Blev intresserad av att bygga en subbare till slutarbetet i skolan!
Saken är den att jag inte är så insatt i ämnet så skulle vara tacksam för lite hjälp..
Vet ni någon sida var det finns ritningar eller liknande till ett "subbygge"?
H/ Martin
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 07 March 2008 - 21:48
Tjena tjena!
Blev intresserad av att bygga en subbare till slutarbetet i skolan! Saken är den att jag inte är så insatt i ämnet så skulle vara tacksam för lite hjälp.. Vet ni någon sida var det finns ritningar eller liknande till ett "subbygge"? H/ Martin Postad 08 March 2008 - 00:13
Skoj skolprojekt! * Vad har du för budget? * Finns det något du har redan (subwooferslutsteg, element, materal)? Skall du driva det med vanligt slutsteg (då behöver du ett delningsfilter någonstans) eller med ett "subwooferslutsteg" (inbyggt delningsfilter, fasändring mm). *Skall den kunna återge bra djupbas (under 20Hz) eller inte vara så extrem åt det hållet, utan kunna spela lite högre vid mer "vanliga" frekvenser ~25-60Hz ? Postad 08 March 2008 - 11:34 Har ingen speciell budget, men helst inte allt för dyr. Hah som sagt vet jag inte så mycket men vad tycker du/ni att är bäst om den är till att lyssna på musik? Det skulle va najs om ni skulle länka lite så kan jag kanske beställa lite saker Postad 08 March 2008 - 13:00
Måste verkligen veta budget innan man börjar ge förslag... du ska köpa allt nytt eller?
Här har du ett slutsteg: Tillsammans med (t.ex.) ett http://www.hifikit.s...dex.php?id=1107 ( Peerless 213 SWR 39 115 THSX AL SLS 830667 ), 870:- på hifikit, då kan det bli såhär i en basreflexlåda på 95.45 liter: Postad 08 March 2008 - 18:20 Skulle det gå med ett lite billigare slutsteg, ca 1000 - 12000 kr? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |