Med tanke på att 20.000 timmar är närmare 2,5 års oavbrutet tittande 24/7 så hinner det troligen komma lite nya titlar under tiden;)
Men allvarligt så har jag svårt att förstå vad du grundar påståendet att det tar 15-20.000 timmar på?
Flygplatsskärmar och andra skärmar som står igång dygnet runt brukar ju användas som skräckexempel gällande inbränningsproblem. Om skärmen "bara" varit igång 12 timmar per dygn så skulle den vara 4-5 år gammal vid 20.000:e timmen. Skärmarna som fanns för 4-5 år sedan var väl inga höjdare gällande inbränning direkt... Vilket alltså gör mig tveksam till om det existerar en enda plasma som hållit så många timmar över huvud taget...
Att det rör sig om tusentals timmar på en modern skärm innan man märker eventuellt ojämt slitage är säkert möjligt. Jag utesluter inte heller att siffran 15-20.000 kan vara sann. Men utan någon källa som styrker den saken utesluter jag inte heller t ex att siffran 1.500-2.000 kan stämma ännu bättre.
Det vore med andra ord intressant att veta mer exakt hur lång tid det tar att bli ett problem, om det ens blir ett problem, samt om det är någon idé att försöka alternera aspekt ration på materialet man tittar på för att lindra det eventuella problemet.