Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Billig" hemmabio - varför inte Cerwin Vega?

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 February 2008 - 21:25

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jag har länge varit sugen på att bygga en "billig" hemmabio som inte alls behöver vara high tech på något vis.

Cerwin Vega är ett märke som har byggt bioljud förr, de är relativt billiga nu också. Finns det stora nackdelar att använda sig av dem, eller finns det något annat märke som levererar på liknande vis för såpass låga priser?

Postad 29 February 2008 - 22:13

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Det finns ingenting som säger att du inte ska välja Cerwin Vega, det är självklart upp till dig. ;)

Men annars så finns ju Proson och andra budgetmärken som klarar av att leverera ljudtryck också. :(

Postad 29 February 2008 - 23:17

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
http://www.hifiklubb...m_51_system.htm

detta var det billigaste 5.1 systemet jag hittade från CV på hifiklubben, inte så billigt ändå tycker jag med tanke på vad man får.

Satelliterna lirar ju från 150hz och uppåt, tycker inte det blir så bra när basen måste spela så högt upp för att möta resten.
Däremot går det säkert att spela på hög volym med det, det har CV väl alltid sett till så det går även om det inte alltid låter så bra.

Postad 01 March 2008 - 10:21

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jo med med C&W vet man att man får lite kvalité iaf. Proson m.fl. känns sådär. Dessutom är inte prisskillnaden jättestor direkt.

Postad 01 March 2008 - 10:40

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Jo med med C&W vet man att man får lite kvalité iaf. Proson m.fl. känns sådär. Dessutom är inte prisskillnaden jättestor direkt.

Vilken kvalitet syftar du på ?
I byggkvalitet är Proson mycket bättre än CV.

Postad 01 March 2008 - 10:42

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Gäller gamla C&W, nu förtiden så är det bara plast och skräp och deras nyaste och dyraste högtalare spelar med samma kvalitet som ett par datahögtalare för 200kr på OnOff !
Ne, C&W har bara skit nu för tiden och du ska nog inte tänka på deras nyare modeller, proson gör mycket bra "budget" högtalare och dom är ett hett alternativ som spelar skortan av C&W !
Proson tycker jag känns väldigt seriösa, bra/mycket ljud för pengarna och så är det inte för plastiga, så jag tycker att ditt resunemang är helt felvänt, det är med C&W som man Alldrig! vet vad det är för skit man har fått med sig hem.
Som sagt, deras gamla högtalare va mycket bra, det va ok kvalitet och dom lät bra / stelade högt, men den tiden är förbi. ;)

Vilken kvalitet syftar du på ?
I byggkvalitet är Proson mycket bättre än CV.

Genaxxa har bättre kvalitet än C&W har idag, även Philips kopakt-stereo har bättre kvalitet än nya C&W !

Postad 01 March 2008 - 11:04

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Ok, då ska jag fundera på något annat till "budget"-bion.

Tack för diskussionen!

Postad 01 March 2008 - 13:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Gäller gamla C&W, nu förtiden så är det bara plast och skräp och deras nyaste och dyraste högtalare spelar med samma kvalitet som ett par datahögtalare för 200kr på OnOff !

Hehe, så sant.

För den som inte vill lägga ner stora summor på hembioljud, så är Proson och Dynavoice prisvärda.

Dynavoice M85 kostar t ex 3000kr och låter helt ok om man inte är ute efter "hifi finlir". De har en lite avrullad
diskant och "mulligt" ljud överlag. Aldrig påfrestande men kanske inte speciellt spännande heller. För pengarna de
kostar är de dock bra, och inte jämförbara med nyare distburkar från CV.

Sen är hoppet i pris upp till ett par bra stativare inte så stort iofs. Det beror på vad man är ute efter. Ljudtryck
och bas vs mer finlir. Ska det endast vara till hembio, så får man roligare med det första alternativet.

Postad 01 March 2008 - 14:16

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jag har en hyffsat fin finlirsanläggning som jag lyssnar på tvåkanal men jag börjar planera inför en budgethemmabio som bara kommer köra film och tv-spel. Då får det gärna vara mer tryck framför mer detaljer för min del.

Får helt enkelt kolla in Dynavoice. De är ju så billiga att man kan elda upp dem om de inte låter bra. För jag har ingen möjlighet att åka ner och lyssna.

Postad 01 March 2008 - 17:52

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag har en hyffsat fin finlirsanläggning som jag lyssnar på tvåkanal men jag börjar planera inför en budgethemmabio som bara kommer köra film och tv-spel. Då får det gärna vara mer tryck framför mer detaljer för min del.

Får helt enkelt kolla in Dynavoice. De är ju så billiga att man kan elda upp dem om de inte låter bra. För jag har ingen möjlighet att åka ner och lyssna.

Elda upp :rolleyes:

Jag kan ta dom i stället ;)

Postad 01 March 2008 - 18:36

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Får jag en värmande kram då istället? Eld är ju varmt menar jag..

Postad 01 March 2008 - 18:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Får jag en värmande kram då istället? Eld är ju varmt menar jag..

Kan tänkas ;)

Postad 01 March 2008 - 18:48

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Ne, C&W har bara skit nu för tiden och du ska nog inte tänka på deras nyare modeller, proson gör mycket bra "budget" högtalare och dom är ett hett alternativ som spelar skortan av C&W !
Proson tycker jag känns väldigt seriösa, bra/mycket ljud för pengarna och så är det inte för plastiga, så jag tycker att ditt resunemang är helt felvänt, det är med C&W som man Alldrig! vet vad det är för skit man har fått med sig hem.
Som sagt, deras gamla högtalare va mycket bra, det va ok kvalitet och dom lät bra / stelade högt, men den tiden är förbi.

Håller verkligen inte med alls. Har testat en del högtalare innan jag köpte mina CLS-12:or. I mitt tycke så spelar de skjortan av alla Proson högtalare jag har testat (har kört lyssningsrunda på fynda) och har en flickvän som har haft deverse Proson grejjer och de har inte varit någon kvalité på något av det. Aldrig mer Proson för min del.. Tycker även att CV är bättre än de Klipsh högtalare jag har testat.

Jag kommer att sätta ihop ett hemmabio paket med CLS serien om någon månad. Har lyssnat på allt utom centern än så länge och jag har gillat vad jag har hört! ;)

P.S. Hoppas nu ingen kommer och gnäller för att "han är en typsisk kille som bara vet vad bas är för något" då det är mycket fel. Lyssnar väldigt mycket på farsans B&W 803D så jag vet vad finlir är och jag vet hur CLS-12 presterar i de olika registrarna och jag tror att folk har lyssnat för mycket på gamla CV och tycker att "CV är bara bas". Detta är dock inte sant med nya CLS serien. De har sattsat mycket på att utveckla diskant och mellanregister och det märks.. Glöm nu inte att detta är vad JAG tycker. :rolleyes:

Postad 01 March 2008 - 18:59

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Som sagt, deras gamla högtalare va mycket bra, det va ok kvalitet och dom lät bra / stelade högt, men den tiden är förbi.

Håller verkligen inte med alls. Har testat en del högtalare innan jag köpte mina CLS-12:or. I mitt tycke så spelar de skjortan av alla Proson högtalare jag har testat (har kört lyssningsrunda på fynda) och har en flickvän som har haft deverse Proson grejjer och de har inte varit någon kvalité på något av det. Aldrig mer Proson för min del.. Tycker även att CV är bättre än de Klipsh högtalare jag har testat.

Jag kommer att sätta ihop ett hemmabio paket med CLS serien om någon månad. Har lyssnat på allt utom centern än så länge och jag har gillat vad jag har hört! ;)

P.S. Hoppas nu ingen kommer och gnäller för att "han är en typsisk kille som bara vet vad bas är för något" då det är mycket fel. Lyssnar väldigt mycket på farsans B&W 803D så jag vet vad finlir är och jag vet hur CLS-12 presterar i de olika registrarna och jag tror att folk har lyssnat för mycket på gamla CV och tycker att "CV är bara bas". Detta är dock inte sant med nya CLS serien. De har sattsat mycket på att utveckla diskant och mellanregister och det märks.. Glöm nu inte att detta är vad JAG tycker. :rolleyes:

Bra att du har hittat dina dröm högtalare, men för dom fessta av oss så låter inte CW specielt bra nu för tiden.
Dom flessta tycker att dom gamla är bättre än dom nya ( även jag ) och du tycker tvärt om, så det betyder ju att du har en lite anorlunda smak.
Men det får mig att undra om du har lyssnat specielt kritiskt eller med bra elektronik i övrigt när du testar och om du har lyssnat på CW's finare och lite äldre serier.

Postad 01 March 2008 - 19:19

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Bra att du har hittat dina dröm högtalare, men för dom fessta av oss så låter inte CW specielt bra nu för tiden.
Dom flessta tycker att dom gamla är bättre än dom nya ( även jag ) och du tycker tvärt om, så det betyder ju att du har en lite anorlunda smak.
Men det får mig att undra om du har lyssnat specielt kritiskt eller med bra elektronik i övrigt när du testar och om du har lyssnat på CW's finare och lite äldre serier.

Har tyvärr inte lyssnat speciellt mycket på deras äldre serier så kanske inte ska prata för mycket om dem.. Skulle dock vela ha bättre erfarenhet där. Det jag kan göra är dock att jämföra med Proson och kan även hänvisa till tråden om proson vs CV där de flesta verkar vara eniga om att proson inte ens går att jämföra med CV. Måste säga att jag håller helt och hållet med.. Visst proson är billigare men det märks också IMO.

EDIT: Detta får man med Proson 15":
Postad bild

Inte mycket magnet att hurra för precis..

Redigerat av Explorer45, 01 March 2008 - 19:23.

Postad 01 March 2008 - 23:25

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jo, det har du rätt i, men för pengarna så är proson mycket bra.
Jag tycker att CV har blivit för mycket plast och dom håller inte måttet längre, tyvär.
Lådorna är som kartong och filtrerna brukar inte vara någe vidare + att ellementen inte hållar lika bra kvalitet.

Postad 01 March 2008 - 23:31

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Kolla Ruben´s galleri. Magneten på mellanregister va inte liten. Basmagneten såg inte heller så pjåkig ut. Jag har ägt Dynavoice M-85 och kan säja att det var en fin högtalare även fast jag inte har några större referenser. han som köpte dom av mig ersatte sina Sonab högtalare med dessa. han tyckte dom lät enormt bra. Särskilt dynamiken och röståtergivningen. En närvarande bas som inte blir stor i käften förns man vill det :P Hög kvalitet på lådbygge rakt igenom.(vad jag sett på bilder, öppnade aldrig mina). Sålde dessa p.g.a. jag aldrig kommer bygga hembio och ska byta upp mig till Dynavoice finale 10 tower. Vill inte kommentera dom innan jag verkligen sett och hört dom men Cerwin-vegas cls 215´s lådtjocklek på 13mm är inte så mycket att hänga i julgranen jämtemot dom 38mm som mina framtida torn är byggda i, vilket jag hoppas ger utdelning. Även om det har varierande betydelse så ger det en huum om att Cerwin-vega sänkt kvaliten sedan deras DC, AL, AT m.fl -serierna. Inget ont om Cerwin-vega över huvudtaget. Har hört cls 15 ett antal gånger hos en bekant och vad jag kan minnas så hade jag inga anmärkningar mot ljudet. Rent och kraftfullt var väl det jag tyckte då (länge sedan). ta inte mitt inlägg som kritik mot Cerwin-vega. Mvh

Postad 02 March 2008 - 14:45

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Kolla Ruben´s galleri. Magneten på mellanregister va inte liten. Basmagneten såg inte heller så pjåkig ut. Jag har ägt Dynavoice M-85 och kan säja att det var en fin högtalare även fast jag inte har några större referenser. han som köpte dom av mig ersatte sina Sonab högtalare med dessa. han tyckte dom lät enormt bra. Särskilt dynamiken och röståtergivningen. En närvarande bas som inte blir stor i käften förns man vill det :P Hög kvalitet på lådbygge rakt igenom.(vad jag sett på bilder, öppnade aldrig mina). Sålde dessa p.g.a. jag aldrig kommer bygga hembio och ska byta upp mig till Dynavoice finale 10 tower. Vill inte kommentera dom innan jag verkligen sett och hört dom men Cerwin-vegas cls 215´s lådtjocklek på 13mm är inte så mycket att hänga i julgranen jämtemot dom 38mm som mina framtida torn är byggda i, vilket jag hoppas ger utdelning. Även om det har varierande betydelse så ger det en huum om att Cerwin-vega sänkt kvaliten sedan deras DC, AL, AT m.fl -serierna. Inget ont om Cerwin-vega över huvudtaget. Har hört cls 15 ett antal gånger hos en bekant och vad jag kan minnas så hade jag inga anmärkningar mot ljudet. Rent och kraftfullt var väl det jag tyckte då (länge sedan). ta inte mitt inlägg som kritik mot Cerwin-vega. Mvh

Bilden var inte tagen på ett Dynavoice element. :D Det är ett bas element från Proson 212.

Postad 02 March 2008 - 16:27

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Bilden var inte tagen på ett Dynavoice element. :D Det är ett bas element från Proson 212.

Har inte sgat att det är ett Dynavoice element. Det är baselementet på en bas från Proson 215. Exakt ett sånt element du bifoga på bild B)

Postad 02 March 2008 - 18:41

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Har inte sgat att det är ett Dynavoice element. Det är baselementet på en bas från Proson 215. Exakt ett sånt element du bifoga på bild B)

Men du skrev på ett sådant sätt som gärna leder till den slutsattsen :lol:

Postad 02 March 2008 - 18:59

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Men du skrev på ett sådant sätt som gärna leder till den slutsattsen :P

aa sry. Första raden handla om proson 215 :lol:

Postad 02 March 2008 - 19:14

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0
Tycker det är ganska fel att jämföra nya CV som t.ex. cls med KLipsch.. enda likeheten är att de kan spela väldigt högt. CV har en vanlig enkel domediskant med ett horn satt framför, Klipsch har en rejäl compressionsdriver och sen är basarnas magneter typ 10 gånger kraftigare ;) Inte för att jag på nått sätt vill trycka ner "nya" CV, ren fakta bara.

Postad 02 March 2008 - 19:19

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Tycker det är ganska fel att jämföra nya CV som t.ex. cls med KLipsch.. enda likeheten är att de kan spela väldigt högt. CV har en vanlig enkel domediskant med ett horn satt framför, Klipsch har en rejäl compressionsdriver och sen är basarnas magneter typ 10 gånger kraftigare ;) Inte för att jag på nått sätt vill trycka ner "nya" CV, ren fakta bara.

Är magneterna på Klipsch kraftigare än på CV ? ;) finns det några bilder på klipsch-basar ?

Postad 02 March 2008 - 19:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Hehe, kan starta ett nytt forum som heter typ: "För oss som hatar CV"
Skulle få mer medlemmar än minhembio har nu, fasst på 3 veckar ;)

Passa er, nu kommer det konkurans Minhembio !!!

Edit: Jag personerligen har ingenting i mot deras gamla högtalare, men tycker att deras nya har tappat allt som va bra med dom gamla, men det är inte nog för att jag ska hata dom, tycker bara inte att dom är någe att ha längre. ;)

Är magneterna på Klipsch kraftigare än på CV ? ;) finns det några bilder på klipsch-basar ?

CV har inte specielt kraftiga magneter.

Redigerat av DVD-ai, 02 March 2008 - 19:29.

Postad 02 March 2008 - 20:04

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0

Edit: Jag personerligen har ingenting i mot deras gamla högtalare, men tycker att deras nya har tappat allt som va bra med dom gamla, men det är inte nog för att jag ska hata dom, tycker bara inte att dom är någe att ha längre. ;)

Precis :D Klispch däremot har gruvligt kraftiga magneter ja. Vet att nån tog ut en bas ur en RF35 eller RF82. Nästan lika stor magnet i diameter som själva elementet på 8"..

Postad 02 March 2008 - 20:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Är magneterna på Klipsch kraftigare än på CV ? :o finns det några bilder på klipsch-basar ?

Precis :D Klispch däremot har gruvligt kraftiga magneter ja. Vet att nån tog ut en bas ur en RF35 eller RF82. Nästan lika stor magnet i diameter som själva elementet på 8"..

Förvånar mig inte, T.ex. Dynaudio har sjuka magneter och deras spolar är typ 80% av konaren ;) ;) :rolleyes: ;) ;) ;) :D

Postad 02 March 2008 - 22:12

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Här har vi ett mellnregister som sitter i al-1000,det är en 8 tummare(liten magnet)

Bifogad fil(er)

Postad 02 March 2008 - 22:25

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Här har vi ett mellnregister som sitter i al-1000,det är en 8 tummare(liten magnet)

Ucchhh, vilken fil liten magnet ;)

Ne, men det där är ju en rejäl magnet, kan ju tillägga att mitt tidigare utalande om att CV inte har så specielt stora magneter va mer menat som att dom ( om man jämnför med andra högtalare) inte sticker ut på den punten åt någon håll.
Men AL-1000 är ju också en av dom bättre CV högtalarna som byggts, det är ju riktigt fina grejor som inte går av för hackor.
Men hur stor magneten är, det är ju ingenting som säger hur bra ellementen är,!
utan det är hela ellement-konstruktionen och tanken med elementen som gör dom bra/dåliga, så jag tycker att det är en ganska töntig diskution, "igentligen" ;)

Postad 02 March 2008 - 22:33

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Ucchhh, vilken fil liten magnet ;)

Ne, men det där är ju en rejäl magnet, kan ju tillägga att mitt tidigare utalande om att CV inte har så specielt stora magneter va mer menat som att dom ( om man jämnför med andra högtalare) inte sticker ut på den punten åt någon håll.
Men AL-1000 är ju också en av dom bättre CV högtalarna som byggts, det är ju riktigt fina grejor som inte går av för hackor.
Men hur stor magneten är, det är ju ingenting som säger hur bra ellementen är,!
utan det är hela ellement-konstruktionen och tanken med elementen som gör dom bra/dåliga, så jag tycker att det är en ganska töntig diskution, "igentligen" ;)

Håller med,storleken på magneten säger inte mkt hur välljudande ett element är,angående cerwin vegas basar så är magneterna inte speciellt stora vare sig högtalaren heter al,dc eller at eller nåt annat,dom har en diameter på 14 cm,samma magnetsystem rakt över,ja dom nya cerwin vet jag inte men dom jag sett bild på så ser dom då inte större ut i alla fall.mvh.

Postad 02 March 2008 - 22:38

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
en av mina basar.ah magneten syns inte för det är nåt skumgummi trätt på magneterna.Dali patent som dom använder(använde)på sina egna högtalare.mvh

Bifogad fil(er)

Postad 02 March 2008 - 22:50

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Dem flessta basar som inte har så jätte lång slaglängd behöver inte stora magneter för att kompensera för den större magnetgapet, tyngre upphägning m.m.
Så jag tycker inte att storleken är på magneten är någonting att hängaupp sig på, man ska lyssna och titta på data för att veta du en bas är. Sedan så finns också det att man behöver stora magneter för att få konen att röra sig snabbt, men det behöver den ju bara göra om det är höga frekvenser vilken basen inte ska spela.
Därför är det vanligt att mellanregister har stora magneter och att diskanter har jätte stora magneter för dom behöver ju kunna röra sig jätte många tusen gånger / sek, medans basen kanske bara behöver kunna röra sig upp till 200/sek för att göra sitt och då behövs inte lika bra "kontroll" på membranet och inte lika stora magneter.

Edit: Mycket simpelt förklarat ;)

Redigerat av DVD-ai, 02 March 2008 - 22:52.

Postad 03 March 2008 - 11:18

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Alltid samma sak då det blir dessa CV-trådar.
Många som hört nya CV och inte gillar dem dissar och CV-fantasterna hänvisar till hur bra en handfull äldre modeller är ...
Jag håller helt med om att nya CV inte alls är på den nivån som de äldre toppmodellerna var. Samtidigt har Proson på många sätt gjort motasatt resa - från enbart budget till en del med riktigt bra kvalitet.
Avslutningsvis så bör man väl jämföra någorlunda mot liknande prisklasser. Eller...?

Postad 03 March 2008 - 14:24

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
skulle tro att proson 212 ock 215 är fullt jämförbara i ljud med cerwin vega ve-12 ock ve-15 som säljs i dag +till proson modellerna då för mkt bättre lådor ock sen är dom billigare också. Att jämföra dessa proson modeller mot ex al-1000,dc-15 är ju lite orättvist för dessa modeller kostade ju runt10000 när dom var nya ock är cerwins utan tvivel mest påkostade modeller med enkelbasar.Sen har vi at-1215 ock dc-1515 men det är en annan historia.Mvh.

Postad 03 March 2008 - 15:35

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0
Hittade en bild på ett element från Klipsch KL-650 THX: http://www.dreamthea...0thx_detail.jpg

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.