håller nämligen på att renovera köket och när jag tog bort enna bänkskäpet fick jag en överraskning där var det ett elemen som var gömt. helt inbyggt bakom skåpet. så vill ta bort det. hoppas någon kan hjälpa mig.
Postad 10 March 2008 - 01:26
undrar ifall någon vet ifall man måste ha elemen under fönstret eller inte???
håller nämligen på att renovera köket och när jag tog bort enna bänkskäpet fick jag en överraskning där var det ett elemen som var gömt. helt inbyggt bakom skåpet. så vill ta bort det. hoppas någon kan hjälpa mig.
Postad 10 March 2008 - 02:09
Har haft ett element under en bänkskiva och delvis bakom ett skåp sedan vi köpte huset 2004. I höstas tog jag bort det helt. Nu har det inte varit någon vinter direkt men jag har inte haft några problem. Om fönstret är dåligt isolerat kan man få kondens på rutan och kallras.
Postad 10 March 2008 - 08:50
Du måste inte, men det är det rekommenderade stället att placera ett om man skall ha ett i rummet.
Sämsta platsen är väggen mitt imot ett fönster (som inte har ett element under sig) eftersom fönstret kommer kyla luften som då sjunker ner på golvet som kommer komma till motsatta vägg där den värms upp och stiger till taket och färdas till fönstret där det kyls ner och så får du ett ordentligt kalldrag i rummet...
Sämsta platsen är väggen mitt imot ett fönster (som inte har ett element under sig) eftersom fönstret kommer kyla luften som då sjunker ner på golvet som kommer komma till motsatta vägg där den värms upp och stiger till taket och färdas till fönstret där det kyls ner och så får du ett ordentligt kalldrag i rummet...
Redigerat av GrodanB, 10 March 2008 - 08:51.
Postad 10 March 2008 - 17:02
den kalla luften som smiter in genom fönstret värms upp om du har ett element under...så då får du inte så kallt i rummet.
Postad 13 March 2008 - 21:45
Vi tog inför denhär vintern bort elemten under fönstren i vardagsrummet och jag tycker inte det har dragit nå kallt, kan iof bero på att vi har ett uterum utanför fönstren.
Postad 17 March 2008 - 10:58
I mitt hus så sitter det bara element under ett fönster i varje rum, även fast jag har har två fönster.
Jag har inte nå kallras vad ja kan känna...
Jag har inte nå kallras vad ja kan känna...
Postad 17 March 2008 - 13:27
tja, är elementet inbyggt så gör det ju ändå ingen nytta i vilket fall...
Postad 22 March 2008 - 00:03
Inte för jag vet vad jag pratar om men det låter som allt det elementet gör är att värma skåpet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?