Postad 05 March 2008 - 08:47
Postad 05 March 2008 - 16:16
Antingen CD's egna boxar eller en alternativ box ifall du ska ha fler lnb inkopplade.Jag står i begrepp att beställa ett digital-tv abbonemang. Idag såg jag att CD lagt in HD-kanalerna i sitt vanliga familjepaket och höjt priset med 20 kr. Är det någon som vet om man måste köpa HD-box för 1500 kr fortfarande?
Postad 05 March 2008 - 17:14
Jag står i begrepp att beställa ett digital-tv abbonemang. Idag såg jag att CD lagt in HD-kanalerna i sitt vanliga familjepaket och höjt priset med 20 kr. Är det någon som vet om man måste köpa HD-box för 1500 kr fortfarande?
nej det behöver du inte.
har du familjepaketet så finns hd kanelerna med från den 1:a april.
du kan köpa alternativ HD box om du vill ha det istället
Postad 05 March 2008 - 17:23
Är detta utsagt från CD klart och tydligt?
HS
Postad 05 March 2008 - 17:25
Nej har inte varit något problem ( har själv Vantage 7100S ) och de hade inget emot det.Ingen risk att CD kräver låsning av kort till sin egen box?
Är detta utsagt från CD klart och tydligt?
HS
Postad 05 March 2008 - 18:31
Postad 05 March 2008 - 18:47
Endera köpa deras skräpbox eller någon annan som mycket väl kan sluta fungera för att de får för sig att aktivera pair'ing...
Pest eller Kolera känns det som.
Att HD skulle vara så här omoget vid det här laget trodde man ju inte
.
Redigerat av oveb, 05 March 2008 - 20:30.
Postad 05 March 2008 - 19:07
När jag nyligen kontaktade CD för att få se C+ Film HD och C+ Sport HD blev det kalla handen eftesom jag inte hade deras box, trots abb på C+ Total.
Men kanalerna läggs väl till automatiskt den 1 April ,, jag har canal+ sport å då skulle sport HD ingå inget att man var tvungen att aktivera dom ..
Micke
Postad 06 March 2008 - 12:33
Postad 06 March 2008 - 14:29
Postad 06 March 2008 - 16:29
Jag har den gamla HD-boxen och är inne på mitt andra exemplar. Den första hängde sig om och om igen. Nr 2 är stabilare och några systemuppdateringar har gjorts. Förutom att den kan visa HD så är resten på 1996 års nivå.
Man kan inte redigera kanallistor, endast ha CDs master list där TV8 ligger på 10an och kanal 9 på 70-nånting. TV6 får du via marknätet, men du kan inte få in den i en lista utan växlar mellan marklista och CDs masterlist.
Avsaknad av automatisk bildformathantering är visserligen strikt korrekt med 4:3 visas i som så med sorgkanter och 16:9 fyller skärmen. Manuell korrigering kan dock göras, dock utan smartzoom (dvs 14:9 med drag i kanterna).
RGB scart (analog ej HD utgång ger dock fungerande bildhantering ihop med TVn)
Man kan bara titta på de kanaler CD valt ut från Thor, inga andra, ej heller ta in någon annan satellitposition. Det finns endast en kortplats för CD. Timer saknas så man måste ha kanalen vald och boxen på om man vill spela in något på extern VCR, DVR eller HDD.
Den gör ett grundjobb, men helt utan vad som idag anses vara standard. En del buggar finns kvar. Det har inte kommit några uppdateringar på länge och CD verkar styra alla till HDD-boxen, vilken också är instabil och saknar viss funktionalitet. Jag skulle nog dock se det som att den trots allt är ett bättre val än grundboxen. Den är definitivt inte värd 1495:-. Jag fick dock min under 10-års kampanjen för 10 kr så jag skall kanske inte klaga.
Postad 06 March 2008 - 16:36
Det vore trevligt om nån kunde rapportera om PVR-HD-boxen åxå.
Vad har den för brister? Funkar t.ex. marksänt nu?
Är det bara CD:s utvalda Thorkanaler där åxå?
Postad 06 March 2008 - 17:14
Det var en bra rapport!
Det vore trevligt om nån kunde rapportera om PVR-HD-boxen åxå.
Vad har den för brister? Funkar t.ex. marksänt nu?
Är det bara CD:s utvalda Thorkanaler där åxå?
Marksänt fungerar nu, sedan uppdatering 1.4.0.
Med detta så kan man spela in två satellit och en markkanal samtidigt. Det finns timeshift så fdet går att backa det man ser på och faktiskt starta en inspelning av detta och lagra. Den lagrar i HD och med digitalt ljud.
Det kom en ny uppdatering igår som skulle fixa ett antal buggar (för att göra den stabilare) runt lagring på HDD, för att undvika ljudsynk, hack i bild och hängningar. Om detta är fixat fullt ut, vet vi inte ännu.
Det som återstår, är att boxen kan väsnas (fläkten låter) och ibland sätter chassit i svängning, dålig mek-uppbyggnad. Att digital ljud via HDMI fungerar inte, man kan ta det via S/PDIF men problem är att man måste växla en del i menyerna för detta, lite beronde på typ av TV. Tiitar man på en uppspelning och en inspelning startar så lämnar man automatisk det man titta på för att växla till inspelningskanalen, detta utan anledning för man kan sedan direkt gå tillbaka. Sedan några mindre buggar och önskemål.
Postad 07 March 2008 - 09:50
Postad 07 March 2008 - 11:18
Postad 07 March 2008 - 11:33
Tycker mig se en HD box som var gratis på Viasat (men då troligen utan HDD?). Problemet med Viasat är väl utbudet av HD kanaler, de har ju inte TV4 som sänder fotbolls-EM, vet inte ens om de har SVT HD som sänder OS. Däremot så kanske boxarna är bättre.hmmm blir inte alls sugen nu när jag hör vad ni har att säga.... Fasen vill ju så gärna ha HD-tv men tycker att den dyra CD-boxen känns väl dyr.. Vad har Viasat för HD-box?
Även med de brister som varit (är) med HDD boxen från CD, så är det ändå en fantastisk produkt att man kan sätta inspelningar och få dessa lagrade både i HD och med digitaltljud.
Jag har efter senaste uppdateringen inte haft några problem med hack/synk/hängningar, men det är förtidigt att säga att det är borta, man behöver köra en vecka till först.
CD har ytterligare uppdateringar på G, så det enda som slirar är att få tyst på boxen. Vill man gå snabbare fram så är nog det bästa sättet att sätta in boxen i en TV-bänk med frontglas. Annars är ljudnivån nu i gränslandet av normalt Tv-ljud. Är det inte så att man lyssnar på box-ljud så hör man det oftast inte.
Postad 08 March 2008 - 19:55
hmmm blir inte alls sugen nu när jag hör vad ni har att säga.... Fasen vill ju så gärna ha HD-tv men tycker att den dyra CD-boxen känns väl dyr.. Vad har Viasat för HD-box?
Ta den gamla CD boxen den gör sitt jobb att kunna visa HD -kanaler + SD kanaler och har du tur så hittar du den på blocket eller nåt liknande för en billig penning...Har haft min box över ett år nu och har bara fått starta om den 1 gång på den tiden och det var i början när jag lekte med den lite för mycket....Jag kommer nog inte skaffa den med hårddisk för att den verkar krångla hela tiden m.m...Den gamla är iallafall tyst....Canal Digitals nya familjepaket inklusive HD kanalerna för bara 209 kr/mån är ju billigt...Viasats paket är ju inte ens värd pengarna..
Redigerat av Unregisteredc76a26d6, 08 March 2008 - 19:57.
Postad 12 March 2008 - 11:39
Wasgo
Postad 12 March 2008 - 13:59
Har fått det bekräftat av en säker källa, det kommer att ingå i faqmiljepaketet.
Man vill stärka sin ställning som HDTV-leverantör.
Postad 12 March 2008 - 14:12
Maveric
Postad 12 March 2008 - 14:16
Som ny abb. tecknar jag familjepaketet för 189 kr och då ingår 6 mån gratis HD kanaler. Jag har valt till HD boxen med inspelning (2995 kr) Är inte så oroad över buggarna, varit med förr
Men...menar du att HD kanalerna kommer automatiskt att ingå i Familjepaketet och det för endast 20 kr extra? Det är inte den automatiska höjjning för de gamla kunderna du menar?
Ska ringa CD sen och dubbelkolla, gjort en online beställning för en timma sen och vill inte göra "fel".
Postad 12 March 2008 - 14:21
Nyheten om detta var en pressrelease när den kom upp för en vecka sedan och därför inte ännu uppe på canaldigitals hemsida Det kommer att gälla från den 1 April
Maveric
Jag tror det är detta HD-erbjudande ni menar- Det ligger som synes uppe på CD hemsida.
Postad 12 March 2008 - 15:10
Canal Digital utökar familjepaketet med sju HDTV-kanaler
Postad 12 March 2008 - 17:30
Precis pratat med CD nu och det var positivt
Från 1 april går som sagt de 7 HD kanalerna in i familjepaketet och för min del som nytecknande innebär det att jag kommer att betala 189 kr/mån i 24 mån för detta nya familjepaket. Killen på CD fortsatte att berätta att Eurosport också kommer i HD och även en BBC kanal. Känns rätt bra att ha beställt nu och funkar allt njutar jag från och med nästa onsdag
Postad 12 March 2008 - 20:12
http://www.prylporta..._MKF729.dbp.asp
Maveric
Edit :Jag såg inte att du lagt in en länk Hofving .. dessutom från canaldigital
Redigerat av Unregistered1103, 12 March 2008 - 20:13.
Postad 13 March 2008 - 08:59
hofwing: Yepp!
Precis pratat med CD nu och det var positivt![]()
Från 1 april går som sagt de 7 HD kanalerna in i familjepaketet och för min del som nytecknande innebär det att jag kommer att betala 189 kr/mån i 24 mån för detta nya familjepaket. Killen på CD fortsatte att berätta att Eurosport också kommer i HD och även en BBC kanal. Känns rätt bra att ha beställt nu och funkar allt njutar jag från och med nästa onsdagSen kan man ju alltid hoppas att "suset" kring Kanal 5 när det gäller HD kan bli något...
Bah!
Tjejen som ringde och övertalade mig att skaffa boxen för 2 veckor sedan, erbjöd mig 12 mån gratis hd-paket istället för 6 mån som ingick i erbjudandet. Detta eftersom jag tyckte boxen var lite dyr. Då kände man sig lite speciell som fått en extra bra deal! Känner mig inte lika speciell nu!
Däremot fick jag köpa boxen för 1995:- eftersom jag varit en trogen och bra kund, och det känns fortfarande bra!
Så nu väntar jag bara på att det kommer en bättre box för samma pris eller att de börjar rea ut boxen för typ 995:-!
Postad 14 March 2008 - 08:35
Sitter och funderar på om jag ska beställa familjepaketet med Canal+Total samt HD-PVR nu och spara totalt 480kr som den billigare avgiften för familjepaketet ger under 24 månader, men då kommer säkert ett ännu mer lönsamt erbjudande dyka upp efter månadsskiftet?
Någon som vet hur Canal Digital brukar agera? Går det perioder där de inte "bjuder" på nånting?
Postad 14 March 2008 - 09:58
Postad 14 March 2008 - 10:06
Redigerat av boa16, 14 March 2008 - 10:07.
Postad 14 March 2008 - 12:56
Så fort ni handlar något som är nedsatt ej orginal pris hos CD så binder ni upp er på något som dom kallar KAMPANJE och dom är oftast på 24mån, typ HDD boxen för 2995kr normal pris 4995kr tar ni den för 2995kr, då gäller inga andra KAMPANJER under 24mån, tex att det skulle komma under tiden en ny bättre HDDbox för 2995kr då kan ni inte köpa denna till detta kampanje pris, utan till ordinäriepris tex 5995kr obs detta var bara en exempe.
Klart man kan ju alltid säga upp avtalet och börja om men då skall man betala mellan skillnaden som är kvar av KAMPANJEN.
MrDTSl
Postad 14 March 2008 - 19:09
Hur pass "färdig" installation menas egentligen? Dels ska ju parabolen sättas upp och riktas in. Sedan går det åt en del kablage för att få in signalen i huset och in i boxen. Ingår kablaget i erbjudandet? Kabeldragningen inne i huset, ingår detta också? Med kabelrännor etc?
I mitt fall lär det vara ett rätt enkelt jobb att få till det hela, men funderar och undrar över ovanstående.
Ha en fortsatt trevlig fredagskväll alla ni därute!
Wasgo
Redigerat av Unregistered7ae15c99, 14 March 2008 - 19:43.
Postad 14 March 2008 - 19:15
Jag har lite frågor och funderingar angående CD vad gäller installationen. Enligt hemsidan ingår gratis installation. När jag läser i Experts annonsblad finns förbehållet att de ersätter upp till 1350:-.
Hur pass "färdig" installation menas egentligen? Dels ska ju parabolen sättas upp och riktas in. Sedan går det åt en del kablage för att få in signalen i huset och in i boxen. Ingår kablaget i erbjudandet? Kabeldragningen inne i huset, ingår detta också? Med kabelrännor etc?
I mit fall lär det vara ett rätt enkelt jobb att få till det hela, men funderar och undrar över ovanstående.
Ha en fortsatt trevlig fredagskväll alla ni därute!![]()
Wasgo
När jag beställde min installatör så sa han att resekostnaden ( 2*3 mil)skulle äta upp det mesta. När jag sa att jag redan satt upp paranolen och dragit kablarna så svarade han att jag skulle klara mig med checken på 1350:- för inriktning, kontroll av kabelanslutningar samt uppdatering av boxen. Så skedde också.
Postad 14 March 2008 - 19:29
Jag har lite frågor och funderingar angående CD vad gäller installationen. Enligt hemsidan ingår gratis installation. När jag läser i Experts annonsblad finns förbehållet att de ersätter upp till 1350:-.
I mit fall lär det vara ett rätt enkelt jobb att få till det hela, men funderar och undrar över ovanstående.
Wasgo
När jag beställde min installatör så sa han att resekostnaden ( 2*3 mil)skulle äta upp det mesta. När jag sa att jag redan satt upp paranolen och dragit kablarna så svarade han att jag skulle klara mig med checken på 1350:- för inriktning, kontroll av kabelanslutningar samt uppdatering av boxen. Så skedde också.
OT:
Ocker Installatör! Borde anmälas till CD!
Reskostnad normalt 65kr/mil + tidsåtgång
Arbetskostnad: 400kr/h
Båda inkl moms
Håll koll på klockan, CD debiterar indirekt ut dessa ockerpriser i abo avgifterna.
Postad 14 March 2008 - 19:56
Wasgo
Nästa fråga (vet inte om denna tråden är den rätta men..) hur/när sker leveransen av själva parabolen dit man bor?
Om jag signar upp för ett 24 månaders abonnemang idag tex. Kommer utsedd montör hem med hela "kitet"?
Jag bor fö i ett radhus i en av Stockholms södra förorter.
Har fått ok av samfällighetens ordförande ikväll att montera en parabol. Bye bye, ComHem och Humax!
Wasgo
Postad 15 March 2008 - 00:41
Livet leker utan Comhem
Se nu bara till att köpa dig en ordentlig box ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 15 March 2008 - 00:42.
Postad 15 March 2008 - 14:58
OT:
Ocker Installatör! Borde anmälas till CD!
Reskostnad normalt 65kr/mil + tidsåtgång
Arbetskostnad: 400kr/h
Båda inkl moms
Håll koll på klockan, CD debiterar indirekt ut dessa ockerpriser i abo avgifterna.
Var hittar du en CANT-auktoriserad Antenn2 tekniker för 320kr/tim + moms?
Postad 15 March 2008 - 15:16
Wasgo
Nästa fråga (vet inte om denna tråden är den rätta men..) hur/när sker leveransen av själva parabolen dit man bor?
Om jag signar upp för ett 24 månaders abonnemang idag tex. Kommer utsedd montör hem med hela "kitet"?
Har fått ok av samfällighetens ordförande ikväll att montera en parabol. Bye bye, ComHem och Humax!![]()
Wasgo
Du får Kitten på posten och hämtar ut paketet där. Till installatören säger du, i telefon, att du är Canal Digital-kund och han tar då med sig papper (i mitt fall på en usb-sticka). Satte själv upp parabolen och drog kablar (tog en timma). Montören ställde in parabolen (tog också en timma) och kollade samt gjorde om några kontakter och kontrollerade mottagaren (jo, han var väldigt noga).
Jag har satt upp några antenner i mitt liv men detta med montör rekommenderar jag eftersom det är gratis och ger max signal.
Förbered dig att det tar en vecka att få hem en installatör (i mitt fall 3 dagar). Canal Digital ringer sedan och frågar hur snabbt installatören kom efter att du ringt och bokat honom.
Redigerat av ruva, 15 March 2008 - 15:22.
Postad 16 March 2008 - 12:29
Vad ingår i kitet man kvitterar ut på posten förutom själva parabolen? Kablar (hur långa)? Räcker det med en F-kabel in i huset? Ingår någon form av fäste till parabolen? Läste nå't om DiSEqC-switch, är det något som behövs?Jag har lite frågor och funderingar angående CD vad gäller installationen. Enligt hemsidan ingår gratis installation. När jag läser i Experts annonsblad finns förbehållet att de ersätter upp till 1350:-.
Wasgo
Har fått ok av samfällighetens ordförande ikväll att montera en parabol. Bye bye, ComHem och Humax!![]()
Wasgo
Du får Kitten på posten och hämtar ut paketet där. Till installatören säger du, i telefon, att du är Canal Digital-kund och han tar då med sig papper (i mitt fall på en usb-sticka). Satte själv upp parabolen och drog kablar (tog en timma). Montören ställde in parabolen (tog också en timma) och kollade samt gjorde om några kontakter och kontrollerade mottagaren (jo, han var väldigt noga).
Jag har satt upp några antenner i mitt liv men detta med montör rekommenderar jag eftersom det är gratis och ger max signal.
Förbered dig att det tar en vecka att få hem en installatör (i mitt fall 3 dagar). Canal Digital ringer sedan och frågar hur snabbt installatören kom efter att du ringt och bokat honom.
Jag är helt novis i denna världen, därav mina frågor!
Wasgo
Postad 16 March 2008 - 12:58
Postad 16 March 2008 - 14:07
Gick ut på tomten idag och kollade åt det håll satelliten bör ligga och ser att det finns en del trädgrenar i vägen. Jag får troligen ansa träden lite för att få bra bild året om. Just nu inga löv som stör dock!
Är fö signalen känslig för vajande grenar?
Wasgo
Postad 17 March 2008 - 20:59
Någon som vet mer om detta?
Wasgo
Postad 20 March 2008 - 07:38
Skall fungera men dock ingen 100% garanti. Själv provat kortet i olika boxar utan problem.Någon...?
Wasgo
Postad 20 March 2008 - 16:40
Satt ditt kort i en av CD godkänd box första gången du tog in HD-kanalerna? Verkar vara det som är trixet kan en tro.Skall fungera men dock ingen 100% garanti. Själv provat kortet i olika boxar utan problem.Någon...?
Wasgo
Wasgo
Postad 20 March 2008 - 21:14
Satt ditt kort i en av CD godkänd box första gången du tog in HD-kanalerna? Verkar vara det som är trixet kan en tro.Skall fungera men dock ingen 100% garanti. Själv provat kortet i olika boxar utan problem.Någon...?
Wasgo
Wasgo
o var den boxen en HD-box?
Postad 21 March 2008 - 00:51
hofwing: Yepp!
Precis pratat med CD nu och det var positivt![]()
Från 1 april går som sagt de 7 HD kanalerna in i familjepaketet och för min del som nytecknande innebär det att jag kommer att betala 189 kr/mån i 24 mån för detta nya familjepaket. Killen på CD fortsatte att berätta att Eurosport också kommer i HD och även en BBC kanal. Känns rätt bra att ha beställt nu och funkar allt njutar jag från och med nästa onsdagSen kan man ju alltid hoppas att "suset" kring Kanal 5 när det gäller HD kan bli något...
Bah!
Tjejen som ringde och övertalade mig att skaffa boxen för 2 veckor sedan, erbjöd mig 12 mån gratis hd-paket istället för 6 mån som ingick i erbjudandet. Detta eftersom jag tyckte boxen var lite dyr. Då kände man sig lite speciell som fått en extra bra deal! Känner mig inte lika speciell nu!
Däremot fick jag köpa boxen för 1995:- eftersom jag varit en trogen och bra kund, och det känns fortfarande bra!
Så nu väntar jag bara på att det kommer en bättre box för samma pris eller att de börjar rea ut boxen för typ 995:-!
Jag försökte "pruta" på boxen men det gick inte!
Jag har varit kund i fem år och räknas kanske inte som trogen?
Postad 21 March 2008 - 08:38
Enda problemet nu är oljudet från hårddisken, hade inte trott den skulle vara så illa har haft en Force (Boxer) med inspelning innan som inte lät hälften av den. Ska kontakta CD för utbyte, men om det inte löser sig kan det tyvärr bli retur och jakt efter ny HD box med inspelning.
Postad 21 March 2008 - 08:53
Wasgo: Fick mitt paket och installation i onsdags. Det enda jag kommer betala var två fästen som behövdes extra, annars ingenting. Pratade med killen som också berättade att CD bara skickar med en kabel, men att man givetvis behöver två för att spela in på tex 3 om du ser på 5. Lite snålt av CD.
Enda problemet nu är oljudet från hårddisken, hade inte trott den skulle vara så illa har haft en Force (Boxer) med inspelning innan som inte lät hälften av den. Ska kontakta CD för utbyte, men om det inte löser sig kan det tyvärr bli retur och jakt efter ny HD box med inspelning.
Hade du gjort något själv då innan installatören kom.?
Funder själv på att hopp på CD tåget. Men har noll kunskap i att montera parabol, dra kabel etc.
Läste att CD ersätter 1350 kr, räcker dessa penger till för en komplett installation?
Bor i Tullinge så det borde inte vara långt för installatör att åka.
Postad 21 March 2008 - 13:52
Läste att CD ersätter 1350 kr, räcker dessa penger till för en komplett installation?
Bor i Tullinge så det borde inte vara långt för installatör att åka.
[/quote]
När jag köpte HD paketet(det gamla) för 1krona så räckte pengarna till installationen..Han sökte efter satelliten och satte fast parabolen drog antennkabeln genom väggen(han borrade hål också) kopplade in boxen och drog ned en uppdatering sen var det bara att vänta en kvart eller så funkade allt perfekt...kanske är det smart att köpa en antennkabel själv innan han kommer så kanske han installerar den också...
Redigerat av Unregisteredc76a26d6, 21 March 2008 - 13:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
171 filmer
22 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?