Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bygga själv eller köpa färdigt?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 March 2008 - 12:41

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Står i valet och kvalet om jag ska bygga mig ett par stativare tex. Aqoustic Phase, HFLS-1 eller liknande alternativt köpa att par färdiga högtalare runt 3500:-/par tex Canton GLE403, Monitor Audio Bronze BR2. Frågan är vad som ger mest (bäst) ljud för pengarna? Visst är det kul att göra något eget men frågan är om man får valuta för pengarna. De stora tillverkarna betalar nog inte så mycket för komponenterna som en privatperson får göra så chansen att en färdigbyggd högtalare för samma pengar låter lika bra är väl ganska stor eller har jag fel?

Postad 03 March 2008 - 13:24

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Bygg eget! Det är dels mer valuta för pengarna och en stor tillfredställelse när det är färdigt ;)

Postad 03 March 2008 - 13:37

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Lutar mer och mer åt Aqoustic Phase då de är lite mindre samt har porten framåt. Diskanterna till dessa verkar var samma som de SEAS H0414 som jag redan har förutom lite design så det är bara baselementen och filter som behövs köpas. Ska åka förbi vid tillfälle och lyssna. Lådorna tänkte jag bygga jag själv av 22mm MDF.

Postad 03 March 2008 - 16:09

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
BYGG SJÄLV!!!! :) ;) det är mycket roligare. (inte för att jag är så erfaren men men)

Postad 03 March 2008 - 18:40

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Klart att du ska bygga själv!

Kul att nån mer bygger A.Phase. Jag håller som bäst på att bygga dessa själv.

Mvh Tony

Postad 03 March 2008 - 18:51

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Var förbi HiFi Kit idag och lyssnade på dem. Luftigt fint ljud men kanske inte så mycket bas. Inget bra lyssningsrum där iof så resultatet blir säkert bättre i hemmiljö. Fick med mig en ritning så jag har något att börja med. Delningsfiltren var slut och skulle inte komma in på 5-6 veckor.

Lyssnade lite på HFLS-1 och tyckte vid en snabb lyssning att Phasen lät lite luftigare men det är svårt att säga något om basen.

- Tony du får skriva och berätta vad du tycker när de är inspelade.

Postad 03 March 2008 - 19:28

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
jag lyssande också på phase och hfls-1 när jag va i HIFI kit stället jag tycker att phase låter så tunt ingen kraft... men som peter säjer får du skriva en bra recention.

mr_Tony ska du lägga upp bilder på ditt bygge??

Postad 03 March 2008 - 20:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Var förbi HiFi Kit idag och lyssnade på dem. Luftigt fint ljud men kanske inte så mycket bas. Inget bra lyssningsrum där iof så resultatet blir säkert bättre i hemmiljö. Fick med mig en ritning så jag har något att börja med. Delningsfiltren var slut och skulle inte komma in på 5-6 veckor.

Lyssnade lite på HFLS-1 och tyckte vid en snabb lyssning att Phasen lät lite luftigare men det är svårt att säga något om basen.

- Tony du får skriva och berätta vad du tycker när de är inspelade.

jag lyssande också på phase och hfls-1 när jag va i HIFI kit stället jag tycker att phase låter så tunt ingen kraft... men som peter säjer får du skriva en bra recention.

Allt låter dåligt i deras afär, tro mig dom låter mycket, Mycket! bättre i hemiljö :)

Postad 03 March 2008 - 20:51

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Det finns bilder i mitt galleri.
Får se när jag bygger vidare, troligtvis denna vecka iaf

Mvh Tony

EDIT:stavfel

Redigerat av mr_Tony, 04 March 2008 - 18:31.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.