|
Hej Jag är själv student och bor i ca 21kvadrat. Har för närvarande Argon 7350A de är aktiva och kostar med billigaste kablar från Hifiklubben på 2800kr med frakt och moms. Grymt bra ljud använder dem mest till musik via ipod där alla mina låtar är i apple lossless. De funkar grymt med cd/dvd spelare, ipod, dator och tv den har två ingångar men den hanterar bara en ljudkälla åt gången. Ingångarna är RCA och 3,5 mm, rekommenderas att köpa bananer och bra signal kablar. Till ljudet: Grymt bättre än alla datahögtalare du hittar på marknaden, ljudet låter som det skall och inte fejkat som det kan låta i till exempel Logitech system. Bas finns men det kanske inte är värsta trycket men då kan man komplettera med en sub för den har subutgång. Fast det bara är 5 tums bas så kan den leverera bra ljud och högt. övrigt är högtalarna känsliga för dåligt inspelade låtar, man hör direkt om det är dålig kvalitet på låtarna om man spelar vanliga mp3:or. Det bästa köp jag har gjort hittills de finns i en mindre variant men den större är bättre på alla fronter. Som sagt som det sägs i Hihiklubbens motto bad sound kills good music. Allt andas seriöst byggande fast de kostar så lite som de gör vilket man inte tror första gången man ser på bilderna som finns.
Buddaz
|