Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Surroundreceiver med iPodstöd

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 March 2008 - 08:24

hallogallo
  • hallogallo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag håller på och planerar inför köpet av en receiver och behöver lite hjälp med att hitta någon/några med möjlighet att docka iPod och sköta navigeringen med förstärkarens egen display, dvs jag vill kunna navigera iPod med fjärrkontroll utan att behöva ha tv:n påslagen. Jag vet att Denon bland annat har denna funktionalitet, men hur är det med Yamaha och alla andra som har egna iPod docks?

Postad 02 March 2008 - 16:26

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Det är många märken idag osm har den möjligheten med iPod-styrning. Jag har själv en Pioneer som jag styr min iPod med och visst visas allting på receiverdisplayen. Skulle tro att det är likadant på alla märken som har den funktionen…
Nackdelen med det (att inte visa det på TV:n), är däremot att man inte kan få någon vidare överblick på de olika albumen och låtarna. Jag kan t.ex. bara se en låt/album åt gången på min receiver. Sedan kostar också iPod-dockorna ca 1000-1500kr… :P

Thomas

Redigerat av Thomas S., 02 March 2008 - 20:43.

Postad 02 March 2008 - 16:47

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Ett alternativ: https://www.minhembi...s...t&p=1690946

Thomas

Postad 02 March 2008 - 19:47

hallogallo
  • hallogallo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Ett alternativ: https://www.minhembi...s...t&p=1690946

Thomas

Fast jag är förtjust i tanken att slippa browse:a genom artister och låtar på tv:n, att slippa slå på tv:n för att lyssna på musik, jag vill ha det lite mer direkt. Så för mig är det nog värt de extra knapptryckningarna, man får försöka vara lite kreativ med skapandet av playlists istället. =) Men jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig om jag skall köpa en NAD utan denna funktion och senare slå till på en squeezebox eller soundbridge, eller om jag ska köpa en stärkare med ipodstöd. Vi får se vad det kan tänkas bli....

Postad 02 March 2008 - 19:50

hallogallo
  • hallogallo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
dubbelpost.

Redigerat av hallogallo, 02 March 2008 - 19:50.

Postad 03 March 2008 - 16:58

Mika K
  • Mika K
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tjena !

Samma här köpte en pioneer vsx-lx70 och det ingick en ipod docka gratis kanske ska skaffa en ipod :=)
http://www.pioneer.s...ontrol_OSD.html
iofs kan man koppla in den i nätverket för att lyssna på internet radio och musik från datorn också.
USB förståss också.

// Mika

Postad 03 March 2008 - 19:51

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Tjena !

Samma här köpte en pioneer vsx-lx70 och det ingick en ipod docka gratis kanske ska skaffa en ipod :=)
http://www.pioneer.s...ontrol_OSD.html
iofs kan man koppla in den i nätverket för att lyssna på internet radio och musik från datorn också.
USB förståss också.

// Mika

Oj! Följer dockan med eller var det en deal? Med LX60 så följer bara iPod-sladden med, docka får man köpa på sidan för 1000kr. IOFS inte det viktigaste här i världen att ha en docka men det är ju lite snyggare än att ha iPoden hängande i en sladd.

BTW din länk funkar inte.

Vad gäller iPodförberedda stärkare så funkar ju även äldre Pioneer-förstärkare med iPod. AX2AV, AX4AV, AX2AS och AX4AS är några som funkar. Finns säkert fler som jag inte har koll på. Vad jag menar är att man inte bara måste köpa senaste modellen, beg funkar fint ofta. :)

Postad 03 March 2008 - 20:01

Mika K
  • Mika K
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Heh !

ja just det är nog sladden kastade in den i lådan så det är dockan som måste köpas loss separat hmm lite trist....
förmodligen kopplar jag in förstärkaren till närverket och usb ev så ipod blir nog inte aktuellt för mig.

//mika

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.