Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Popcornhour A-100

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 March 2008 - 09:58

Unregistered1d56c791
  • Unregistered1d56c791
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har haft möjligheten att ”testköra” en Popcornhour A-100 ett tag.
Första intrycket som Popcornhour ger är lite som NASA´s rymdraketsprogram över enheten, den har blivit ihopbyggd av den som gav det lägsta budet.. Paketering ser ut som om tanten skulle ha beställ en leksak till sig själv, ett tråkigt brunt paket, Ventilations gallrena sitter löst på sidan, saknar en frontdisplay helt vilket är synd, Värmeutvecklingen är ganska hög, dom små LED lampor som finns blandas ihop så man förstår inte om enheten är på eller av vilket leder mig till den STÖRSTA nackdelen den har..... F*nskapet går ju inte att stänga av, endast sätta den i viloläge samt stänga av video & ljud utgångar, den otroligt störiga nätadaptern som medföljde arghhh kan dom inte ha byggt in den i enheten så man skulle ha sluppit att ha en extern strömkälla. Förstår att detta leder till det billiga priset men när konkurenter bara kostar 30% mera så borde det vara lite bättre.

När jag först fick hem den så fick jag inte enheten att fungera med mitt nätverk, den fick kontakt med internet etc men inte med mitt nätverk, testade då att återställa till fabriksinställningar....... skulle inte ha gjort det då enheten var helt nerdrogad i ett par timmar när den sen fick för sig att fungera igen, vad detta beroro på kan jag inte svar på (men tro på värmen i enheten).

Ftpservern ett kapitel för sig själv fick med en liten snabbguide som dessutom var allt man fick med i väg av manualer eller guider förutom garantivillkoren samt en ursäkt för att dom har levererat en inte helt färdig produkt. I guiden står det att användarnamn samt lösenord är ”ftpuser” detta stämde till 50% då lösenordet var felaktigt, efter ett tag så kom jag dock in i servern och såg att lösenordet tydligen ska vara 1234.

När jag senare hade fått igång på härligheten så.... hummm interfacet ser ju faktiskt bra ut. Glad åt detta hoppar jag in på min filer på nätverket (använde mig av simpel media server) märker tyvärr att den inte klarar av att läsa in mina IFO och VOB filer dock så klarar den av resten på nätverket med ett väldigt gott resultat, när man lyssnar på musik så kunde man inte bläddra bland andra filer utan var tvungen att antingen lyssna färdigt eller stoppa filen varpå den gick till bara till albumet, på detta sätt påminner den om min gamla Pinnacle Showcenter vilket var det sämsta med den. Annars så för musik fungerade den tillfredställande, dock så vad det bara just det.
Vid film tittande så verka den ha lite problem med ljudet då den hade svårt att bestämma sig om den skulle skicka ut en stereo signal eller pcm signal detta ledde till att ljudet ibland kunde gå från Digitalt till stereo vilket var väldigt irriterande.

Att den sedan inte fungerar till att surfa med på Youtube som många har problem med, det ser jag inte som ett minus för denna maskinen, vill man se på youtube/surfa på internet så finns det datorer som klara av det galant, internet ska skötas av datorer inte av mediacentran.
Det positiva med Popcornhour är att det nu finns ett stortspann på Mediacentran, allt från budget till värsta HTPC bygget.

Själv så fortsätter jag att förbanna min Tvix 4100, och ser framemot att få prova Tvix 6500
//T

Redigerat av Unregistered1d56c791, 11 March 2008 - 10:31.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.