Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Thiel cs3.7

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 March 2008 - 21:10

bluepirre
  • bluepirre
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Någon som har haft tillfälle att lyssna på dessa?

Vet att Balance i Jönköping samt RC i Umeå har dom hemma, men bor man i Halmstad trakten blir det ju en bit att åka.

Postad bild

Postad 11 March 2008 - 12:56

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

• 953 inlägg
  • 0
Hej

Jag har hunnit spendera lite tid med dom burkarna.
Låter helt okej faktiskt, Priset kommer tyvärr att höjas från 100 till 130kkr blev jag vis om i helgen.
Men det finns många högtalare i den prisklassen. Dom verkar dock kräsen på vad man kopplar dom till och även att rummet är något så när bra ur akustiskt perspektiv.

När jag lyssnade på dom i helgen så drevs dom av: Vitus Audio CD och deras intregerade förstärkare på 2x25 class A, Kopplade med topp kablar från purist audio så som Proteus Provectus, 20th Aniv, och Venustas. Enligt min åsikt fungerade Venustas bättre då den mjuknade upp högtalaren.

Det bästa med CS3.7 var soundstagen, förde upp en bra holografisk bild som hade mycket bra djupled.

Men som sagt finns många bra högtalare där ute i den prisklassen

Postad 11 March 2008 - 15:58

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
zlay3r! Det var inte igår, så du var oxå och sprang på mässan?

Tyvärr fick jag ingen chans att lyssna på dem i sweetspot och det var klassisk/opera som spelades. Dock har jag sällan hört sån separation mellan instrumenten, väldigt vackert.

Största problemet var för mig att jag hade några "småpojkar" som diskuterade högljutt (för att överrösta musiken) huvida de skulle ha fotpall eller inte.

Som zlay3r säger, det finns mycket i denna prisklass och ska nog inte stressa fram något. Ska man lägga 100 papp på en högtalare är väl en resa inom riket inga problem eller?

// Sat

Postad 11 March 2008 - 18:15

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

• 953 inlägg
  • 0
Tja Satsvear. Nä det var det verkligen inte, Har legat av mej lite, Men nu kanske det blir ändring på det :(

Postad 11 March 2008 - 20:26

bluepirre
  • bluepirre
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
" Ska man lägga 100 papp på en högtalare är väl en resa inom riket inga problem eller?"

Sant, men ändå rätt intressant att höra andras åsikter.
Har varit inne mycket på B&W 802d, efter en hel del lyssnande både i Malmö å Lund.
Visst, det finns en hel uppsjö med högtalare i 100tkr klassen. Men hade varit intressant att höra om dom är värda prislappen? Alltså Thielen.

Få väl ta en resa upp till Jönköping och kolla läget. Vimmerby ligger ju inte så långt därifrån heller :(

Postad 12 March 2008 - 12:18

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

• 953 inlägg
  • 0
Thiel CS3.7 hmm har nog lite tvärt om emot B&W, Har fått för mej att B&W är lite mera rundare i ljudet än vad Thiel är, Thiel har helt enkelt strävat efter att få ett opåverkat ljud, Skulle nog kunna säga att dom ligger nog mera åt, Kharma, Dynaudio Saphire, Gamut hållet. Medans B&W kanske liknar mera Sonus faber förstår du.
Vissa gillar det och vissa gillar det helt enkelt inte. Jag själv tycker Thiel var en kompetent högtalare medans en kompis tyckte att det var delade omdömmen, Men då har vi två helt olika ljudideal istället.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.