Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Externt RIIA-steg mot inbyggt

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 March 2008 - 14:50

vv05cb0
  • vv05cb0
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har upptäckt att på många av mina vinylskivor så är det rätt dåligt ljud faktiskt, de flesta om jag ska vara ärlig. Kan det vara så att RIIA-steget som är integrerat i min Rotel-förstärkare är dåligt? Tjänar man något på att köpa ett externt RIIA och ansluta till AUX-ingången istället? Pickupen var ny och av bättre modell när jag köpte skivspelaren för ett år sedan ungefär.

Några andra lösningar man kan prova?

tack på förhand! /Carl

Postad 13 March 2008 - 15:35

Unregistered5325ac40
  • Unregistered5325ac40
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har upptäckt att på många av mina vinylskivor så är det rätt dåligt ljud faktiskt, de flesta om jag ska vara ärlig. Kan det vara så att RIIA-steget som är integrerat i min Rotel-förstärkare är dåligt? Tjänar man något på att köpa ett externt RIIA och ansluta till AUX-ingången istället? Pickupen var ny och av bättre modell när jag köpte skivspelaren för ett år sedan ungefär.

Några andra lösningar man kan prova?

tack på förhand! /Carl

Det uppenbara är att testa med en skivspelare du vet låter bra (låna en kompis/hos trevlig affär).
Och att givetvis testa *din* spelare med en RIIA som du vet låter bra.....dags att skapa en god relation med affären:-)

Det är sällan RIIA-stegen är något att drömma om i billiga integrerade förstärkare. Själv tycker jag att det i min gamla Rotel 930 är godkänd men inte mer. Förr var det lätt att hitta externa för 700-1000 kr som gjorde susen, har ingen aning vad priserna ligger på idag. Kolla gärna beg!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.