Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

York, matsalsgrupp från jysk. Är era defekta?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 March 2008 - 06:05

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Köpte en matsalsgrupp från Jysk för ett par månader sedan, York hette den och kostade 1500.- . Redan efter 2veckor så började små sprickor i lacken på stolarna uppenbara sig. Sprickorna finns på alla stolarna på sittsidan av dem. De syns bara på ganska nära håll men jag stör mig en del på det. Någon sa att de blir så om inte trät är riktigt torrt innan man målar? Trodde jag inte hade kvittot kvar men hittade det igår så jag skall ringa och höra med dem om detta problem. Bordet är konstigt nog förskonat från detta problem.

Tänkte kolla om det var fler som hade denna matsalsgrupp och om ni också haft problem, är det så för alla kanske det inte är någon ide att byta ens ;) . Det var ett väldigt bra pris och visst man kan inte förvänta sig någon lyx direkt. Skriv gärna om ni har erfarenheter om denna möbel!

Postad 04 March 2008 - 12:55

Litecore
  • Litecore
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
jag har haft två omgångar stolar till den där skitprodukten och alla har haft samma problem,
precis som du säger så spricker färgen/laminatet i själva böjen mellan sätet och ryggstödet.
bordet är hur bra som helst, hade inget fel på det alls. riktigt bra och tålig yta var det också!
antar att det är den vita modellen du har, för det är den som krånglar. den träfärgade är bra..

JYSK är mycket välmedvetna om det här problemet och jag fick lämna tillbaka både bord och
stolar utan emballage mer än ett halvår efter att jag köpt dem och fick pengarna tillbaka direkt.
fast jag hade ju kvittot kvar, så om jag vore anställd på jysk skulle jag vägra dig ett återköp.
eftersom du inte har något värdebevis kvar så slipper ju dom ta tillbaka defekta produkter ;)

Postad 06 March 2008 - 13:15

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
En vän till mig har exakt samma fel på sina stolar. Så du är inte ensam.

Postad 27 March 2008 - 22:15

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Här finns en till :P
Den stol som krackelerat mest är den som jag inte suttit på alls, så det måste ju vara ett produktionsfel :S

Postad 18 May 2008 - 04:04

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
oops! Hade visst glömt av att prenumerera på dennna tråd, sorry!

HIttade mitt kvitto, det hängde bakom ett annat kvitto på kylen här hemma. Gick tillbaka till jysk och det var inget problem att få bytt stolarna. Har haft de nya nu i en 2mån tror jag och än har inga sprickor uppkomit, känns kul för nu är det riktigt fint!
Får hoppas det fortsätter på detta sätt, kommer nog spara kvittot ett bra tag som en säkerthetsåtegärd :) .

/Genstruktur

Postad 22 May 2008 - 11:12

Litecore
  • Litecore
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
som jag skrev i mitt tidgare inlägg så är det BARA den vita varianten som går sönder..
så om du inte dör av lite färgosymetri kan du säkert byta bara stolarna till träimitation
om du skulle få problem en gång till.. personligen tycker jag nästan dom är snyggare :)

Postad 22 May 2008 - 11:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Jo det kanske är något att tänka på till nästan gång, eller det skuall inte bli någon nästan gång juh! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.