Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

studentdator.se - seriösa?

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 mars 2008 - 20:19

keliz
  • keliz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
någon som vet något om denna butik? mycket produkter och relativt välbyggd sida, men jag har inte hört eller ngt om den, tvivlar därför starkt på den. just att de till skillnad mot alla andra faktiskt erbjuder studentavbetalning bidrag mycket till detta tvivel. någon som vet något?

Redigerat av keliz, 08 mars 2008 - 20:21.


#2

Postad 15 mars 2008 - 09:36

peltoman
  • peltoman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Seriöst är det nog, kolla alltid in "om företaget" och liknande sidor!

http://www.studentda...nfoCompany.aspx

Aktiv sedan 1999, i en tuff branch.. För mig ser det snarare ut som en utökning av deras marknad. Och sajten ser ju inte direkt ut som något hafsverk. :blink:

#3

Postad 15 mars 2008 - 10:11

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
Hej peltoman.

Ta det inte som ett personligt påhopp, men att kolla upp ett företag genom att läsa vad de skriver om sig själva, det låter i mina öron lika smart som att fråga en bilförsäljare om han är ärlig... Att rådet dessutom kommer från någon som reggar sig några minuter innan, det skulle bara göra mig misstänksam. :blink:

Om det inte är så att det trillar in fler omdömen här, så hade jag nog hellre provat att ringa eller slänga iväg ett mejl till dem med lite frågor och funderingar, för att den vägen kanske få lite ledtrådar till om de är att lita på.

Fast jag måste medge att hemsidan verkar väldigt trovärdig, trots att den har aningens stuk av färdigköpt lösning över sig.

#4

Postad 15 mars 2008 - 10:19

peltoman
  • peltoman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Inga problem, tar det inte personligt. Såg hemsidan igår (studentdator.se) och letade omdåmen om leveranstider mm. Men att kolla på företagsinfo ÄR relevant! man ser rätt snart vad som är skitsnack, dålig svenska, kontakt endast via e-mail mm mm..

Har nyligen återuptagit mitt hemmbiointresse (ny speldator som jag nog fixar om för sovrumsbio också), och tänkte lägga upp anläggningen. thats why. :blink: saknar dock projje... suck

#5

Postad 15 mars 2008 - 10:24

Unregistered4fa1df97
  • Unregistered4fa1df97
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
tips... mecenat.se har ju apple och dell med studentrabatt... studentdator.se-köpa på avbetalning som student? nja på månadskostnaden ser man inte om det är en bra deal... Oj en mobiltelefion för en krona! va billigt... på de nivån är det

#6

Postad 15 mars 2008 - 13:08

tobbsen
  • tobbsen
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har handlat där och visst är de seriösa. Köpte en bärbar dator och fick den hemskickad på 1 dag efter att jag fyllt i allt. Trevlig personal. Dock ruggigt mycket att välja på så det var svårt att hitta rätt. Mina kompisar har både nyttjat deras avbetalning samt kortbetalning. Jag tror inte de gör mycket väsen av sig ännu men många verkat hitta dit alla fall.

Thats my point of view. Tjo!

#7

Postad 17 mars 2008 - 00:17

keliz
  • keliz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
tack för svaren!

ville egentligen mest kolla upp det så man vet vad som finns ifall det blir kris med dator nångång. det blir ju billigare än att behöva ta det på kreditkortet iaf.

#8

Postad 13 juli 2008 - 15:28

nosscire
  • nosscire
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tänkte bumpa upp denna tråden lite...

Rekomenderar inte ett köp från denna sidan.

Har köpt en dator genom "Köp nu, betala om 90 dagar", då jag behöver en dator nu, men får lönen i slutet av sommaren.
Efter att ha fått och skickat tillbaka papper från WASA för finansiering, så var jag godkänd fredag morgon. I och med målsättningen att skicka beställda produkter samma dag räknade jag med att få datorn senast i onsdags.

När jag ännu inte hade fått en dator i fredags så ringde jag upp dem, och kom då till Multitech Data, som Studentdator är en del av. Killen som jobbade där hade dock ingen aning om ifall min dator har skickats, och om inte, varför den inte har skickats. På studentdator delen så jobbade det tydligen bara en snubbe, och han var vid tillfället inte inne, men skulle ringa mig så snart han var där.

Efterssom att jag aldrig mottog något samtal på fredagen så försökte jag ringa vid 12 tiden på lördagen också, men möttes då av en telefonsvarare som säger att öppetiderna på lördagar är 11-14. Go figure... Försökte ringa ett par gånger till, men kom inte fram.

Får nu se vad som händer imorgon måndag. I vilket fall så kan jag inte rekomendera sidan. Inte på grund av att jag inte har fått datorn ännu (shit happens ibland, alla kan göra fel), men på grund av den inte existerande supporten när man frågar vad som är fel.

Edit: Just det ja, glömde nästan att nämna att de 2gånger jag har varit i kontakt med dem över telefon så har kötiden varit över 20minuter, och de två mail jag har skickat har inte blivit besvarade.

Redigerat av nosscire, 13 juli 2008 - 15:36.


#9

Postad 07 augusti 2008 - 10:14

PapaUbu
  • PapaUbu
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Håller med Nosscire om att företaget inte kan rekommenderas. Beställde en laptop därifrån på deras studentavbetalning. Fyllde i och skickade tillbaka alla papper så snart jag fick dem, och väntade på att datorn jag beställt skulle komma. Under tiden papperna behandlades hade dock datorn sålt slut, något jag själv fick kolla upp då ingen dator dök upp, ingen på studentdator.se bemödade sig med att upplysa mig om att ETA för datorn nu låg 14 dagar fram i tiden. De följande dagarna flyttades ETA ytterligare framåt, varför jag bestämde mig för att byta dator till en som fanns i lager.

Varje samtal till studentdator.se innebär ett par timmars telefonköer, upptagettoner och jakt på information om öppettider (För öppettider kolla MultiTech) . Mail verkar inte besvaras, har skickat ett par. Till slut lyckades jag komma fram till någon på företaget som raderade den gamla beställningen och lade en ny. Denna gången påstod han att vi skulle få datorn inom två dagar, han skulle ta kontakt med finansieringbolaget (den nya datorn var något dyrare än den jag beställde först) direkt och höra av sig direkt om några problem uppstod. Dagen efter ser inget ut att ha levererats från studentdator, så det blir ytterligare ett par timmars försök att få tag på någon. Denna gång hävdar personen jag talar med att det är ett nummer som saknas från finansieringsbolaget, och att han skall fixa det direkt, samt att datorn bör komma dagen efter.

Senare samma dag ringer någon från företaget och säger att min order inte alls är fixad med finansieringsbolaget, utan de skall skicka ut nytt avtal som skall skrivas på och skickas tillbaka innan datorn kan levereras. Ringer upp igen och undrar vad fan de håller på med, killen jag pratade med innan sade att han skulle ha fixat allt, men det blir bara en massa halvhjärtade ursäkter. Det har nu gått två veckor sedan jag lade order, och jag har fortfarande inte sett röken av en dator. Får se om det dyker upp något avtal idag. Rekommenderar absolut inte sidan, och det var det första och det enda köpet jag kommer att göra därifrån. Det finns andra möjligheter att finansiera ett datorköp, även som student.

#10

Postad 29 augusti 2008 - 17:41

MrNightwish
  • MrNightwish
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag kan nog inte hålla med! Beställde en dator därifrån på finansiering efter att ha kollat på totalpriserna vad det egentligen kostar totalt att ha på avbetalning. Om man jämför med dustin eller komplett skilde det faktiskt 1000-lappar i slutändan till studentdator.se 's fördel. Det är ju det som är väsentligt när de väl kommer till slutnotan.

Efter att ha läst inlägget här ringde jag till dem och frågade. Det var en trevlig kille som svarade och berättade att de tidigade gjort all finansiering själva men nu var det finansbolaget själva som skötte detta på grund av alla beställningar de hade. Så nu fungerade det smidigt.

Ja la en order på tisdagen, på onsdagen hade jag papper hemma, skrev på dessa med kopior och skickade tillbaka i av dem betalt kuvert och fick faktiskt datorn redan på fredagen.


Så enligt mig var det exemplariskt! En polare beställde en TV och där tog det en dag extra men jag tror att det var han som inte skickade in sina papper samma dag utan dagen efter. Så jag håller inte med er. Men, men smaken är som baken! :-)

#11

Postad 29 augusti 2008 - 17:52

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Antagligen bara en slump... Men jag blir misstänksam direkt när jag läser denna tråd. Positiva saker från de som är nyreggade..... :rolleyes:

Antagligen bara en slump... Men jag blir misstänksam direkt när jag läser denna tråd. Positiva saker från de som är nyreggade..... :rolleyes:

#12

Postad 29 augusti 2008 - 17:55

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Fast personligen blir jag alltid lika skeptisk och misstänksam när trådar som dessa nästan alltid av nån outgrundlig anledning tycks snabbt befolkas av ett antal nyregistrerade medlemmar med 0 eller ett fåtal inlägg i sin historik som antingen totalsågar eller ännu värre fullständigt hyllar vissa butiker till skyarna efter att en kritisk tråd påbörjats om just nämnda butik....

Edit, oj såg just att jag inte var ensam att bli så tveksam och misstänksam :(

Redigerat av masse70, 29 augusti 2008 - 17:57.


#13

Postad 05 september 2008 - 07:41

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Har just kollat in denna sida själv och blev imponerad av deras sortiment för att vara riktad mot "studenter". Har för mig att jag fick information om sidan genom brev från antingen min kår eller om det var via Studentkortet, så något form av samarbete verkar det iaf vara med "riktiga" studentverksamheter.

Redigerat av martin_h, 05 september 2008 - 07:42.


#14

Postad 15 september 2008 - 09:54

keliz
  • keliz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
oj, glömde visst bort min tråd :)

anyhow, slutade med att jag handlade på komplett, visserligen inte världens bästa villkor, men det gick ju smidigt och jag var ju mest intresserad i att få tag i en bärbar snabbt. Jag betalade av allt när sommarlönen kom, så jag gick inte så mycket back på det.

#15

Postad 16 maj 2011 - 12:25

rainmanman
  • rainmanman
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Studentdator..

Jag är absolut nyreggad och inget skumt med det som folk kan tro, utan jag reggade mig bara för att svara på just den här tråden.

Studentdator är i dag maj 2011 absolut inte ett seriöst företag.

Det är ett fjant företag som fejkar sina leveranstider för att locka till sig kunder, de är HELT omöjliga att få tag på för att försöka ställa dem till svar och de är även dyra.

Jag har bråkat med dem i ganska prick en månad nu och jag har lärt mig att hata skitföretaget som man aldrig aldrig aldrig kan få tag på oavsett vart man vänder... Jag rekomenderar verkligen ingen att vända sig dit...

Mitt hat vet inte gränser just nu och i mitt senaste mail till dem skrev jag att jag ska jobba aktivt för att sprida kunskapen om deras kompletta inkompetens, så ja... här är jag=D Och ja jag är student.

#16

Postad 16 maj 2011 - 16:29

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Studentdator..

Jag är absolut nyreggad och inget skumt med det som folk kan tro, utan jag reggade mig bara för att svara på just den här tråden.

Studentdator är i dag maj 2011 absolut inte ett seriöst företag.

Det är ett fjant företag som fejkar sina leveranstider för att locka till sig kunder, de är HELT omöjliga att få tag på för att försöka ställa dem till svar och de är även dyra.

Jag har bråkat med dem i ganska prick en månad nu och jag har lärt mig att hata skitföretaget som man aldrig aldrig aldrig kan få tag på oavsett vart man vänder... Jag rekomenderar verkligen ingen att vända sig dit...

Mitt hat vet inte gränser just nu och i mitt senaste mail till dem skrev jag att jag ska jobba aktivt för att sprida kunskapen om deras kompletta inkompetens, så ja... här är jag=D Och ja jag är student.


Fairshopping.se vore nåt för dig

#17

Postad 17 maj 2011 - 02:08

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0

Fairshopping.se vore nåt för dig


Instämmer, tack vare fairshopping fick jag en ny iphone av telia fast deras servicepartner hade förklarat att det var orsakat av mig (luftbubblor under displayen).

Så fairshopping rekommenderas skarpt!

#18

Postad 27 juni 2011 - 19:28

Unregistered8ee4b323
  • Unregistered8ee4b323
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Tar Studentdator.se ut en UC på en räcker det med intyga man studerar på universitet/högskola?

#19

Postad 16 juli 2011 - 14:30

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Tar Studentdator.se ut en UC på en räcker det med intyga man studerar på universitet/högskola?


vid faktura eller avbetalning brukar de flesta ta en uc på den som ansöker, just för att kolla så inte den sökanden har betalningsanmärkningar m.m Du kan behöva uppge csn nummer elle nåt sådant vet inte så noga. Men själv tyckte jag de var dyra på vissa saker då jag har hembio som hobby så kollar jag ständigt efter nya saker och nya sajter och kan säga att tillexempel projen epson tw3200 var långt över i pris mot andra ställen men andra saker kanske de är billigare på vad vet jag. Sen blev jag lite fundersam när jag läste att man var tvungen att studera på högskola/universitet för att kunna få en kredit hos dom. Går man som jag på folkhögskola eller komvux med fullt csn så får man ingen kredit själv utan man får be hen släkting att ta krediten på sig tycker inte jag låter som student kredit. För mig ett stort skämt... Har ju själv kredit på andra ställen som inte skriver att de just är för studenter utan är helt vanliga ebutiker och inga problem där inte. Samt att jag sjävlkart har ett onoffstudentkort som fortfarande funkar trotts att onoff själva har konkat men alla som e kopplade till resursbank kan jag handla av med det och där har jag 15000kr i kredit tak. De andra har jag tagit avbetalning hos och inga problem där inte men hos studentdator får man inte kredit om man studerar på folkhögskole nivå eller på komvux då e det andra stackare som får stå på krediten. Så nu har jag sagt mitt...

Mvh

#20

Postad 11 augusti 2011 - 03:31

Unregistered1990
  • Unregistered1990
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Tar Studentdator.se ut en UC på en räcker det med intyga man studerar på universitet/högskola?


Enda jag vet som inte tar en UC som syns är väl KLARNA. Alla andra wasa m.fl tar en UC som syns vilket inte är kul. Då jag alltid handlar på faktura av säkerhetsskäl så var det inte så kul när jag hade 6 st UC från NETONET då dom tydligen tar en ny varje gång.

Nu handlar jag bara från butiken som har KLARNA...

#21

Postad 11 augusti 2011 - 22:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ursäkta men vad är en UC?

#22

Postad 11 augusti 2011 - 22:41

Unregistered1990
  • Unregistered1990
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Ursäkta men vad är en UC?


upplysningscentralen, en upplysning tar på dig då du handlar på kredit etc. Många upplysningar försämrar din "scoring" och kan göra det svårt att få lån i framtiden. (Kortfattat)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.