Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sortiment till butik

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 March 2008 - 23:11

Joakim1984
  • Joakim1984
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tja!
Jag jobbar för en elektronik kedja inom sveriges gränser och håller just nu på att snickra ihop ett hifi rum.
Jag vill gärna kolla vad som ni saknar i ett hifi rum, något som ni saknar i dagens existerande hifi rum.

för tillfället har jag Yamaha, Kef, Sony, Abrahamsen, Energy och Pioneer
på väg in är även Veritas nya högtalare som kommer nu i april.
KOmmer även ha tillgång till Boston Acoustics, Celestion, Rega, Myryad(förstärkare) sen nåt märke med "q" i sig :D haha.. hela pioneers utbud och chords-kablar. samt Timpano, Alto och något till.

Så jag vill kunna få så mycket respons som möjligt.. är det något som ni saknar eller är det något speciellt märke som efterfrågas jag kan lätt ta kontakt med stora företag och få in deras produkter.
Säg vad ni saknar så ska jag försöka få det till butik :D

MVH Joakim

Postad 07 March 2008 - 23:16

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Det finns ju otroligt många olika högtalare, elektronik, kabeltilverkare mm. Men att börja med det som du har är väl kanske ingen dum idé? Sedan kanske du får anpassa sortimentet efter vad kunderna som handlar efterfrågar.

Men om man skulle lägga till något så kanske det vore Audiovector som är populära Hifi högtalare. :D

Mvh
AlexanderE

Postad 07 March 2008 - 23:28

Joakim1984
  • Joakim1984
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
kalas bra..men är det nåtgot ni tycker jag borde ta in av dom märkena jag har t ex så har jag nu Energys RC50 samt Soavo högtalarna så har kef eller kanske boston acoustics något som är märkbart.. jag vill inte kolla för mycket på hifi tidningarna, jag vill ha kända saker men ändå sånt som ni vill ha..
som t ex ska jag ha Pioneers s-1ex eller kef reference 203..

Men jag ska ta och kolla upp Audiovector, tack!

Postad 07 March 2008 - 23:32

Alexander_222
  • Alexander_222
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
jag tycker fler borde ha Audio Pro i butik, annat än här och där på OnOff och Mediamarkt...

Finns ju så oändligt många märken, men lite mainstream är kanske mer lättsålt och svenska märken har kanske en bättre klang i svenskarnas öron..?

Postad 07 March 2008 - 23:44

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Det där märket med Q i sig......kan det möjligen vara Quad? Hoppas det, för det är ett bra märke som skulle behöva säljas på fler ställen så svenska folket fick upp ögonen för framför allt deras högtalare, som är mycket bra och prisvärda.

Postad 07 March 2008 - 23:52

Joakim1984
  • Joakim1984
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
nej tyvärr är det inte Quad, men skall kolla upp dom tilsammans med Audiovector.
det var Q-Acoustics www.qacoustics.co.uk/ som det var,,,

Postad 08 March 2008 - 11:56

Totisarna
  • Totisarna
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Hej!

Jag tycker att Canton sortimentet ska vara med, de är väldigt populära.

Många verkar beställa Canton Ergo RC-L. från Tyskland de brukar kosta

CA:8000 SEK med frakt till SVERIGE, de är ju inte senaste modell precis, men

ack så populära!!

Det skulle vara kul om du skulle sticka ut hakan och erbjuda dessa för bra pris

här hemma, jag tror du skulle få många nöjda kunder om dessa fanns att tillgå

på hemmaplan.

M.V.H Totisarna

Postad 08 March 2008 - 14:59

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Antar det handlar om elgiganten här. Vad menas med hifirum? Hoppas det är ett riktigt uppbyggt akistiskt behandlat rum och inte bara ett par hyllor i ett hörn på jätteladan.

Postad 08 March 2008 - 18:57

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Bygger ni upp ett HiFi-rum enligt internationell modell, alltså särskilda lyssningsrum i normalt format för bättre utrustning hade jag kompletterat med:

*Marantz, Harman/Kardon, Onkyo m.fl. På högtalarsidan hade jag tagit in Larsen med tanke på det svenska. Primare kan också vara intressant.

En förutsättning för allt detta är att dessa HiFi-rum sköts av kvalificerad personal.

Slår detta igenom inom Elgiganten är jag den första att omvärdera kedjan ifråga och rent av handla där.

Så jag önskar lycka till med denna rätta väg som ni verkar ha slagit in på.

Postad 08 March 2008 - 20:21

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Tja!
Jag jobbar för en elektronik kedja inom sveriges gränser och håller just nu på att snickra ihop ett hifi rum.
Jag vill gärna kolla vad som ni saknar i ett hifi rum, något som ni saknar i dagens existerande hifi rum.

för tillfället har jag Yamaha, Kef, Sony, Abrahamsen, Energy och Pioneer
på väg in är även Veritas nya högtalare som kommer nu i april.
KOmmer även ha tillgång till Boston Acoustics, Celestion, Rega, Myryad(förstärkare) sen nåt märke med "q" i sig :D haha.. hela pioneers utbud och chords-kablar. samt Timpano, Alto och något till.

Så jag vill kunna få så mycket respons som möjligt.. är det något som ni saknar eller är det något speciellt märke som efterfrågas jag kan lätt ta kontakt med stora företag och få in deras produkter.
Säg vad ni saknar så ska jag försöka få det till butik :D

MVH Joakim

Du tänker på Quadral antar jag då det är Kjerrulf som är leverantör för dessa samt Myryad prylarna (jobbar åxå med dem).

Finns väll ingen anledning att spring på Elgiganten när MM har hur fina lyssningsrum som helst med stort sortiment med nästan alla nämnda namn ovan inkopplade å lyssningsklara B)

Lycka till med din/ert nya hifi rum, alltid kul med nått nytt. Vart i vårt avlånga land kommer det att finnas?

Postad 08 March 2008 - 20:28

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Både Marantz & Harman kardon är väldigt populära inom både hifi & hemmabio.

Sen Infinity är väl ett lite billigare märke men det blir mycket ljud för pengarna.
Allt hänger ju på vilken klass man ska hålla sig till men dom grejerna har nog dom flesta råd med.

Redigerat av Unregistered1092, 08 March 2008 - 20:30.

Postad 08 March 2008 - 21:26

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
lite sub-basar från Velodyne kanske? och högtalarmärket HECO kanske kunde vart något också

Postad 09 March 2008 - 11:03

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
vad är de för butik/kedja?

Postad 09 March 2008 - 11:30

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Quadral är det ju otroligt sällsynt att ramla över, vilket är lite synd eftersom dom är kompromisslöst byggda med egna lösningar. Dom låter snuskigt bra också, enligt vad jag har förstått.
Utskurna ur solida alu-block med egenbyggda (nåja, Philips) banddiskanter och med snygg design utan att ljudet blir lidande.

Ska du ta in i butik och vara lite säregen kan jag ju tipsa om att ta in Sheerwood. En av världens största tillverkare av stereoapparater/receivers mm.
Finns få som säljer men det är mycket bra apparater på papperet, jämfört med alla andra, och dom får ofta jättebra omdömen för ljudet i tester. Billiga dessutom.
Iom att nästan ingen annan säljer dom i Sverige och ni skulle kunna hålla bra priser jämtemot de andra märkena, så gissar jag att ni kunde ta en bra stor del av marknaden på Sherwoods sortiment jämfört med de andra.
Sherwood "Newcastle" (finare serien) R-972 exempelvis, verkar ju aldrig dyka upp, men den receivern kommer nog äta alla andra till frukost, om den inte blir så sen att den blir föråldrad vill säga.

Mirage är också ovanliga, speciellt de större modellerna som är väldigt speciella och exotiska med ruggigt stort ljud.
Samma koncern som Energy och Klipsch så det borde att få tag på.
kolla på toppmodellerna isf, om ni ändå ska gå på fingrejjerna.

Postad 09 March 2008 - 15:33

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Finns väll ingen anledning att spring på Elgiganten när MM har hur fina lyssningsrum som helst med stort sortiment med nästan alla nämnda namn ovan inkopplade å lyssningsklara :)

Visserligen inte, men MediaMarkt i KK har då iaf inget bra lyssningsrum trots att de erbjuder feta JBL och Qudral med hyffsad elektronik .

Postad 09 March 2008 - 18:32

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
i uppsala har vi inte MM så elgiganten får gärna fixa till ett bra lyssningsrum här med lite finare elektronik

Postad 10 March 2008 - 07:32

Joakim1984
  • Joakim1984
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag vill först och främst tacka alla för era inlägg, ska faktsikt till jobbet nu och kolla upp vad jag kan ta in. vet att jag inte kan ta in HK(än iaf)!

Nej det ska inte vara några apparater i ett hörn..ett riktigt hifirum med kvailte och stort sortiment.
T ex en så kommer det vra även projektorer, så ska man kunna sätta sig ner i en soffa och ha en touchscreen framför sig och därifrån kunna bara trycka sig fram för att kunna lyssana på vilken högtalare, förstärkare, osv..

Kan säga så mkt som att det kommer att vara i västra götaland!
ska kolla med min chef idag hur mkt information jag kan släppa, så återkommer jag så fort jag kan..

MVH Joakim

Postad 10 March 2008 - 09:16

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Trevligt med mer utbud på sveriges framsida :)

Postad 11 March 2008 - 18:05

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Hoppas hoppas att det är Borås. Hade inte vart fel att handla hemma istället för att åka till Jönköping eller GBG.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.