Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice Challenger M-85 och m-65 som bioanläggning

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 March 2008 - 22:06

Mayen
  • Mayen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej har precis skickat efter ett högtalarsystem från Fynda.se.
Paket innehåller, Dynavocie M85 som frontar, M65 som surround och dynavocie C-6 som center 2 st.
Nu är den stora frågan. orkar mitt tro tjänare Andersson R1 driva dessa högtalare fullt ut ?

Eller måste jag införskaffa mig en ny receiver ?

Tacksam för svar.
Daniel M

Postad 13 March 2008 - 08:29

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
utan att tveka, neej ! men det låter nog inte apa men högtalarna har större potensial än din förstärkare. Vad har du för förstärkarbudget ? Mvh Mydynavoice

Postad 13 March 2008 - 10:35

Mayen
  • Mayen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hade tänkt att använda Andersson R1an ett tag om det nu låter någorlunda bra, till ekonomin godkänner ett nytt köp. isf blir prisklassen runt 7-8500 kr.
Men som sagt, ekonomin måste ses överförst !

Men du trodde att det låter helt ok annars med Andersson r1an ?

Postad 13 March 2008 - 10:56

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Hade tänkt att använda Andersson R1an ett tag om det nu låter någorlunda bra, till ekonomin godkänner ett nytt köp. isf blir prisklassen runt 7-8500 kr.

Jag köpte mina M-85or och körde dom med en Sony str-k840p.. surroundförstärkare budgetmodell från 02. Det lät faktiskt rätt bra. Inget "tryck så jag trodde rutorna skulle..." men lät bra. Du kommer säkert bli nöjd och i den prisklassen du just angav finns det många fina förstärkare.. yamaha, marantz, Pioneer m.fl som jag tror skulle passa ypperligt med dina högtalare :)

Postad 13 March 2008 - 11:33

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
både m-85 och m-65 har hög känslighet så jag tror att din andersson kommer fungera bra med dom här högtalarna, visst blir det bättre med mer kraft men skulle nog lägga dom pengarna på ett gäng filmer istället

Postad 13 March 2008 - 12:23

Mayen
  • Mayen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag köpte mina M-85or och körde dom med en Sony str-k840p.. surroundförstärkare budgetmodell från 02. Det lät faktiskt rätt bra. Inget "tryck så jag trodde rutorna skulle..." men lät bra. Du kommer säkert bli nöjd och i den prisklassen du just angav finns det många fina förstärkare.. yamaha, marantz, Pioneer m.fl som jag tror skulle passa ypperligt med dina högtalare :)

Men tack så mycket för ditt svar.
Då skall högtalarna provspelas överhelgen, dock får vi se hur lång leverans tid Fynda har, enda upp till norrland ! =)
Men i framtiden funderar jag på en marantz, men tyvärr är allt en pengar fråga !

Daniel M

Postad 13 March 2008 - 12:27

Mayen
  • Mayen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

både m-85 och m-65 har hög känslighet så jag tror att din andersson kommer fungera bra med dom här högtalarna, visst blir det bättre med mer kraft men skulle nog lägga dom pengarna på ett gäng filmer istället

men huvudsaken det låter bra, och att inte andersson kurkar ut !
men en marantz är ett av intresse i framtiden.
Men är det som du säger, att andersson kommer fungera bra.
Så blir det att ta förstärkar pengarna till en projje i en bra prisklass därefter filmer ! =)

Daniel M

Postad 13 March 2008 - 22:41

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
lägg pengarna på ett slutsteg istället om du är nöjd förövrigt med din andersson.

Har ett par Proson Conquest 8255 (samma element, annorlunda låda) och dom matar jag med ett steg som lämnar 2x500w 20-20KHz <0,1% THD och det går att spela vansinnigt högt med dom om dom får mycket effekt!!

Postad 14 March 2008 - 00:43

Mayen
  • Mayen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

lägg pengarna på ett slutsteg istället om du är nöjd förövrigt med din andersson.

Har ett par Proson Conquest 8255 (samma element, annorlunda låda) och dom matar jag med ett steg som lämnar 2x500w 20-20KHz <0,1% THD och det går att spela vansinnigt högt med dom om dom får mycket effekt!!

ja det är också ett alternativ, visst är jag nöjd med min andersson. mina andra högtalare som jag körde tidigare var Audio Pro A2.42 Live och tyckte andersson gjorde det bra ifrån sig.

Postad 14 March 2008 - 10:15

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

ja det är också ett alternativ, visst är jag nöjd med min andersson. mina andra högtalare som jag körde tidigare var Audio Pro A2.42 Live och tyckte andersson gjorde det bra ifrån sig.

Det går inte att koppla till extra slutsteg på den recivern tyvärr.
Har även jag Proson 8255orna och kör med nad 216thx som ger 2*300w i 4 ohm och jag är imponerad hur pass högt det går att spela.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.