Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Barnspel till PS3?

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 February 2008 - 22:09

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Har äntligen fått köpa en PS3:a för sambon. Ett av mina argument var att äldsta dotter(fyller fem i år) skulle tycka att det var roligt. Nu börjar sambon förstå att det var för min egen skull jag köpte den.

Ratchet och Starwars lego är nog inte spel som min dotter skulle gilla. De verkar lite svåra för henne.

Skulle köpt en begagnad 60 giggare om jag inte tyckte att de väsnades för mycket. Till PS2 finns det ju hur mycket barnspel som helst: Barbie, Bratz, Jordgubbslisa, Dora utforskaren och alla andra som man haft glädjen att stifta bekantskap med de senaste åren.

Vet någon om det är några spel på gång så jag kan lugna sambon? Det kanske finns några bra på Playstation store?

Berätta gärna hur gamla era barn är och vad de spelar på PS3:an.

Postad 29 February 2008 - 22:15

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
super rub a dub på playstation store, det är enkelt och roligt.

Postad 29 February 2008 - 23:38

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

super rub a dub på playstation store, det är enkelt och roligt.

Jag körde först och lutade kontrollen för att styra ankan, men det var min 3åring som knäckte att man kunde få den att hoppa också...riktigt coolt. Dock så tappar han kontrollen så den flyger iväg ganska ofta ;)

Det finns inga rena barnspel vad jag vet (liknande dem du listade), då är det PC som gäller. Lego star wars ska ju vara kul som sagt, men har inte provat själv.
Jag har provat Ratchet, men det tycker han är för läskigt (det är faktiskt från 7 år och innehåller rätt mycket våld och framför allt dialogen där de pratar om att "döda" och liknande hela tiden).

En sökning på prisjakt inom kategorin barnvänligt ger:
-Lego star wars
-Cars Mater
-Ratatouille
Men som vanligt så är spel baserade på film (och i synnerhet barnfilm/animerad film) otroligt dåliga.
Jag har kört det första Cars spelet på PC och även Ice Age och de är fruktansvärt dåliga

Redigerat av e3henri, 29 February 2008 - 23:44.

Postad 01 March 2008 - 09:24

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Tjejen fick pröva super rub a dub. Hon tyckte det var roligt men det är ju bara de första nivåerna hon klarar.
Får nog köpa Star Wars lego och pröva.

Hoppas det inte dröjer för länge innan det kommer lite mer rena barnspel.

Postad 01 March 2008 - 09:27

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Ta hem snakeball demon, min dotter på snart 5 gillar snakeball och tjatar att jag ska köpa hela spelet.

Postad 01 March 2008 - 11:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Singstar gillar väl alla tjejjer?

Du skulle kanske inte ljugit för din sambo ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 01 March 2008 - 11:31.

Postad 01 March 2008 - 12:36

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
pojken på 5 kör alla typer av bilspel, ratchet&clank....tony hawk spel, fifa street.

har en tjej på 3år, har köpt playstation eye och det har vi rett kul med, kan köpa till olika "spel" där man använder sig själv framför kameran.

Postad 01 March 2008 - 13:13

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Har äntligen fått köpa en PS3:a för sambon. Ett av mina argument var att äldsta dotter(fyller fem i år) skulle tycka att det var roligt. Nu börjar sambon förstå att det var för min egen skull jag köpte den.

Ratchet och Starwars lego är nog inte spel som min dotter skulle gilla. De verkar lite svåra för henne.

Skulle köpt en begagnad 60 giggare om jag inte tyckte att de väsnades för mycket. Till PS2 finns det ju hur mycket barnspel som helst: Barbie, Bratz, Jordgubbslisa, Dora utforskaren och alla andra som man haft glädjen att stifta bekantskap med de senaste åren.

Vet någon om det är några spel på gång så jag kan lugna sambon? Det kanske finns några bra på Playstation store?

Berätta gärna hur gamla era barn är och vad de spelar på PS3:an.

Jag skulle säga direkt att du har köpt fel konsol. Du skulle ha skaffat dig en Wii istället. Men nu är det också ganska tydligt att det var faktisk du som ville ha den och lite smått ljög för din sambo för att "få lov" att köpa den. Tror det flesta är eniga om att om man ska köpa en konsol idag som har stort utbud av barnspel så skulle det vara en PS2 eller en Wii.

Lyckat till iallafall.

Postad 01 March 2008 - 17:02

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Attans otur att man köpt fel konsol.
Den enda rätta lösningen är nog att köpa en Wii också. ;) Den har lilltjejen prövat någon gång och hon tycker att den är rolig.
Får nog säga till sambon att jag råkade köpa fel. Hon vill nog gärna att vi köper en till.

Vad gör man inte för sina barn!!

Postad 01 March 2008 - 17:36

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Den enda rätta lösningen är nog att köpa en Wii också. ;) Den har lilltjejen prövat någon gång och hon tycker att den är rolig.
Får nog säga till sambon att jag råkade köpa fel. Hon vill nog gärna att vi köper en till.

Hmmm... bra plan.. Först köper man ett PS3... sen "erkänner" man sitt misstag och köper ett Wii.... summa summarum så har man som pappa två konsoller att leka med... hehe :rolleyes:

Postad 01 March 2008 - 18:00

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Min femårige son har kul med Star Wars Lego!

Postad 01 March 2008 - 18:38

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Locoroco har min 6-åring spelat i flera månader! Rekommenderas! Kostade den 25 kr på PSN!?

Postad 01 March 2008 - 18:41

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0

Hmmm... bra plan.. Först köper man ett PS3... sen "erkänner" man sitt misstag och köper ett Wii.... summa summarum så har man som pappa två konsoller att leka med... hehe :rolleyes:

det behöver man då....sedan man säkerligen inte får "leka" med sambon på ett tag B)

Postad 02 March 2008 - 09:20

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Den enda rätta lösningen är nog att köpa en Wii också. :D Den har lilltjejen prövat någon gång och hon tycker att den är rolig.

Låter som en bra kombination. :P

Postad 02 March 2008 - 20:58

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Singstar skulle nog gå hem hos sambon och lilltjejen älskar att sjunga. Men finns det några svenska låtar överhuvudtaget? Höll en i handen idag och tänkte köpa, men om det inte finns några svenska låtar skulle lilltjejen bli ordentligt frustrerad. Hon har ju sjungit svenska schlager hos sina kusiner. Nanne Grönvall är en stor favorit.

En fyra åring har ju inte så lätt med engelskan.

Skulle dom inte lägga ut alla låtar som finns till PS2 på singstore. När kommer det att hända?

Postad 04 March 2008 - 09:53

Almis
  • Almis
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Pixel Junk Monsters för 45kr på PSN är barnvänligt. Min 5-årige son tycker det är kul, dock blir det snabbt ganska svårt. Fantastiskt beroendeframkallande för pappa också (Kl 2 på natten: "Måste bara klara regnbåge på nästa bana också").
Jag håller med om att det finns för få barnspel. Ratchet och Clank är inget för min 5-åring i alla fall.

Postad 04 March 2008 - 11:26

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Singstar skulle nog gå hem hos sambon och lilltjejen älskar att sjunga. Men finns det några svenska låtar överhuvudtaget? Höll en i handen idag och tänkte köpa, men om det inte finns några svenska låtar skulle lilltjejen bli ordentligt frustrerad. Hon har ju sjungit svenska schlager hos sina kusiner. Nanne Grönvall är en stor favorit.

En fyra åring har ju inte så lätt med engelskan.

Skulle dom inte lägga ut alla låtar som finns till PS2 på singstore. När kommer det att hända?

Det ska vara på gång.... Kommer 60 (?) nya låtar till helgen men inga svenska i den här uppdateringen heller.

Postad 05 March 2008 - 12:55

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Sen finns ju CoD4 med.... ;) B) :blink:

Postad 05 March 2008 - 13:19

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Sen finns ju CoD4 med.... ;) B) :blink:

Lite läskigt för småbarn kanske B)

Harry potter finns väl? Kanske för lite större barn?

Postad 05 March 2008 - 13:31

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
problemet är väl att barnspel får ingen eller väldigt lite fokus i media under utveckling, det är knappt man känner till att dom finns innan man ser dom i hyllan själv och då gäller det att man har en välsorterad spelbutik som tar inte lite allt möjligt och inte bara satsar på senaste FPSet till 360 =/

tyvärr måste jag säga att jag inte känner till några bra barnsel till ps3an, till wii finns ju många gamla hederliga spel att tanka hem via virtual console, super mario bros kanske är kul ?

det har ju vart snack ganska länge om att sony ska ha en del gamla neo geo spel på G till PSN, men ingen som vet när dom kommer...

Postad 05 March 2008 - 16:36

Swednick
  • Swednick
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kort sammandrag över barns nöje vid konsollen:
Katti 5 år Tokgillar, Lego Star Wars, och LittleBigPlanet (En varning här! Det kan bli lite väl mycket av detta. Dom gers sig aldrig)
Tyker är kul: Everybodys Golf (Demo), Fifa Street.
Tycker om att se mamma och pappa spel/sjunga: Singstar och Guittar Hero III
Walle: 5 år: Drömer, äter, badar, andas och lever för Lego Star Wars TCS och inget annat.
Folke 9 år: Dominerar i Guittar Hero III. Är vidrigt bra på Fifa street. Kan sura lite när det går dåligt i Burnout pradise och NFS ProStreet. Sjunger som en marskatt i Singstar.
Kort sagt: om ni tycket att PS3´an var ett felköp, så ta det lungt. Det kommer nya spel, nya kontroller och nya funktioner hela tiden.
Vår PS3'a används av hela familjen nästan varje dag. Om inte till spel, så till film eller som mediaspelare mot vår server som står i garaget med 30 GB musik och 180 GB barnfilmer. Det är så skönt att inte behöva springa med skivor utan småkottarna kan byta film själva.
Surfa in på PSN och kör lite Demos. Då har ni chansen att se vad som funkar.
PS. Var tvungen att byta HDD när den stackars 40GB blev full. Men jag säger bara Sony ooohhh Sony. Tack för att du gör livet så enklet för oss. 10 minuter tog det om man räknar bort tiden för kopiering och formatering vilket sköter sig självt. Prova det på en PC. He He. (Undra hur länge 120 GB räcker???)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.