(Ta nu inte bara de dyraste du kan hitta... De e tråkigt...)
Front: ? (lägg gärna in en länk)
Center: ? (lägg gärna in en länk)
Bak: ? (lägg gärna in en länk)
Sub: ? (lägg gärna in en länk)
Tankegångar kring dina val?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Drömhögtalarna? Skapa ditt system!
Startad av
DryMartini
, Mar 08 2008 11:27
65 svar till detta ämne
Postad 08 March 2008 - 11:27
Om du fick välja ett nytt 5.1 system fritt, vilka högtalare skulle du välja?
(Ta nu inte bara de dyraste du kan hitta... De e tråkigt...) Front: ? (lägg gärna in en länk) Center: ? (lägg gärna in en länk) Bak: ? (lägg gärna in en länk) Sub: ? (lägg gärna in en länk) Tankegångar kring dina val? Postad 08 March 2008 - 16:10
jag orkar inte skriva ner mitt drömsystem nu men hade det inte varit kul med en omröstning om man tror att man kommer köpa sitt drömsystem någon gång i framtiden? (vissa kanske rentav äger det redan)
Postad 08 March 2008 - 16:24
Finns ju sjukt mycket roliga grejer som man tyvärr aldrig får chansen att utförligt testa i en riktigt bra miljö. Jag hade iaf testat med 5 st Lipinski Sound L-707 tillsammans med 2 st JL Audio Gotham. Det tror jag skulle vara tillräckligt bra för mig. Dessa är inte bara dyra som många inom High-End segmentet tyvärr är, med högst medioker objektiv prestanda, utan riktigt vassa för de mest kräsna gulöronen. MVH /Chuck Postad 08 March 2008 - 16:51
Lipinski verkar spännade....Har aldrig hört talas om märket. Intressant är att de verkar bara ha stativare på programmet. Annars hade det ju inte varit fel med ett surroundsysten med Martin Logan-elektrostater. Eller Mark&Daniels - de hörde jag på Lundamässan i år och det var sannerligen inget fel på det ljudet. Postad 09 March 2008 - 00:51
Jag skulle iaf kört Pioneer EX1 or med tillhörande center och bakkanlaler.. sen hade jag nog kört Myryad processor tillsammans med deras5 kanals slutsteg.. bör räcka.
Postad 16 March 2008 - 00:56
Vad tror ni om "Final Sound"???
Jag funderar på 300i som frontar, 150i som bak resp. center och en av deras SUBW till det. Har någon lyssnat på ett sådant surroundsystem? Postad 16 March 2008 - 09:58
Intressant...för egen del håller jag mig till Dynaudio...så ett system som ligger lite för långt bort för att det ska vara möjligt (idag), men ändå inte "over the top" skulle bestå av
Givetvis drivet av kraftigt Rotel (möjligen McIntosh....men det är som allt annat en kostnadsfråga....) Postad 16 March 2008 - 10:07
Ino Audio hela vägen alla lägen. Varför? Jo, för att de högtalarna är bäst
Postad 16 March 2008 - 10:17
Jag har 400i och 300i center och har inte tittat bakåt sedan jag blev kär i Final Sound Mitt drömsystem: Front: Final Sound 1000i Center: Final Sound 600i Center Bak: Final Sound 600i Sub: 4st Rythmik DS15 (strax uppfyllt) Redigerat av Unregistered11ab9b0a, 16 March 2008 - 10:17. Postad 16 March 2008 - 10:25
Hade nog kört Mordaunt Short performance 5, med tillhörande allt.
Eller så MA Platinum serien och Pioneers nya värsting som driver hela skiten. Postad 16 March 2008 - 10:31
Ödmjukt. Postad 16 March 2008 - 15:15 Dock är jag mest för stereo och om allt går enligt planerna så blir det ett par B&W DM 683 till sommaren Redigerat av Unregistereda73534df, 16 March 2008 - 15:22. Postad 16 March 2008 - 16:43
Öh, va då... håller du inte med mig eller? Postad 16 March 2008 - 17:08
Frontar: Ino Audio i64s
Center: Ino Audio i64s (bakom ljudtransparent duk) Basar: Ino Audio Profundus Z-4 eller Y-6 Surround: Ino Audio A2 x 12 Handlar inte om några jättesummor faktiskt, men några 100 lök dock. En liten vinst på lotto eller triss så ringer jag direkt och beställer! Tankegånger kring detta... Tja, jag har bara hört i28 + profundus x-4 och det var det bästa jag någonsin hört. Storebrorsystemet kommer nog inte att låta mycket sämre Redigerat av Martin, 16 March 2008 - 17:10. Postad 16 March 2008 - 17:39
Mina "drömhögtalare" får inte plats i mitt lyssningsrum, men det är nog det minsta problemet (priset...
Front/stereo: Center: Bak: Subwoofer x2: Postad 16 March 2008 - 18:43
Vad tycker du om att köra kombinationen 300i och 150i... Blir ljudåtergivningen bra trots de olika storlekarna? Postad 16 March 2008 - 18:59
Mitt dröm system är:
Denon AVP-A1HD AV-förförstärkare + Denon POA-A1HD Effektförstärkare Front: Center: Bak: Subwoofer: Mums! Postad 17 March 2008 - 01:16 Fast t.o.m. i28 är nästan overkill för de flesta. Ett par i14 och 4st profundus x driva av RB-1090 respektive 1070(topparna) kan fylla lyssningsrummet i en studio väldigt väl och fortfarande ha att ge. Och vad jag vet så är det inte direkt mycket som skiljer de olika modellerna åt utom vad gäller ljudtryck när man väl kommit upp i de nivåerna. Såklart, ES-modellerna är en annan femma, men av de vanliga i-modellerna. Läste i någon tråd, tror det var på faktiskt, att ingvar fått tillbaka några i64 på service, eller om det var i56, som inte ens hade blivit inspelade för att ägaren ifråga inte hade kunnat nyttja ljudresuserna fullt ut. Men visst, om pengar inte var en issue så är ju i64es systemet du nyss satte ihop givet tillsammans med en 10-16 manna biograf designad av skaparen själv såklart. Postad 19 March 2008 - 17:41
Ni är så förnuftiga
Frontare. JBL Everest http://www.deviceped...experience.html Center: Det skiter jag i. Surrounder: Snikar lite här med ett par JBL Array 1400. Sub: Everest går bara ner till 30Hz. Bockskägget inom mig väljer: http://stereophile.c...oofers/1004rel/ Elektronik? Audio Research till frontarna. Hemmabiotjafset gömmer jag i teknikrummet bakom mitt proffsbyggda rum tillsammans med SIM projjen. Postad 19 March 2008 - 18:47
JBL va det ja ..... !!! Eller Inos värsta grejer. Postad 19 March 2008 - 19:28 kanske livslång kärleksaffär med JBL/Horn?? Så det blir aldrig aktuellt. Även om jag var god för 10 meloner.... Så en maxad Inoanläggning är nog det vettiga. Men nåt jag undrat över. Är som sagt ett bockskägg. Är optimal 2-kanalsåtergivning förenligt med optimal hemmabio?? Tänkte mest på dämpningen. Mår personligen lite illa när jag hör 2-kanal i dämpat rum. Och då menar jag verkligen fysikt illa. Känner mig instängd. Dämpnig av dom första reflexerna och smart möblering: perfekt!! Men när det är optimerat för bio: vete tusan??? Redigerat av Unregistered1064, 19 March 2008 - 19:29. Postad 19 March 2008 - 23:09
Synd bara att dessa hembyggen låter sådär nu när dom tydligen är bäst (enligt vissa, och ja jag har lyssnat på dom många gånger) Speciellt diskanten är ju inget att hänga i julgranen, oavsett hur "psykoakustiskt korrekt" den nu är... Mina drömhögtalare är B&W 803D med komplett surround plus ett lämpligt rum för dessa högtalare, då snackar vi känsla! Redigerat av snowspace, 19 March 2008 - 23:12. Postad 20 March 2008 - 00:04
Visst hade det varit jätte kul med stora saftiga högtalare.. Men vad ska ni med som till när det är surround som gäller?? Kommer ju aldrig kunna utnyttja dom eftersom de är gjorda för att spela musik..
Nää drömsurroundet ska vara snyggt i första hand.. B&W 805S med matchande center och ett par av den "lilla" 800-serie subben.. Eller kanske köra ren inbyggnads ala Dali Helicon.. Man ska ju inte vara allt för kräsen när det bara är surround vi snackar om.. Hade det varit stereo och vi snackat musik.. Då hade jag förstått de flestas val bättre.. Redigerat av Darth Tojayz, 20 March 2008 - 00:04. Postad 20 March 2008 - 19:16
Håller med dig lurvas. Men att släppa 2-kanalsåtergivningen när
man ska sätta ihop ett drömsystem är svårt. Skulle jag bara ha för hemmabio så skullle jag nog peta ihop nåt med M&K högtalare. Och 4st SVS tuber. Klipsh har oxå dyra rena hemmabiosystem. Postad 20 March 2008 - 22:34
De där är en fras jag älskar att se här på forumet.. Men vi kan ju dela upp det.. Man kan skriva ett dröm surroundsystem och sedan en dröm stereo.. På stereo fronten hade jag själv fått välja ett par Martin Logan Summit.. (och ett rum anpassat efter dessa svåra talare) Spelningen på Malmö mässan i år med Ayre elektronik är fortfarande den enda spelning som någonsin gett mig gåshud.. Redigerat av Darth Tojayz, 20 March 2008 - 22:35. Postad 21 March 2008 - 07:55 Vad är det för skillnad på musik- och filmhögtalare som du ser det? MVH /Chuck Postad 21 March 2008 - 11:11
Att du aldrig/sällan utnyttjar en stor högtalare fullt ut till film i ett surround system.. Därför onödigt med skönheter som B&W 800D och liknande..
Så jag säger att man kan få mer pris/prestanda med ett surroundsystem med inte allt för stora talare.. Jämför man ett system för 50-100k mot ett för 200+ så tror jag väldigt få skulle känna sig manade att lägga de där extra slantarna. På ett system som dessutom kommer ta upp mycket mer plats och med låg WAF.. Medan till musik där du har betydligt mer detaljer som vill fram. Mycket mer ljud som ska nå ut på rätt sätt.. Där har man verkligen nytta av de här skönheterna som nämns här i tråden.. Redigerat av Darth Tojayz, 21 March 2008 - 11:13. Postad 21 March 2008 - 11:23
Jag tror du har helt snöat in på att bra högtalare måste vara stora OCH dyra för att vara bra återgivare.
Och att musik skulle på något sätt vara svårare än film att återge finner jag inte alls sant, tvärt om. Det mest av dagens musik produceras på ett undermåligt sätt, filmljud har för länge sedan sprungit ifrån musiken på alla parametrar. Dynamiskt omfång, information osv. Musik distribueras fortfarande till 99% via CD-kvalité. För film har vi nu förlustfria format som innehåller väldigt mycket mer infromation som skall ut genom högtalarna. Inte för att jag alls tror det är flaskhalsen, men ändock. Det är så jag ser på saken. MVH /Chuck Postad 21 March 2008 - 13:35
Hur kan du tolka det som att jag snöat in på att bra högtalare måste vara stora och dyra när ja gskrev att jag ansåg att ett surround paket för mellan 50-100k gav mer pris/prestanda än vad ett för 200k gör?
Med surround så har du fortfarande en surround reciever som vill dela upp ljudet och skicka ut basen till subbar. Och visst ska man ha sub när man kör surround.. Blir ju helt annat djup i ljudet.. Därför jag inte anser att det är någon mening med att ha ett par B&W 800D tex i ett surroundsystem.. Men till musk lyssnig så kör man sällan med subbar och har en förstärkare som är gjort för att skcika samtliga frekvenser till högtalarna på ett bättre sätt än en surroundare. Då utnyttjar man verkligen högtalares samtliga register på ett bättre sätt än i ett surroundsystem.. Just därör jag valde att kommentera att ett surroundsystem kan man se till att ha ett snyggt.. Stiliga stativare eller inbyggnadshögtalare.. Så hur du tolkade det jag skrivit i denna tråden som att jag snöat in på att bra talare är stora och dyra, det förstår jag verkligen inte.. Postad 21 March 2008 - 13:51
Nej, jag hänger inte med hur du resonerar alls.
Du verkar anse (eller som jag tolkar det) att det är så stor skillnad i fråga vilka högtalare, och utrustning överlag, som man ska använda för att få det bra i surround respektive 2-kanalsljud. Jag ser inte den skillnaden, här är några exempel:
"Man" vet jag inte vad som menas med. På silket sätt skiljer sig en förstärkare som är "gjort för att skcika samtliga frekvenser till högtalarna på ett bättre sätt än en surroundare"? Ja, precis som man kan se till att ha ett par små snygga stereohögtalare för sin 2-kanalslyssning, gärna inbyggda... MVH /Chuck Redigerat av Chuck, 21 March 2008 - 14:04. Postad 21 March 2008 - 14:13
Jag tycker då att det är viktigare med bra högtalare till en stereo-anläggning än till hembion, även om det inte är fel med bra högtalare i någont läge
Jag upplever musik som jobbigare för högtalarna ( om man vill ha riktigt bra 3D djup och ceneri + dynamik) än film då det för mig upplevs som att kvaliteten inte riktigt lika vilktig, utan lite mer kvantitet istället. Postad 21 March 2008 - 14:15 Det kan man absolut inte argumentera emot. MVH /Chuck Postad 21 March 2008 - 15:19
Blev en liten diskution här, först vill jag tillägga tack för ditt ickepajkastningsätt Chuck.
Jag är lite inne som DVD-ai, till film är det mer kvantité som gäller. Detta beror samtidigt som ljudet når en ska man kolla bild, förstå handligen i filmen och se utvecklingen hos karaktären. I musiken är det igentligen bara ljudet som man fokuser på, även om det oxå går att vidareutveckla. Skulle jag drömma om en stereo så skulle det nog vara GamuT L7. GamuT som är ett "syster" företag till mina högtalare. Ska jag ligga lite mer verkligt till är det mina nuvarande Avance signature 8 med lite finare elektronik. Hemmabio, jo varför inte passande center till och trevligt surround och tung sub. Troligtvis Primare delat för och slutsteg i mulitkanal. // Sat Postad 21 March 2008 - 16:14
Känns som att det blivit något fel på vägen här vad jag menar..
Men om jag säger det simpelt.. Jag är inne på DVD-ai tänkande.. Att musik känns som att det kräver mer och därför tycker jag att det känns som att jag får ut mer av en stor högtalare i ett stereo läge än vad jag får till surround.. Är inte hälften så kräsen på ljudet i étt surround samanhang eftersom jag är mer koncentrerad på filmen än ljudet.. Visst vill jag det ska låta bra, men kraven är betydligt lägre än om jag ska lyssna på musik.. I stereo sammanhang är som sagt ljudet viktigast för mig och behöver därför inga snygga talare utan bra.. Till surroundet är det tvärtom eftersom mina krav är betydligt lägre där.. Vad det gäller stereo förstärkare vs surround förstärkare så är ju surroundare byggd för att arbeta med subbar.. Inte de flesta stereo stärkare.. Dvs att för mig känns det som att stereo stärkaren är mer inriktad på att skicka allt ljud till frontarna medan en surroundare känns som att den vill skicka de lägre frekvenserna till ett par subbar istället för till högtalarna.. Denna känslan medför att jag inte tycker att man utnyttjar en stor högtalare som tex B&W 800D fullt ut i ett surround läge.. Hoppas det blev mer klart nu.. Annars får jag försöka igen.. Kanske med bilder?? Postad 21 March 2008 - 16:28
Om jag ska ha en dröm anläggning så måsste det vara följande:
7st exakt likadana högtalare som arbeter mellan typ 40-100000HZ +-0,000005dB och har en fas / impedans gång som är som i det närmaste perfekt ( ingen berg och dalbana utan snarare Landningsbana ) och ett 3D och ljud-ceneri som är helt trensparent. Man ska inte höra "glapp" i svepen mellan högtalarna utan allting ska bara hänga ihopp på ett föredömligt sätt, man ska verkligen sitta mitt i händelsernas centrum ! Högtalarna ska vara stora, men vara smala i baffeln där diskant och mellanregister sitter ( av kända orsaker) och vara lite timglas formade med 2st 18" som sitter i den tjocka delen och 2st 6,5" mellanregister och 1-2 st ringradiatorer som diskanter där det är som smalast i mitten. Trensientsvaret ska vara så helt perfekt det bara går att få det och dessa monster med känslighet på ca 95dB/SPL ska drivas med steg på typ 4000W / st som har helt perfekta kuber och ingen disst alls, oavsätt volym, dom ska också vara helt okänsliga för allt vad Capasitans och induktans heter. Till dessa så ska det vara 4 st baslådor med 1st 42" i varje med ett Xmax på minst 200mm ( -3dB på 2Hz vore trevligt ) och dom ska också drivas med steg på 4000W var och helt perfekta kuber ner till 0,05ohm, dessa lådor ska placeras i närheten av varsitt hör i rummet och genom en super ljud-proccesor delas ljudet upp och kompenseras för att få ett perfekt bio / musik basen. DVD-spelaren ska vara gjort i masiv granit ( för att det vore ballt och är ju stadigt Balancerat digitalt från DVDn till försteg och nässta generationens bildsignal till en proje som har diod lampa. kablarna ska vara av massivt silver som jag har lyckats få supra-ledande ( för det borde ju vara det bässta Försteget/Proccesor ska vara av samma desigt som CD spelaren och lika stor (ca BxHxD 100x30x100cm ) och ha ett DAC man kan dö för + samma kvalitet i övrigt och den ska ha typ 6st separata Trafos som tar hand om olika saker ( samma gäller CD-spelaren ) Och en helt löjligt överdimensionerad Kondensator bank, bara för att ! Den ska ta exakt all format som finns i hela världen ( gäller även DVD'n) och ha alla inställningar som borde finnas + några till och en mätmick. Högtalar kabel och kabel'n mellan försteg och slutsteg ska vara av samma klasssom mellan CD och försteg/Prossesor Rummet ska också vara helt perfekt på alla sätt och ha en litet kylskåp ( med platts för 48 lapin kulta ) vid sidan av den helt otroligt sköna soffan som står i mitten av rummet. Någonting jag missade ?! Tror jag vann när det gäller galnaste anläggning va? Detta är i alla fall min dröm anläggning, den är bässt på allt och kan spela all musik på ett helt perfekt sätt+ att man kan spela sönder huset ( öronen ) med den och det bässta av allt, den kosstar inte ett smack, för den finns inte och kommer nog alldrig att göra det heller Men drömma skadar ju alldrig ! Tyckte att det va så mesiga "dröm anläggningar" i den här tråden, så jag va tvungen att slänga in någonting helt jätte galet. Kom igen ! rubriken är "Drömhögtalarna-Skapa ditt system".....inte vad du skulle vilja ha från onoff om du fick 10000 i handen att röra dig med. Det betyder inte att det behöver vara dyra grejor ( mitt va ju inte det Mer drömmar och fantasier åt folket Redigerat av DVD-ai, 21 March 2008 - 16:37. Postad 21 March 2008 - 16:49
Det blev mer klart nu. Dock tycker jag absolut att man kan utnyttja även de absolut bästa STORA högtalarna för surroundljud, men kanske inte hela vägen ner till under 20 Hz. Det är ju inte så att B&W 800D (eller vilken stor golvhögtalare som helst) blir dålig bara man delar av 0,3% av det hörbara spektrat. Tvärt om behövs det rikigt bra högtalare för att kunna utan att producera distorsion återge kraftiga dynamiska förlopp. Men du har all rätt i världen att vara mer kräsen när du lyssnar på 2-kanaler, alla har vi våra laster. MVH /Chuck Postad 21 March 2008 - 16:52
Fast ska man klara musiken utan subwoofer så behöver man ett par rejäla frontar som går DJUPT. Jag lyssnar på en del synth, etc, och både Covenant och Infected Mushroom låter helt annorlunda utan sub. Det saknas verkligen en botten i det när man väl vant sig. Inte att det är dåligt, men jämför man sida vid sida så är det markant skillnad i vad som framkommer i de lägre registretn. Detsamma med olika typer av Jazz, typ "Flight of the Cosmic Hippo".
Dessutom anser jag att ett par lagom stora frontar är väldigt bra till film vilket som, men jag kör ju bass-management på both så jag får full range från frontarna och övriga surrounder/center bass från sub tillsammans med LFE. Skulle gärna ha en full range center, men det får vänta. Det som kan vara problemet med sub är om man bara har en. Då blir sweetspot och placering känsligt. Det mest optimala är att ha 2st eller tom 4st. Men där hjälper golvarna till att jämna ut en del såklart. Och surround är inte alltid lika med film. Finns en del DVD-audio och även en hel del musik-dvd som kör med 5.1 ljud eller DTS-es. Det är rätt nice att kunna slänga in och njuta till, och där anser jag att det inte gynnar en att ha "film"-högtalare. framför musikhögtalare. I den mån att man kan sätta några högtalare i fack i de högre nivåerna. Postad 21 March 2008 - 16:54
Jag som redan börjat på bilderna.. haha.. Skönt att vi löste det.. Kan mycket väl vara jag som förklarat mig lite halvtaskit.. Småtrött idag.. Dessutom trodde jag de flesta redan visste att 2-kanals är min stora last.. Postad 21 March 2008 - 18:31
Här håller jag inte riktigt med. Tycker kvalite och kvantitet är lika viktigt när man ser på film. Personligen vill jag ha en så detaljerad och verklighetstroget ljud som möjligt i hembion. Postad 21 March 2008 - 18:48
Det bässta med det hela är att du behöver inte hålla med Men jag tycker inte att det ska låta "dåligt" till film, utan snarare att jag tycker att kvalitet är vilktigare till musik än till film. Men det är som sagt min åsikt Postad 21 March 2008 - 20:21
Jag håller med, förstår inte riktigt varför filmljud skulle kräva mindre i fråga om ljudkvalité. Visserligen är många filmer så bra mixade (och mastrade?) att de låter bra på de allra flesta system, men att högtalare av av bra kvalité skulle vara av så underordnad betydelse som vissa antyder håller jag inte med om. Postad 22 March 2008 - 16:54
Om jag fick välja helt fritt skulle jag nog definitivt kolla upp följande:
Frontar: Triad Platinum LCR Center: Triad Platinum Center Surrar: Traid Silver Monitor Sub: Triad Platinum Sub Länk till test Hyfsat lättdrivet, 94 dB/W på de tre i fronten, skall klara höga ljudtryck, rejält med dynamik, näst intill idendiska högtalare i fronten (åtminstone identiska element), vilket bör ge en homogen ljudvägg framifrån. Att dömma av vad jag läst om dessa bör de kunna ge bra realism i framör allt filmljudet, samtidigt som de inte verkar vara helt oävna på musik. Fast det är klart, då skulle jag behöva ett annat rum också, typ dubbelt så stort och helst dedikerat biorum. Edit: Tänkte lägga in en bild på systemet men fick det inte att funka så det blev en länk istället! Redigerat av gordon, 22 March 2008 - 17:00. Postad 23 March 2008 - 23:51
Hejsan. Ja, jag har svårt att se(höra) något system som skulle vara bättre, oavsett pris, faktiskt. Mvh Ljudkvalite Postad 24 March 2008 - 11:44
Mitt önskesystem som jag kommer att uppfylla så snart min familj hittar lämpligt hus består av följande:
Försteg: Denon AVR-3808 Slutsteg: 2st Lyngdorf SDA2175 (till Frontar samt de båda Center högtalarna) DVD: Pioneer DV-LX50 Blu-Ray: PS3 Frontar: B&W DM683 Center: 2st B&W DM683 Surround: B&W DM683 Bakhögtalare: B&W DM683 Subbar: 2st Velodyne MiniVee SPL-800i Ca: 105k (Om man inte har vissa produkter sedan innan Mitt andra önskesystem som tyvärr måste innebära en vinst på lotto består av detta massiva system: Försteg: CLASSÉ (förhoppningsvis då ett uppgraderat med de nya HD-formaten) Slutsteg: 2st CLASSÉ Delta CA-M400 (frontar samt Subbasar) samt CLASSÉ Delta CA-5200 DVD: CLASSÉ Delta CDP-300 Blu-ray: Förhoppningsvis en framtida CLASSÉ Front: B&W CT8 LR Center: B&W CT8 CC Surround: B&W CT8 DS Bakhögtalare: B&W CT8 DS Subbas: 2st B&W CT8 SW /J Redigerat av DrunkenMaster, 30 March 2008 - 16:52. Postad 24 March 2008 - 13:15
Jag skulle välja följande system:
Linn Klimax Bland de stilrenaste som går att hitta iom aktiva högtalare så du slipper slutsteg i massor. Underbar transport och magiskt försteg. Om man vill gå ytterligare over-the-top så kan man slänga in världens (min åsikt) bästa fullregisterhögtalare Linn Komri men då blir det till att trycka in 8st Linn Klimax solo 500 slutsteg om man vill ha det aktivt, och det vill man. Men då har man nästan tvådubblat slutpriset... jaja, det var mitt drömsystem, mest för musikaliteten hos linn i allmänhet men kan tänka mig att det blir sjukt bra till film och effekter också... Postad 29 March 2008 - 00:14
Christ...
Hur många av er har hört det ni rekommenderar..seriöst? Nåväl, här är ett system jag har hört och det kan jag ge seriös referens tlll om någon är intresserad, kanske även möjlighet at besöka/provlyssna ifall avståndet är möjligt (Göteborg/Varberg): Front: JBL LSR 6328P (28.000:-/par) Center: JBL LSR 6328P (14.000:-/st) Mid Surround: JBL LSR 6328P (28.000:-/par) Rear Surround: JBL LSR 6328P (28.000:-/par) L / R Sub: 2 x JBL LSR 4312SP (11.000:-/st) ...sedan är fortsättningen på "paketet": Surroundförsteg: Rotel RSP 1098 (35.000:-) DVD: Marantz DV9600 (20.000:-) Blue-Ray: Pioneer BDP-LX70A (15.000:-) Projektor: InFocus IN83 (45.000:-) så Summa summarum blir det 220.000:- ...är ni intresserade så gå in på JBLs hemsida eller på svenska generalagenten www.septon.se och läs! Mvh TMC Redigerat av TMC, 29 March 2008 - 00:39. Postad 30 March 2008 - 17:10 Jag har, som en hel del på forumet kanske, hört ett antal av B&W´s högtalare. Allt från DM300-serien till Nautilus-modellerna och nu senast några av Diamond versionerna (803D och 802D). Då dessa stått uppställda på diverse Hifi-Klubbar så har jag fått tillgå deras sortiment av stärkare, vilket innefattar bla. Denon, Thule, Nad och Classé. Vad gäller mitt första önskesystem som jag har råd med. Ja, jag har hört B&W683 både med Denon AVR3808 och LYNGDORF TDAI 2200. Jag antar att SDA2175 inte låter så olikt TDAI 2200. Vad gäller mitt ultimata drömsystem. Classé med Diamond högtalare är det närmsta HIfi-Nirvana man kommer. Men, ja, jag erkänner. Jag har inte hört B&W´s CT8 högtalare, men jag antar att det inte hade gjort mig besviken. Dessutom är det ju gjort för Hemmabio, därav att jag inte valde 802D runtom /J Redigerat av DrunkenMaster, 30 March 2008 - 17:28. Postad 30 March 2008 - 17:21 Farsan äger 803D och har hört 802D, därför kan jag nästan garantera att 800D inte lär göra mig besviken (därav dessa som frontar). De andra högtalarna i mitt paket har jag också lyssnat på. Det jag däremot inte har lyssnat på är Denon försteget och slutsteget men jag har hört mycket Denon och gillar vad jag har hört (och sett). 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |