkanaler.(det är så de säger men den enda nya är kanal5 hd (vilket är bra, men till priset av att hälften av utbudet försvunnit). Jag hoppas jag har fel och att det gömmer sig fler hd kanaler än det var för ett år sedan.
Postad 15 May 2013 - 18:58
Hej Vi kommer inte att göra någon förändring i HD-paketet, förändringen sker i våra grundabonnemang. /Desiree Tolka det svaret den som kan...Kanal 5 HD borde väl tillkoma i alla fall...
Postad 17 May 2013 - 19:16
Någon som vill köpa en bättre begagnad Motorola VIP 1910-9 box efter att ha läst hyllningarna i denna tråd?
PMa mig...
Hur mycket vill du ha för boxen?
Redigerat av Nirre99, 17 May 2013 - 23:02.
Postad 21 May 2013 - 16:25
Kan förövrigt berömma kvaliteten på bilden och ljudet, i alla fall på HD sändningarna. Dom räcker gott även till 106 tum och en 80k+ högtalaranläggning. Det är naturligtvis inte jämförbart med Blu-ray, men klart godkänt. Dom vanliga sändningarna är däremot inte så roliga på så stor bild.
Postad 22 May 2013 - 12:32
Jämförde lite snabbt med Viasat och dom verkar klart ha ett bättre utbud där?
Postad 22 May 2013 - 16:05
Jo, jag blev också väldigt förvånad. Personen jag talade med blev dessutom lite irriterad när jag började ställa dessa frågor om HD sändningar och boxar. Antar att dom få ta emot en del hugg från oss konsumenter...2014? Dom måste skoja med tanke på att man först sa år 2008!
Postad 22 May 2013 - 16:22
Med all rätt då deras iptv tjänst är helt efterblivet dålig.Antar att dom få ta emot en del hugg från oss konsumenter...
Postad 01 June 2013 - 20:34
Postad 01 June 2013 - 20:42
Märkligt att kundtjänst inte visste de när du frågade om de.
Postad 01 June 2013 - 20:52
Nu är ju detta visserligen tråden om IPTV, men jag hoppas ni klarar lite OT. Jag har möjlighet att välja canal digital via antingen IPTV eller via kabel. Utöver den inspelningsbara boxen på kabel-tv, finns det något annat som talar för kabel istället för IP? Kan jag t.ex. använda min tv:s inbyggda box för att slippa en box (och får jag i så fall in HD-kanaler, har en Samsung UE46C6715)?
Postad 01 June 2013 - 21:13
Redigerat av Unregistered8f84b172, 01 June 2013 - 21:15.
Postad 06 June 2013 - 08:51
tycker att de borde ta in kanal5 HD i hdpaketet, jag menar; det har tagit bort ett antal hdkanaler bl.a. MTV HD, Silver HD, utan att justera priset.Tid för dem att ge tillbaka något.Kanal 5 HD har kundtjänsten berättat om, men då måste du välja något av paketen T2 eller T3 (vilket det sista innebär ungefär 100kr extra i månaden!) för en enda kanal extra!
uppdaterad:
Enligt deras FB sida så skrev kundsupporten att Kanal5 HD kommer in i HDpaketet! (inlägg i fredags).
Hoppas att det stämmer. då kanske man kan acceptera prishöjning på 15 kr om man får Kanal5 HD.
Canal Digital Kabel Sverige Hej! Kanal 5HD kommer att ingå i T-3 Stor och finnas som favoritkanal i T-2 Flex. Kanal 5HD kommer även att finnas i HDpaketet. /Desiree
Gilla · Svara · 1 · fredag kl. 12:13
Redigerat av Megaman2, 10 June 2013 - 18:36.
Postad 16 June 2013 - 08:43
Postad 16 June 2013 - 11:47
När skulle nya kanalerna komma? Var det inte 13/6? Jag har nu MTV Live HD i min kanallista, men hittar inte Kanal 5 HD.
De har kommit. Har du startat om boxen alternativt gjort en ny kanalsökning?
Postad 16 June 2013 - 17:24
Postad 16 June 2013 - 21:10
De har kommit. Har du startat om boxen alternativt gjort en ny kanalsökning?
Har startat om boxen utan resultat. Vilken kanalplats ska Kanal 5 HD ligga på? Och hur gör jag en kanalsökning på Motorola VIP 1903?
Postad 16 June 2013 - 21:41
Postad 17 June 2013 - 08:44
Kanalsökning görs automatiskt varje gång boxen startas om.
Kanal 5 HD kommer in när du uppdaterar ditt kanalpaket, dvs låter dom byta namn på det och göra de ca 100kr dyrare, då får du Kanal 5 HD som ingår i paketet.
Kanal 5 HD kommer in när du uppdaterar ditt kanalpaket, dvs låter dom byta namn på det och göra de ca 100kr dyrare, då får du Kanal 5 HD som ingår i paketet.
Postad 17 June 2013 - 10:14
De har även sagt (från kundtjänsten, se ovan) att kanal5 HD kommer ligga med i hdpaketet. (vilket är rimligt enligt mig).Kanal 5 HD har kundtjänsten berättat om, men då måste du välja något av paketen T2 eller T3 (vilket det sista innebär ungefär 100kr extra i månaden!) för en enda kanal extra!
har också börjat snegla på viasats erbjudande. De saknar tv4 HD (?), discovery och history channel HD, men samtidigt har de 3,5,6 i HD, plus tillgång till nyare box och playkanaler. för ungefär samma pris. (dock så har det väldigt få som är anslutna via stadsnätet vilket är lite synd, då jag hellre går via dem och får box på köpet än samarbetspartners där man får lägga ner 2000 på boxen själv.
har hdpaketet och inte sett någon kanal5hd än (startat om boxen), dock kanal11.
Postad 17 June 2013 - 10:40
Har frågat C More om C More Play för Viasat men fick bara ett svar om att Viasat och C More är konkurrenter och inte har något avtal. Bifogade pressmeddelandet då och får sedan inget svar alls.
Tänkte kanske du måste acceptera något nytt med HD-paketet för att få kanalerna, som tex en prishöjning på själva paketet?
Postad 17 June 2013 - 11:20
Deras FB-sida för kabel- och iptv-support:
www.facebook.com/CanalDigitalKabelSverige
Postad 19 June 2013 - 09:06
hade hoppats att man inte skulle behöva kontakta kundtjänst.
Postad 22 June 2013 - 22:01
Skulle man inte med nya paketen satsa på HD?
Fick nya kanallistan idag pga utlandssemester, men att flytta C More till så höga siffror från 20-serien var enligt mig inte alls så smart!
Däremot så bekräftar C More att man vid val av Viasat som operatör och C More så kommer man att få tillgång till cmore.se/play, vilket hos Canal Digital är bestämt att det ska gälla bara parabolkunder.
Postad 24 June 2013 - 17:43
Var i kontakt med CD idag och frågade om inspelningsbar box. Svaret var att den är beräknad att lanseras i början av 2014!
Det tror jag på när jag ser det.
Postad 30 June 2013 - 08:10
Postad 30 June 2013 - 11:59
funkar det att köra en motorola vip 1963 med CD IPTV? Jag är ute efter inspelningsmöjligheten.
Nej, men du får ju vara glad då man tydligen ska lansera en box 2014 säger man nu...
Postad 30 June 2013 - 17:30
Postad 30 June 2013 - 18:25
Tusan, vad det dröjer med nya boxar. Jag går och väntar och tydligen har de nu också tagit bort grundpacketet. Jag tänkte ta ett sådant och HD-packetet, men sket sig. Så nu blir det väl 8 kanaler, och fler kanaler jag vill se då utan HD, och en gammal box om jag inte orkar vänta till tidens slut...
Vi alla andra kunder sitter med lika gamla boxar, och svaret från kundtjänst om den gamla boxen man har (min lever ett eget liv) är att man bara får köpa en ny, till ordinarie pris om man inte vill binda sig i något år för att få den billigare, fast man egentligen vill ha en inspelningsbar som dom utlovade 2008 så kan man bli tvingad att binda upp sig, sen släpps den inspelningsbara och du måste köpa den kontant till slut.
Postad 30 June 2013 - 23:33
Lite spännande hur de lägger ut HD kanaler i de kanaler man kan välja i T-2 abonnemanget, men typiskt att man måste ha ett HD abonnemang för just de HD kanaler jag vill ha - resten kan man välja ändå...
Redigerat av Alban, 30 June 2013 - 23:40.
Postad 01 July 2013 - 22:28
Jo, och dessvärre verkar det vara samma box hos Comhem, så att gå dit istället verkar inte vara någon lösning. Men för min del blir det nog ett T-2 Flex abonnemang. Sen får vi hoppas att det finns en ny box att köpa om ett år då bindningstiden går ut. Just nu är jag inte så noga med inspelning, men jag har förstått att det är en del trassel med boxen.
Lite spännande hur de lägger ut HD kanaler i de kanaler man kan välja i T-2 abonnemanget, men typiskt att man måste ha ett HD abonnemang för just de HD kanaler jag vill ha - resten kan man välja ändå...
Jag har T1 och hd-paketet, då får man alla hd-kanalerna. (förutom filmkanalerna). Fast eftersom de har samma ris på t1 och t2 just nu är det lika bra att ta 12 månader (så skyddar man sig mot framtida prishöjningar).
Postad 01 July 2013 - 23:29
Jo, men jag ville åt History Channel i HD och Discovery Showcase HD och dem kan man tydligen inte välja i T2 paketet om jag har förstått det rätt. Däremot kan man välja de andra kanalerna ur HD paketet, som 5HD, National geographics HD och Eurosport HD.
Jag tänker också som du - jag får ett bra pris på T2 nu. Sen får jag nog ta att boxen inte är någon höjdare, men när det är dags att förnya avtalet kanske läget är annorlunda.
Det står föresten på hemsidan: "Du behöver först ha de analoga kanalerna till din tv, innan du kan beställa ett digital-tv-paket.
Saknar du de analoga tv-kanalerna? Kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig. Eventuella avgifter för det analoga utbudet tas ut oberoende av om hushållet tecknar digitalt abonnemang eller inte."
Vad menar dom med det? Själv har jag Tele2 i lägenheten och deras paket intresserar mig inte och de har inte de kanalerna jag vill åt. Är det något problem eller hur menar dem?
Jag har T1 och hd-paketet, då får man alla hd-kanalerna. (förutom filmkanalerna). Fast eftersom de har samma ris på t1 och t2 just nu är det lika bra att ta 12 månader (så skyddar man sig mot framtida prishöjningar).
Postad 02 July 2013 - 11:48
Tack för svaret!
Jo, men jag ville åt History Channel i HD och Discovery Showcase HD och dem kan man tydligen inte välja i T2 paketet om jag har förstått det rätt. Däremot kan man välja de andra kanalerna ur HD paketet, som 5HD, National geographics HD och Eurosport HD.
Jag tänker också som du - jag får ett bra pris på T2 nu. Sen får jag nog ta att boxen inte är någon höjdare, men när det är dags att förnya avtalet kanske läget är annorlunda.
Det står föresten på hemsidan: "Du behöver först ha de analoga kanalerna till din tv, innan du kan beställa ett digital-tv-paket.
Saknar du de analoga tv-kanalerna? Kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig. Eventuella avgifter för det analoga utbudet tas ut oberoende av om hushållet tecknar digitalt abonnemang eller inte."
Vad menar dom med det? Själv har jag Tele2 i lägenheten och deras paket intresserar mig inte och de har inte de kanalerna jag vill åt. Är det något problem eller hur menar dem?
det är iptv, om du söker på hemsidan så kan du se vilka paket som är tillgängliga på din adress. jag skulle nog ta hdpaketet (då kan du välja andra kanaler än hdkanalerna i T2), då jag anser att det är värt att betala lite extra för hdkanaler. (99 kr för 8 hdkanaler) (dock så skulle jag se att de lades in såsom familjepaketet är för parabolägarna.
När det gäller Tele2 så har jag hört ryktas o att de planerar att ha världens fetaste hdutbud (min egen överdrift). som de skall presentera till sommaren (läs efter sommaren), så jag skulle avvakta lite (fast det är off topic).
Postad 02 July 2013 - 12:31
Men kanalutbudet kan man ju se på flera sätt. Jag nöjer mig med några få kanaler som jag kollar på och det skulle räcka bra med att totalt få åtta nya kanaler. Så från den referensen så innebär det att skulle jag välja till ett HD paket skulle jag få två extra HD kanaler och några extra kanaler som inte kollar på så ofta för 99kr. Så det var ju lite surt att just mina kanaler jag är intresserad av just bara finns i HD paketet. Men det kan ju se på flera sätt, beroende på intresse, ekonomi och hur stort värde just HD egentligen har.
Stort tack för tipset om Tele2! Hoppas att de får en riktig ansiktslyftning - de har ju nu ett riktigt trist utbud. Men jag väntar gärna och ser vad som händer
Postad 08 July 2013 - 17:48
Har startat om å dratt ur ström men utan resultat
Postad 09 July 2013 - 17:32
Postad 09 July 2013 - 21:52
Nån mer än mig som det bara står programsaknas på ALLA kanaler??
Ingen alls?
Postad 10 July 2013 - 16:56
Finns det ingen verkligena.
Ingen med tips?
Får väl ringa kundtjänst imorn helt enkelt
Postad 10 July 2013 - 17:00
De står de för mig med, men orkar inte bråka då vi byter till Viasat i höst när dom får C More-kanalerna.
Postad 10 July 2013 - 17:27
bra att det rings då det verkar vara samma för samtliga.Finns det ingen verkligena.
Ingen med tips?
Får väl ringa kundtjänst imorn helt enkelt
De står de för mig med, men orkar inte bråka då vi byter till Viasat i höst när dom får C More-kanalerna.
Har tittat på att byta, men (tyvärr) står jag ej med på deras sida när man söker på adresser. så det som återstår att anlita är serverado. hade dem tidigare (iptv) innan jag bytte till cd. nackdelen är att iptvboxen la av och då måste jag köpa en ny för egna pengar (ca 2000 kr) och då får jag en gammal box. Hade jag kunnat ta det via viasat så hade man fått boxen med på köpet utan extra kostnad.
tycker också att visat är dyrare (ca 100 kr).
tog cd just för hdkanalerna (och att de hade bäst priserbjudande vid tillfället).
hoppas på att cd styr upp innehållet och minst erbjuder samma utbud som parabolkunderna får. (även om jag vet att det troligtvis kommer regna på månen innan något sådant händer).
fortsätt gärna att kommentera här hur du tycker viasat verkar.
Postad 10 July 2013 - 17:35
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?