Jag köpte en W380 och en MBS-100 igår, så här kommer en minireview
Batteritid har jag ännu inte hunnit testa, men försäljaren sa att den låg på 4-5h speltid (glöm inte att stänga av den om du inte spelar musik). Ett stort plus med den är att den går på sitt eget batteri och drivs därför inte av telefonen. Då telefonens "förstärkare" är väldigt klen gör detta att man får mkt högre och bättre ljud. Det är väl detta som skiljer den mot den andra högtalaren du listade, och det va pga detta som jag köpte just den här.
Ljudkvaliten är mkt bra för vad den kostar och vad den är avsedd för. Helt ok bas och mellanregister, diskanten kan dock bli lite rörig ibland (speciellt om man spelar väldigt högt). Jag är lite kräsen när det gäller ljud kan jag tillägga, men den här är klart godkänd

När man väl sagt åt telefonen att den äger den här högtalaren (allra första gången man startar den) är den sjukt enkel att använda. Bara starta högtalaren så hittar telefonen den automatiskt och börjar spela på den istället för den inbyggda högtalaren. Om du har en handsfree inkopplad vet jag inte hur telefonen gör dock. Någon recension jag läste klagade på att det saknades fjärrkontroll till den, men ärligt talat, är det inte telefonen som är fjärrkontroll?
Man kan även använda den att koppla till stereon då den har en 3,5mm utgång
+ Portabel som få
+ Ljudkvaliten är över förväntan
+ Sjukt enkel att använda
+ Den är väldigt snygg, vilket många säkert bryr sig om. Hög imponeringsfaktor hehe
- Batteritid (jag tycker den är ok, men vill man campa med den måste man nog släpa med sig adapter och låna el nånstans). Batteriet är inbyggt och går inte att byta som vanliga AA.
- den vill nog inte ha vatten/sand på sig
- fungerar inte med äldre telefoner som saknar funktionen A2DP (min gamla K750 har bluetooth men inte A2DP alltså fungera den ej)
la upp en bild i mitt galleri om nån är intresserad
Det här inlägget har ändrats av Westerbom Apr 1 2008, 19:25