Postad 20 March 2008 - 19:24
Synd då ljög Kanal lokal GBG imorse då. Goa göbbar.Sover kanal 9 eller?
Går på C+
Postad 20 March 2008 - 20:11
Synd då ljög Kanal lokal GBG imorse då. Goa göbbar.Sover kanal 9 eller?
Går på C+
Dom har inte jättekoll på sport.
Postad 20 March 2008 - 20:25
Postad 20 March 2008 - 20:59
Postad 20 March 2008 - 21:19
Grattis till semin!
Postad 20 March 2008 - 21:41
Sabba en sådan bra match!
Redigerat av thetias, 20 March 2008 - 21:42.
Postad 20 March 2008 - 21:46
Men vad är det för sabotörer som kastar in skit på isen!!! Blir så förbannad!!!!
Är väl samma idioter som sist?
verkar ju inte ha nån större koll därnere,släpper in vilket pack som helst
man kan ju undra vad suppporterpolisen sysslar med,dom brukar ju ha koll på vilka som är idioter, sammarbetar dom inte med klubben eller?
Postad 20 March 2008 - 22:29
Men vad är det för sabotörer som kastar in skit på isen!!! Blir så förbannad!!!!
Är väl samma idioter som sist?
verkar ju inte ha nån större koll därnere,släpper in vilket pack som helst
man kan ju undra vad suppporterpolisen sysslar med,dom brukar ju ha koll på vilka som är idioter, sammarbetar dom inte med klubben eller?
Lätt att veta att en fyllegubbe ska slänga en en GLASFLASKA! Visitera 8 till 12 tusen pers? det händer inte.
Postad 20 March 2008 - 22:46
Idioten som höll på att förstöra för frölunda kan dom slänga in i finkan på engång, hur faan kan man slänga in en glas flaska
Sen till det andra tråkiga, SM slutspel och man kan inte ha en fungerande matchklocka. Pinsamt säger jag bara.
MEN hur kan dom ens tänka på att döma mål, de e för mig obegripligt då ALLA slutar spela förutom han som gör målet.
Spelar själv hockey och visst faan är det slutsignalen man går efter och inte domarens signal. Nää där gjorde domaren helt rätt, dock så tycker jag faktiskt att det skulle varit 5 sek kvar då och inte 3.
Men men nu e det iaf en match kvar på lördag som jag defenetivt inte kommer missa
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 20 March 2008 - 22:47.
Postad 20 March 2008 - 23:43
Sen får jag säga att Frölunda kan ju bara tacka C. Södeström för att de tog sig in i matchen igen, utan den olyckliga pucken över sargen hade de nog inte slutat såhär.
En ny nagelbitare här i Karlstad på Lördag ?
Postad 20 March 2008 - 23:45
Riktigt riktigt uselt var det. Synd att det förstörde en annars bra match. Bortsett från att fansen inte sköter sig förstås...
Nåväl. Det hela avgörs på lördag. Synd att man är på bröllop då. Ska se om jag inte kan finna lurarna till mobilen så man kan följa skiten i radion...
Postad 20 March 2008 - 23:52
Däremot skulle FBK såklart fått tillbaka sina sekunder som rann iväg, vart tog dom vägen?
Tyckte att Loob och tränaren var sakliga och såg det på rätt sätt.
Vilken match, helt sjukt.
Postad 21 March 2008 - 02:07
Fy fan så dåligt gjort!
Inget förtroende är kvar för Frölundas organisation. ******** så dåligt!
Om ni tycker att det här går att försvara (jag hade skämts ordentligt om det gällt FBK) så är ni så enögda att det inte borde finnas. Hur kan de blåsa av 3 sekunder innan tiden är ute? Svaret finns tyvärr i att FBK hade målchans.
Det och att en "go gubbe" återigen hade in flaskor på isen. Nä, sämre supportrar (och då räknar jag in de som borde ha hållt ordning på tiden) har jag aldrig varit med om.
Om det här hade varit fotboll hade Frölunda antagligen fått spela med tomma läktare de närmaste 5-10 matcherna.
FBK gjorde ett mål. Inom den tid som fanns att spela. Skitdåligt gjort av VF-folket i sekretariatiet! Uruselt, rent ut sagt!
"Goa gubbar" är ett d###### skämt! Förra matchen kastade Frölundasupporters halvfulla ölflaskor ner på FBK-klacken (förutom då att de kastede saker ner på isen, något vi inte varit med om sedan 80-talet i Elitserien). D###### skitstövlar!
Om det här vore rätt skulle Frölunda spela på bortaplan i 10-12 matcher härnäst.
Kan man inte sköt publiken, och inte sköta ett sekretariat ska man f-n inte sköta matcher. Så enkelt är det.
Om sekretariatet kan avgöra matcher (som det är tydligt att sekretariat kan) är det inte kul med hockey längre. Har skrivit det tidigare: Har tycket ganska bra om Frölunda förut, men nu hatar jag föreningen. På riktigt. Att sekretariatet tar till en sån här sak när de ser att FBK har målchans är riktigt d###### uruselt. Fy fan för en sån förening. Bedrövligt. Lägg ner verksamheten, för ni har inte i Elitserien att göra.
thetias: Ser du inte att sekretariatet blåser av matchen när FBK har målchans? Det är hemmalaget som bemannar sekretariatet. Behöver jag säga mer? De ska ta mig f-n inte lägga sig i utgången av matchen.
Om det här hade varit internationell fotboll hade Frölunda ramlat ner en eller två divisioner och fått böta rejäla summor.
Postad 21 March 2008 - 02:24
Det tråkiga slutet med den "glappande" matchklockan är ju för tragiskt dock. Säger inte att det skulle ha varit mål, och Ahonen kunde lika gärna tagit pucken om inte signalen gått men det får vi aldrig vet tack vare den "glappande" klockan.
Just matchklockor har en tydlig tendens att hjälpa hemmalagen, har vid ett flertal tillfällen genom åren sett sekunder försvinna till hemmalagens fördel, har till och med sett världens längsta sekund som utspelade sig i Norge när Norge lyckades göra ett mål i absolut sista sekunden och ta sig till A-vm. Det måste ha varit något slags rekord i hur lång en sekund kan vara.
Det jag vill komma till är att det finns faktiskt opartisk personal på plats i Arenorna. Kontrollanter, fjärdedommare osv. Varför inte låta dom göra lite nytta när de ändå är på plats och låta dom sköta saker som matchklocka och videogranskningar? "Hemmapersonalen" kan agera speaker och sekreterare så behöver aldrig dessa tveksamma situationer uppstå.
Visst kan det ha varit fel på matchklockan, men att se en kille i Frölundakavaj komma med ursäkter om att de inte kan med klockan (vilket de kunnat i 59 minuter och 55 sekunder) känns inte helt bra.
Skit samma, Frölunda vann en riktigt bra hockeymtch med bra spel, bra dommare, bra publik.. Förutom idioten med flaskan..
Ser fram mot en riktigt tuff och avgörande omgång på lördag!
Välkomna till Karlstad!
Postad 21 March 2008 - 08:56
Signalen gick för att VF-fansen som skötte signalen tryckte när FBK hade chans att göra mål.
Fy fan så dåligt gjort!
Inget förtroende är kvar för Frölundas organisation. ******** så dåligt!
Om ni tycker att det här går att försvara (jag hade skämts ordentligt om det gällt FBK) så är ni så enögda att det inte borde finnas. Hur kan de blåsa av 3 sekunder innan tiden är ute? Svaret finns tyvärr i att FBK hade målchans.
Det och att en "go gubbe" återigen hade in flaskor på isen. Nä, sämre supportrar (och då räknar jag in de som borde ha hållt ordning på tiden) har jag aldrig varit med om.
Om det här hade varit fotboll hade Frölunda antagligen fått spela med tomma läktare de närmaste 5-10 matcherna.
FBK gjorde ett mål. Inom den tid som fanns att spela. Skitdåligt gjort av VF-folket i sekretariatiet! Uruselt, rent ut sagt!
"Goa gubbar" är ett d###### skämt! Förra matchen kastade Frölundasupporters halvfulla ölflaskor ner på FBK-klacken (förutom då att de kastede saker ner på isen, något vi inte varit med om sedan 80-talet i Elitserien). D###### skitstövlar!
Om det här vore rätt skulle Frölunda spela på bortaplan i 10-12 matcher härnäst.
Kan man inte sköt publiken, och inte sköta ett sekretariat ska man f-n inte sköta matcher. Så enkelt är det.
Om sekretariatet kan avgöra matcher (som det är tydligt att sekretariat kan) är det inte kul med hockey längre. Har skrivit det tidigare: Har tycket ganska bra om Frölunda förut, men nu hatar jag föreningen. På riktigt. Att sekretariatet tar till en sån här sak när de ser att FBK har målchans är riktigt d###### uruselt. Fy fan för en sån förening. Bedrövligt. Lägg ner verksamheten, för ni har inte i Elitserien att göra.
thetias: Ser du inte att sekretariatet blåser av matchen när FBK har målchans? Det är hemmalaget som bemannar sekretariatet. Behöver jag säga mer? De ska ta mig f-n inte lägga sig i utgången av matchen.
Om det här hade varit internationell fotboll hade Frölunda ramlat ner en eller två divisioner och fått böta rejäla summor.
Nej, signalen gick inte för att någon tryckte på den i förtid utan att det inte stämde mellan tidtagarur och signahlhorn. Det var ju ett tillfälle i matchen precis då tidtagaruret inte gick igång och då lär tiden för signalen går dom sekunderna. Så det blev osynk mellan de båda.
Du e inte lite enögd pga att du hejjar så mycket på fbk. Frölunda vann tekningen ner i hörnet, då ljuder signalen och flertalet spelare slutar spela och fbk gör mål.
Klart som fan det inte ska gälla som mål då, däremot kan man ju tänka sig att de börjar om när det är 5 sekunder kvar av spelet som det var innan tekningen. Men Andersson ansåg väl att det gått två sekunder av spelet innan signalen gick och då hade frölunda vunnit tekningen och pucken befann sig i hörnet.
Tror inte att det var ngn frö-fan som var rädd att fbk skulle kvittera och därför tryckte på signalen.
Postad 21 March 2008 - 11:42
Sen håller jag med er om att det är skit tråkigt det som hände med flaskan, och detta ska givetvis bestraffas på någe sätt, kanske spela inför tomma läktare i någon match i semifinalen om man går dit eller dylikt.
Sen är det oxå riktigt pinsamt det som hände med matchklockan i slutet, finns inga ursäkter ang detta. Men shit happends så e de bara. Tycker inte man ska anklaga dom i sekriteriatet för att "fuska" genom att själva trycka på knappen INNAN man har bevis för detta. Kan mycket väl vara så att den gammla klockan är glapp eller så.
Men FBK skulle absolut ha haft 5 sek kvar i slutet iaf.
Nää skärp er n uoch kom igen på lördag, då kan ni visa vart skåpet ska stå för det kommer Frölunda att göra
Postad 21 March 2008 - 11:54
Fusk eller ej. VF borde få ett riktigt kännbart straff för det inträffade... Elitseriens oseriösaste hockeyklubb.
Postad 21 March 2008 - 12:00
Postad 21 March 2008 - 12:18
Precis. Ljudsignalen började när pucken var i sarghörnet. Dock anser jag att hela spelsekvensen skulle spelas om. Att det ska vara 5 sekunder kvar men att det skulle vara mål?. inte en chans.Gott om dåliga förlorare här. Jag tycker att det är rätt så självklart att det inte skall bli mål. Spelarna slutar spela när signalen ljuder. Att sedan en FBK-spelare skjuter ett skott 1-1.5 sek efter detta är ointressant.
Postad 21 March 2008 - 13:06
Som moderator vill jag bara be ALLA oavsett "tillhörighet" att lugna ner sig och tänka på vad dom skriver och i vilken "tonart".
Redigerat av partajare, 21 March 2008 - 13:08.
Postad 21 March 2008 - 13:18
Helt ärligt verkar du vara den ende som anser att Frölunda hade kontroll på pucken när signalen ljuder. Otroligt att ingen annan såg det...Du e inte lite enögd pga att du hejjar så mycket på fbk. Frölunda vann tekningen ner i hörnet, då ljuder signalen och flertalet spelare slutar spela och fbk gör mål.
Nä, signalen ljöd strax före FBK sköt. Det är inte givet mål om signalen inte hade ljudit, men det är en riktigt bra målchans.
Det här var amatörmässighet på hög nivå. Frölunda som förening framstår som en hoper amatörer. Borde inte få arrangera elitmatcher, när de inte kan sköta grundläggande saker som säkerhet, ljus och tidtagning. Bedrövligt. Jag hade skämts om det här hade hänt FBK.
Postad 21 March 2008 - 13:53
Tyvärr tror jag FBK kommer få rejäl kompensation av domaren i sista matchen, och tändvätska har FBK spelarna redan fått så det räcker. Hoppas på en jämn grym match igen dock!
Postad 21 March 2008 - 14:14
Postad 21 March 2008 - 15:13
Jag menar inte att frölunda hade kontroll på pucken, däremot vann de tekningen så att pucken hamnade i hörnet. Sen var det ju både färjestadsspelare och frölundaspelare i hörnet när signalen gick. Det var inte så att signalen gick precis när han sköt utan började minst 1-2 sekunder innan han fick iväg skottet.Helt ärligt verkar du vara den ende som anser att Frölunda hade kontroll på pucken när signalen ljuder. Otroligt att ingen annan såg det...Du e inte lite enögd pga att du hejjar så mycket på fbk. Frölunda vann tekningen ner i hörnet, då ljuder signalen och flertalet spelare slutar spela och fbk gör mål.
Nä, signalen ljöd strax före FBK sköt. Det är inte givet mål om signalen inte hade ljudit, men det är en riktigt bra målchans.
Det här var amatörmässighet på hög nivå. Frölunda som förening framstår som en hoper amatörer. Borde inte få arrangera elitmatcher, när de inte kan sköta grundläggande saker som säkerhet, ljus och tidtagning. Bedrövligt. Jag hade skämts om det här hade hänt FBK.
Postad 21 March 2008 - 15:15
Jag menar inte att frölunda hade kontroll på pucken, däremot vann de tekningen så att pucken hamnade i hörnet. Sen var det ju både färjestadsspelare och frölundaspelare i hörnet när signalen gick. Det var inte så att signalen gick precis när han sköt utan började minst 1-2 sekunder innan han fick iväg skottet.
Helt rätt !!
Postad 21 March 2008 - 15:36
En sån situation som uppstod får helt enkelt inte inträffa.
Hoppas de får ett riktigt kännbart straff pga detta. Tex, om de tar sig vidare, samtliga matcher på bortaplan tex.
Postad 21 March 2008 - 16:19
Edit.
Färjestad hoppades sent i natt att matchen skulle spelas om, eller att resultatet ogiltigförklaras.
– Det är klart, skulle man strida ända in och det ska man väl egentligen göra en sån här gång så är det klart att man hoppas att det är så, sa Loob i en tv-intervju med klubbens egen hemsida sent i går.
Loob hoppades på omspel
I dag krävde han svar av förbundet.
– Om Färjestads supportrar har haft sådana förhoppningar kan jag direkt säga att matchen är avslutad och det resultatet står sig. Punkt, säger Lars G. Karlsson.
Färjestad hade starka åsikter om det bortdömda målet och agerandet i matchens slutsekunder.
– Jag har förståelse för deras besvikelse och det är givetvis jättetråkigt att tekniken ställer till det på det här sätter, men jag har pratat med alla inblandade på plats i Frölundaborg och domarteamet har agerat helt rätt.
– En slutsignal är att likställas med att spelet är avblåst, helt enligt regelboken. Och sedan har domaren det sista ordet om det uppstår en tvist om beträffde tiden och nu ansåg Thomas att det var några sekunder kvar efter det att signalen gått.
http://www.aftonblad...ticle2104188.ab
Slutsignal likställs med att spelet är avblåst. Så därför bör det inte räknas som mål. Däremot att domaren inte lät hela spelsekvensen spelas om med 5 sekunder kvar är hans beslut, vilket jag tycker var fel.
Om en spelare fortföljer en tackling, skjuter pucken mot mål efter spelet blivit avblåst har väl också sina konsekvenser? (I vanliga fall då då det blåsts helt korrekt av vid 20min eller domaren blåst i pipan.). Dvs om en spelare hör domaren blåsa eller att singalen går och ändå skjuter in pucken i mål? eller fortsätter sin tackling etc.
Redigerat av Hoff, 21 March 2008 - 16:27.
Postad 21 March 2008 - 18:09
Ja, det var en grym match. Synd den ska sluta som den gjorde.Klart det är pinsamt, men vilket drag!!! Underbar match!
Tyvärr tror jag FBK kommer få rejäl kompensation av domaren i sista matchen, och tändvätska har FBK spelarna redan fått så det räcker. Hoppas på en jämn grym match igen dock!
Hoppas att Thomas Andersson är stark nog att inte kompensera för ett fel begånget av Frölunda-sekretariatet. Vill inte att FBK ska gå vidare på sånt.
Tyvärr tror jag fortfarande inte att något av lagen tar sig förbi semifinal. Definitivt inte Frölunda, som ju får möta HV om de går vidare. Linköping är, tror jag, ett något enklare lag att besegra, men lite bättre än de här två lagen.
Postad 21 March 2008 - 18:46
Tror och hoppas att FBK supportrarna kommer sköta sig bra i sista matchen även om de hatar allt som har med Indians att göra just nu.
Postad 22 March 2008 - 15:03
Nu har jag iaf en sak att titta på ikväll. Är sjuk och kan därför inte gå på fest:(
Postad 22 March 2008 - 19:57
Postad 22 March 2008 - 21:50
Postad 23 March 2008 - 02:55
Postad 23 March 2008 - 14:11
Postad 23 March 2008 - 18:04
MVH Kribban
Postad 23 March 2008 - 19:07
Var aldrig orolig
Känns lite som att FBK kan gå hela vägen.
MVH Kribban
Sorry, inte en chans.
Postad 23 March 2008 - 23:16
Var aldrig orolig
MVH Kribban
Sorry, inte en chans.
Postad 23 March 2008 - 23:54
Var aldrig orolig
MVH Kribban
Sorry, inte en chans.
Nähä
Vem tror du har störst chans att ha rätt.
Postad 24 March 2008 - 08:12
Postad 24 March 2008 - 21:51
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
36 bilder
95 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?