PS3, 360 eller båda två?
30 svar till detta ämne
Postad 06 March 2008 - 10:43
Gesserit
-
Gesserit
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag tror att många av oss i forumet på minhembio anses vara lätt störda av de som finns i vår omgivning. Eller ja jag hoppas det så att jag inte är ensam.
Jag skaffade en hd-dvd te mitt 360 nu när dom var så billiga bara för att testa och jag blev berörd av HD - Jesus (halleluja!) och är omvänd. Jag måste ha high def. Men HD-dvd försvinner ju med all sannolikhet och blue ray kanske börjar dominera (om dom inte hittar på nåt annat hemskt dyrt som man kan lägga pengarna på). Jag tänkte då att varför inte köpa en PS3 så har man en go konsol samt blue ray spelare.
Min religiösa upplevelse kom igår och idag ska jag ta steget och komma ut ur garderoben för min flickvän och min allmäna omgivning om att ja; jag ska köpa ett PS3 för 5000:-. Jag har ett 360, Wii, DS - de två sista rör jag aldrig. Resultatet kommer bli ett försök att skicka mig till psyket. För att förbereda inför denna drabbning måste jag ha nånting i ryggen som stöd så därför denna omröstning. Hur många av er därute har båda konsolerna?
Postad 06 March 2008 - 11:04
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Givetvis har man alla 3. Samt Gamecube och PS2
Postad 06 March 2008 - 11:19
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Har 360 och Wii och kommer så småningom att skaffa en PS3.
Postad 06 March 2008 - 11:33
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Självklart har jag båda två!  Det finns höjdarlir på en konsol som inte kommer till den andra. Häromdagen hittade jag PGR4 i beghyllan hos Game och det var riktigt kul! Hade jag bara haft PS3 hade jag missat det, samma med Gran Turismo, MGS och Little Big Planet etc etc.
Postad 06 March 2008 - 12:06
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Jag har haft båda, eller alla tre om man räknar in Wii också, sålde dock av 360n då jag ansåg att det fick räcka med 2 konsoler då jag inte har så mycket tid att spela, har även en bättre hälft och konstigt nog så accepterade hon att jag ville ha tre konsoler, kan bero på att hon fick lite kläder också  japp det va ett tips
Postad 06 March 2008 - 12:59
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Jag har haft båda, eller alla tre om man räknar in Wii också, sålde dock av 360n då jag ansåg att det fick räcka med 2 konsoler då jag inte har så mycket tid att spela, har även en bättre hälft och konstigt nog så accepterade hon att jag ville ha tre konsoler, kan bero på att hon fick lite kläder också japp det va ett tips 
Precis, sånt där brukar kunna funka... Men du älskling ville du inte ha de där dyra stövlarna(väskan, byxorna, underkläderna etc)? -Jasså det ville du? Då köper jag det till, och en PS3:a till mig, ok? -Absolut!
Postad 06 March 2008 - 13:30
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Annars är det ett hett tips att sluta med gemensam ekonomi så kan du köpa precis vad du vill för dina egna pengar.
Eller det är kanske hon som drar in pengarna?
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 March 2008 - 13:31.
Postad 06 March 2008 - 13:40
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Annars är det ett hett tips att sluta med gemensam ekonomi så kan du köpa precis vad du vill för dina egna pengar. Eller det är kanske hon som drar in pengarna? 
Jämställdhet dude, jämställdhet.
Postad 06 March 2008 - 14:52
lesterjester
-
lesterjester
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tja, om man har en 360 så är ofta Singstar ett bra argument (iaf hemma hos mig) för att köpa en playstation. Det är väl heller inte så konstigt att man vill ha båda om det är ens fritidsintresse. Många båt/bil intresserade äger ju ofta fler än en bil/båt, och det är ju ändå mycket dyrare/miljöovänligare produkter.
Postad 06 March 2008 - 15:18
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Har varit väldigt nöjd med min 360 såhär långt och kommer förhoppningsvis vara det framöver med. tycker klart 360´n har varit bättre valet såhär långt, men kommer troligtvis skaffa PS3 inom 8-12 månader. Samma visa som med XBOX Vs PS2 för min del.
Postad 06 March 2008 - 15:27
Krisch
-
Krisch
-
Användare
-
-
170 inlägg
Säg bara att du ska ha PS3an främst för att spela upp blu-ray och dvd  . Har själv en PS3 och en Wii och är grymt nöjd. Visst finns det många fina spel till xbox360 som jag skulle vilja spela. Men mitt problem är att jag inte har mer tid.
Postad 06 March 2008 - 15:37
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Klart grabben skall ha båda delarna! Jag började med PS3 men skaffade 360 när jag upptäckte att man inte kan leva utan Forza 2.
Postad 06 March 2008 - 17:14
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Jag tänkte ha båda, har bara en 360 än så länge.
Som jag ser det så är det spelen som styr och för mig räcker det med ett konsolexklusivtspel för att jag ska köpa den konsollen. Generellt så kommer det mer och fler tilltalande spel till 360, men jag vill inte sitta som pucktvåa bara för att jag inte har en viss konsol när det börjar nalkas intressanta spel, till ps3 va det killzone2, resistance2, mgs4 och gt5 som fick vill-ha-bägaren att rinna över. Sen va det skönt att HD-formatkriget tog slut och då är det ju praktist att ha en ps3 som blu-rayspelare så länge, för nu tänker jag köpa alla kommande filmer på blu-ray istället för dvd och då får ps3 agera filmspelare tills det kommit en "bästa köp" blu-rayspelare som verkar värd pengarna.
Postad 06 March 2008 - 19:18
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Har du råd med det så är mitt råd att äga båda, helt klart. Jag kommer att äga båda (äger inte en enda idag) det är jag säker på men när däremot är jag inte fullt lika säker på. Det är främst pågrund av exklusiva titlar som jag vill ha båda, annars hade jag nog gått efter den konsol som är mest framtidssäker. Sony kommer i år med riktigt intressanta titlar och kanske kan detta bli året när Sony på allvar börjar sälja Ps3 konsoler. Jag ser inget fel i att äga båda och har man råd så är detta helt klart det bästa man kan göra om man inte vill gå miste om alla exklusiva titlar som kommer i år=).
Postad 06 March 2008 - 19:21
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Båda!
Jag har iofs haft min PS3:a i ungefär ett år och har fortfarande inte ett enda spel till den...
Postad 06 March 2008 - 21:24
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Båda!
Jag har iofs haft min PS3:a i ungefär ett år och har fortfarande inte ett enda spel till den...
Om du köpte spelen till PS3 istället för din 360 så skulle den ha haft det!
Postad 07 March 2008 - 09:08
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Båda!
Känner igen det där. Blir att jag köper de flesta spelen till 360 istället. Men några exklusiva spel finns det PS3 som är schyssta.
Postad 07 March 2008 - 09:14
demigod
-
demigod
-
Användare
-
-
151 inlägg
Båda!
Känner igen det där. Blir att jag köper de flesta spelen till 360 istället. Men några exklusiva spel finns det PS3 som är schyssta.
ja, uncharted och ratchet and clank är enligt mig grymma! och mer kommer, mgs 4 bl a så mitt svar är att man bör ha båda, och en liten wii på sidan
Postad 07 March 2008 - 11:31
Gesserit
-
Gesserit
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Tja, om man har en 360 så är ofta Singstar ett bra argument (iaf hemma hos mig) för att köpa en playstation. Det är väl heller inte så konstigt att man vill ha båda om det är ens fritidsintresse. Många båt/bil intresserade äger ju ofta fler än en bil/båt, och det är ju ändå mycket dyrare/miljöovänligare produkter.
Singstar argumentet är klockrent. Det blir mitt trumfkort.
Postad 07 March 2008 - 15:46
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Jag tror att många av oss i forumet på minhembio anses vara lätt störda av de som finns i vår omgivning. Eller ja jag hoppas det så att jag inte är ensam.
Jag skaffade en hd-dvd te mitt 360 nu när dom var så billiga bara för att testa och jag blev berörd av HD - Jesus (halleluja!) och är omvänd. Jag måste ha high def. Men HD-dvd försvinner ju med all sannolikhet och blue ray kanske börjar dominera (om dom inte hittar på nåt annat hemskt dyrt som man kan lägga pengarna på). Jag tänkte då att varför inte köpa en PS3 så har man en go konsol samt blue ray spelare.
Min religiösa upplevelse kom igår och idag ska jag ta steget och komma ut ur garderoben för min flickvän och min allmäna omgivning om att ja; jag ska köpa ett PS3 för 5000:-. Jag har ett 360, Wii, DS - de två sista rör jag aldrig. Resultatet kommer bli ett försök att skicka mig till psyket. För att förbereda inför denna drabbning måste jag ha nånting i ryggen som stöd så därför denna omröstning. Hur många av er därute har båda konsolerna?
Be inte om tillåtelse. Be om ursäkt istället.
Postad 07 March 2008 - 16:10
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Har 360 och Wii och kommer så småningom att skaffa en PS3.
Samma här. Känns inte så mycket spelmässigt som lockar, skulle vara Tekken 6 då, men Blu Ray vore trevligt. Båda!
Blir så med de flesta som äger båda konsolerna. 360t har achievements och ett bättre onlinesystem (okej, inte nu i vintras då  )
Postad 07 March 2008 - 17:33
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Blir så med de flesta som äger båda konsolerna. 360t har achievements och ett bättre onlinesystem (okej, inte nu i vintras då )
Säg inte det... Jag köper multititlarna till pS3 för att den är tyst till skillnad från det lilla jetplanet...  Ett annat stort plus för ps3 är att det är en mindre andel jänkare online som gapar och håller på. Helt klart större andel europeer som generellt (oftast) är lite lugnare.
Redigerat av Unregistered50fe2819, 07 March 2008 - 17:37.
Postad 07 March 2008 - 17:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Notera att han sa de flesta. Det tror jag också stämmer för övrigt.
Postad 07 March 2008 - 23:44
lamberto
-
lamberto
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Även jag har båda, men det spelas helt klart mest på 360n i dagsläget.
Men jag kände att jag "behövde" en PS3a till alla PS3-exklusiva spel, för alla multiplattformsspel kommer jag fortsätta köpa till 360n.
Äger dock endast 2 spel till PS3 än så länge, inväntar lite vettigare titlar.
Men har du råd, köp!
Postad 08 March 2008 - 00:57
joakim123
-
joakim123
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Jag kör på båda... Spelar live på xboxen och använde ps3an mest för filmvisning men även för vissa spel..
Postad 08 March 2008 - 23:04
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Även jag har båda, men det spelas helt klart mest på 360n i dagsläget. Men jag kände att jag "behövde" en PS3a till alla PS3-exklusiva spel, för alla multiplattformsspel kommer jag fortsätta köpa till 360n. Äger dock endast 2 spel till PS3 än så länge, inväntar lite vettigare titlar. Men har du råd, köp! 
Kommer helt klart att skaffa de multiformat titlar till det format som den fungerar bäst till och än så länge är det tydligen 360 som är detta formatet (men Ps3 portningarna verkar bara bli bättre och bättre så vem vet hur det kommer vara i framtiden). Väntar dock fortfarande på den där titeln som får mig att bara vilja ha en Ps3 eller 360, ska dock erkännas att Condemned Bloodshot verkar kunna vara ett sådant spel...
Redigerat av Jack of all trades, 08 March 2008 - 23:04.
Postad 09 March 2008 - 13:12
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Jag har en X360, PS2, Wii och PSP och kommer nog att köpa en PS3 jag också, men jag väntar nog till Jul. Det ryktas att det ska komma en ännu energisnålare och tystare PS3 till dess...
Postad 09 March 2008 - 17:16
Unregistered7542582b
-
Unregistered7542582b
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har båda, spelar mest på xboxen tack vore de flesta av polarna bara har xboxen och kör live
Postad 02 April 2008 - 14:51
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
En anledning att ha xbox är handkontrollen då den slår ps-kontrollen med hästlängder.
Xbox handkontroll är mjukt formad och ligger bättre i handen till skillnad från ps-kontrollen
som är kantig och inte alls lika skön. Men det jag hatar mest på ps3ans kontroll är styrspakarna
som är formade som svampar så man slinter hela tiden med tummen, på xbox har de gröpt ur
spakarna perfekt för att få bra fäste med tummarna.
Spelar NHL08 hemma hos polarna ibland och där är det PS3 som gäller och jag slinter hela tiden
med höger thumbsticken och det är extra störande nu ní nya spelen då man nästan styr allt med den.
Nån som vet om man på nåt sätt kan använda en xbox360 dosa til PS3? Ska spela NHL08 turnering
snart på PS3 och vill inte lira med PS3kontrollen då det kommer försämra mitt spel.
Postad 02 April 2008 - 14:58
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Kör också med båda (med en gamecube på sidan om när man vill vara nostalgisk).
Dock är PS3.an mer för filmtittande och eventuella megatitlar, ex uncharted och framtida GT5 osv.
Håller med fullständigt att handkontrollen till 360.n är kanske 653 ggr bättre än PS3.ans plastmojäng.
Postad 02 April 2008 - 14:59
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Jag säger.. Om man har råd ska man ha båda! Först och främst Xbox 360 för spelen och onlineläget. Sen Playstation 3 för partyspelen och en Blu-Ray spelare.
Så har man bara råd. Är båda = w1n!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|