Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inget ljud längre i min TVIX M-3100U

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 March 2008 - 00:03

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hej!

Har en TVIX M-3100U som helt plötsligt slutat fungera. Har kollat film och lyssnat på musik innan, men det senaste halvåret har den bara stått på skrivbordet som en hårddisk där jag för över grejor med jämna mellanrum.
ringde och prtatde med Dustin, dom kunde/ville inte hjälpa mej eftersom garantin gått ut.

Den har alltså bara stått stilla inte flyttats eller någonting i ett halvår och nu när jag kopplade in den till tv:n får jag inget ljud, varken till film eller musik.

Har provat den hos en kompis, med annan tv, andra sladdar, men NEJ, den funkar inte där heller.
Är det någon som har haft/har samma problem?
Kan man öpnna den och titta och vad ska man i så fall leta efter
Kan tyckas höra att det är ett LITET skrammel, typ som ett litet knappnålshuvud som skrammalar rundor innuti den, kan det vara nåt?

Mvh
Mini

Postad 02 March 2008 - 12:14

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Hej!

Har en TVIX M-3100U som helt plötsligt slutat fungera. Har kollat film och lyssnat på musik innan, men det senaste halvåret har den bara stått på skrivbordet som en hårddisk där jag för över grejor med jämna mellanrum.
ringde och prtatde med Dustin, dom kunde/ville inte hjälpa mej eftersom garantin gått ut.

Den har alltså bara stått stilla inte flyttats eller någonting i ett halvår och nu när jag kopplade in den till tv:n får jag inget ljud, varken till film eller musik.

Har provat den hos en kompis, med annan tv, andra sladdar, men NEJ, den funkar inte där heller.
Kan tyckas höra att det är ett LITET skrammel, typ som ett litet knappnålshuvud som skrammalar rundor innuti den, kan det vara nåt?

Mvh
Mini

Hej Mini!

Testa en factory reset för att "nollställa" TViX:en:

How to reset the settings to factory default.

If you want to reset the device, just push the STOP button(on the device, not on the remote) and SETUP button(on the device, not on the remote) at the same time.

This will reset the settings to your factory default.

In case of you can not see any screen, you need to change TV out by press TV out button on the remote serveral times until you can see the picture.

PS. Den här tråden ligger i fel del av forumet. Ska ligga under Media Extenders. :P

Postad 02 March 2008 - 18:23

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Hej!

Mvh
Mini

Hej Mini!

Testa en factory reset för att "nollställa" TViX:en:

How to reset the settings to factory default.

If you want to reset the device, just push the STOP button(on the device, not on the remote) and SETUP button(on the device, not on the remote) at the same time.

This will reset the settings to your factory default.

In case of you can not see any screen, you need to change TV out by press TV out button on the remote serveral times until you can see the picture.

PS. Den här tråden ligger i fel del av forumet. Ska ligga under Media Extenders. :P

oj hoppsan att den hamna i fel tråd =)
man raderar inte hårddisken vid en "nollställning"?
den ska vara kvar i tvixen???

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.