Funderar på att ta det i sverige så går det snabbare och antagligen(?) inte så mycket dyrare jämfört med fraktpriset.
Vad tror ni?
Och tips mottages tacksamt på bra tv-reparatörer i stockholmsområdet.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Reparera TVn i sverige eller skicka till tyskland (+reparationsställen)?
Startad av
boinnk
, Mar 07 2008 11:55
5 svar till detta ämne
Postad 07 March 2008 - 11:55
Min LG 32 lb2r LCD har pajat, jag köpte den i tyskland (via nätet) så för att få reparationen gratis måste jag betala frakten till tyskland.
Funderar på att ta det i sverige så går det snabbare och antagligen(?) inte så mycket dyrare jämfört med fraktpriset. Vad tror ni? Och tips mottages tacksamt på bra tv-reparatörer i stockholmsområdet. Postad 07 March 2008 - 12:02
Om du gör en egen uträkning på att det inte blir dyrare att laga i sverige så vet du vad som är trasigt alltså?
Har inte LG europagaranti? Jag tycker att det låter knepigt, eller finns inte denna modell i sverige? Jag tror att du funnit medaljens baksida om du måste bekosta frakten tillbaka till tyskland. Postad 07 March 2008 - 12:09
Jo de har europagaranti, i ett år men säljaren i tyskland har det i 2 år. Min tv köptes i december 2006
Jag har ingen aning om vad som är trasigt; när jag slår på tvn får jag oftast bara en svart bild och några vita streck som "rinner" ner från högerhörnet eller så ibland får jag en bild fast färgerna är helt fel. Postad 07 March 2008 - 12:21
Hoppas du får in några kloka svar här i tråden av någon som haft liknande fel. Då kanske du får en prisindikation på vad det kostar att laga, annars är kanske frakten att föredra (Eller kasta tvn och köpa en annan)
Postad 07 March 2008 - 12:32
Ett tips är att höra med din konsumentvägledare och höra vad de säger.
Dom kan ju annars ledväga vidare till någon europakonsumentvägledare som kan svara på frågor. Om jag inte har missförstått det hela fel så ska säjlaren stå för fraken här i Sverige (inom vissa kriterier dock), det kanske finns något liknande inom EU?? Hör med dom och berätta sedan hur det har gått... Postad 12 March 2008 - 16:43
Jag snackade med konsument europa och säljaren ska mycket riktigt betala frakten OM det är ett reklamationsärende. Så för att få det bekräftat måste jag först betala frakten för TVn till säljaren och sedan få tillbaks beloppet om det visar sig vara ett reklamationsfel, vilket jag är nästan helt säker på att det är.
Bara att packa ihop TVn och skicka. Tack för tipsen här. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |