Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Höja TV'n upp ur tv-bänken? [TV-LIFT] Hightech style! :)

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 300WN5V (TV) 1 8.249998 (3) Inga priser

Postad 02 March 2008 - 00:59

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Jo det är så att det ska införskaffas projektor, tack vare begränsad budget som kommer till från flyttning till större bostad så blir det nog en Epson TW-700. Och efter mycket planering så vill jag nog ha en ramspänd duk.

Men då till problemet, var i tusan skall jag göra av min nuvarande LCD tv?

Så då har jag tittat på olika lösningar av såkallade TV-lift's och tänkte bara bolla lite ideér med er.
Jag förstår principen, en motor som skjuter upp en skena som TV'n sitter fast på, allt detta genom en kontroll.
Det jag inte förstår är prisskillnaderna, jag har tittat in denna, och kliar mig i huvudet varför den är så "billig".

http://www.deskman.se/tv-lift.html
--> TV-LIFT (översta) 2 990.00 exkl. moms

Jag menar LAVA's tv-lifts kostar ju uppåt 6000:-, så vad är haken? Det kanske finns ännu billigare än 2 990.00 exkl. moms?

Till saken bör tillägas att jag har en 30" LCD med en värderna:
ca 73x47x11 cm
Vikt 14 kg
Förövrig en Philips 300WN5V

Jag menar, jag behöver ju ingen monster lift för den lilla tv'n, eller?
Så fungerar modellen "TV-LIFT" från deskman.se, eller är det bättre saker man ska skaffa?

Jag vet att det finns en ännu billigare på deskman, men den har bara en slagläng på 46cm, min tv är tyvärr 47cm, sen vill man ju ha nån cm över till nån täckplatta när tv'n är fullt nere. i bänken.

Alla kommentarer är av värde, gärna bilder på lösningar och byggen, bolla ideér med mig nu! Kom igen minhembio!
Tack på för hand /Walkh

Postad 03 March 2008 - 10:10

passat00
  • passat00
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Utan att veta så är ganska troligt så att den billiga varianten funger lika bra som den dyra. Prisskillnaden ligger kanske i att LAVA har bättre precision i lager, glidytor osv. Troligen trillar man på någon hundra lapp för att det står "LAVA". Den billiga varianten klara ju dina behov vad gäller vikt och slaglängd. Inget direkt svar men kanske lite att fundera på.

Postad 08 March 2008 - 10:29

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Utan att veta så är ganska troligt så att den billiga varianten funger lika bra som den dyra. Prisskillnaden ligger kanske i att LAVA har bättre precision i lager, glidytor osv. Troligen trillar man på någon hundra lapp för att det står "LAVA". Den billiga varianten klara ju dina behov vad gäller vikt och slaglängd. Inget direkt svar men kanske lite att fundera på.

jo det var det jag trodde, det blir nog en sådan, så länge inget ännu billigare hittas.
min kompis kom medförslag på att försöka få tag på handikap skåp, alltså för korta männsikor eller av annat problem så åker hyllorna i överskåpen i köket ner med en knapptryckning. och ja en skåp fullt med tallrikar osv väger en del så det borde kunna gå och vända det hela och montera på en liten 14kg's TV.

ingen lycka på internet, jag hittar ingenting, deskman tv lift'en är den billigaste hitills. någon annan som har förslag på billigare, jag menar vad kostar en pytteliten saxlift? det måste finnas alternativ.

hoppas ni kan hjälpa till, ciao

Postad 08 March 2008 - 18:07

Danne1611
  • Danne1611
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hallå Walkhome, jag håller just på med ett bygge av TV-bänk där jag kommer att använda den liften som du har sett hos Deskman, jag kan intyga att den är riktigt bra, troligen mycket bättre än Lavas lift.
Min lift är en Linak DL6, stark och stabil som bara den och tyst.
Du får fixa fästen själv för TV-n, men det är väl inga problem.
Håll utkik på mitt galeri så kommer det lite bilder på mitt bygge där inom en snar framtid.

Postad 09 March 2008 - 21:01

Unregistered82de88f9
  • Unregistered82de88f9
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Du får köpa min bänk billigt. Den är lätt att bygga om. Men du får komma och hämta den själv!
http://www.dvdforum....40O2_medium.jpg
http://www.dvdforum....TLTV_medium.jpg

500 kr!

Du höjer o sänker den med en sladdfjärrkontroll.

Postad 09 March 2008 - 21:53

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Du får köpa min bänk billigt. Den är lätt att bygga om. Men du får komma och hämta den själv!
http://www.dvdforum....40O2_medium.jpg
http://www.dvdforum....TLTV_medium.jpg

500 kr!

Du höjer o sänker den med en sladdfjärrkontroll.

du har PM

Postad 09 March 2008 - 21:59

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Det e smidigt att bygga med en Linear actuator. ett tips bara. lycka till.

Postad 10 March 2008 - 00:55

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Hallå Walkhome, jag håller just på med ett bygge av TV-bänk där jag kommer att använda den liften som du har sett hos Deskman, jag kan intyga att den är riktigt bra, troligen mycket bättre än Lavas lift.
Min lift är en Linak DL6, stark och stabil som bara den och tyst.
Du får fixa fästen själv för TV-n, men det är väl inga problem.
Håll utkik på mitt galeri så kommer det lite bilder på mitt bygge där inom en snar framtid.

klockrent, jag håller koll på ditt galleri!

till nicce;

Känns riktigt intressant för det priset, jag köper! dock vill jag ju kommer och titta på den in action innan du får några pengar i handen. det förstår du nog.
I vilken del avdetta avlånga land bor du?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.