Då har min LG47LF65 anlänt.
Lite snabbutlåtande:
* Bildkvalite med canal digital HD box, med HD kanalerna är bilden riktigt bra 9/10 en riktig fröjd för ögat. De vanliga kanalerna varierar i kvalite saken är att vissa kanaler såg bättre ut på min andra 37 tumare som var 720p. LG:n är inte så förlåtande med dåligt grundmaterial.
* Min gamla x-box med komponentkabel fick lite flimmer i 720p detta försvann när jag satte över den på 1080i.
Bildkvalite 9/10. Lite högre betyg för att XBMC är ett otroligt program, fantastiskt att man kan skrämma upp den gamla burken i sådana upplösningar BRA jobbat FRODO & CO.
*Dator med Geforce 8500GT 512mb grafikkort. Kopplad med HDMI. Riktigt bra bild i MCE, med pixelmapping 1:1 på tv:n Dock så har jag inte lyckats få full bild i vanliga datorläget. Tror det hänger på en trivial inställning på grafikkortet. En slägga till microsoft, går inte att få ut ljudet via MCE med HDMI sladden, Gates verkar inte ha fattat att man skickar ljud och bild med HDMI. Löser sig säkert när jag orkar installera ett annat mediacenter på datorn.
*PS3 ja det är väl därför man köper en full HD OCH tro mig ni blir inte besvikna.
-Spel i 720p riktigt bra bild med skarpa färger ett bra lyft från den gamla skärmen.
-Spel i 1080p har jag tyvärr inget ännu, väntar på GT5, trailern är enastående i 1080p.
-Menysystenet i 1080p är helt underbart mycket klarare än i 720p läget. 10/10
-Film med en blu-ray i 1080p och 24hz är bilden helt sjukt bra.... här briljerar LG 100% enligt mig. Vissa har talat om att LG:n skulle hacka i detta läge det är inget jag märkt av efter att provat de filmer jag har ca 10 stycken.
För er som stör sig på att PS3 visar filmer i sitt orginaläge(med svarta kanter i toppen och botten) så fixar LG:n detta i läge zoom1 riktigt bra utan att sabba bilden, lite kvalité tappar man alltid men knappt märkbart.
-Ljud Lg:n har helt ok ljud för att vara en tv. Den har optisk utgång och skickar vidare ljudsignalen från de enheter du kopplat in via ex HDMI till din förstärkare, den stöder PCM och Dolby Digital dock inte DTS vilket var frustrerande så jag fick koppla med optisk från PS3 direkt till förstärkare.
-Inställningsmöjligheter jag har inte hunnit mixtra med egna inställningar så mycket ännu. Så framöver går det nog att optimera. Du kan ha seperata inställningar för varje ingång.
Slutligen:
Jag gav 14 990 kronor för skärmen, riktigt bra pris de har dumpat den rejält till förmån för sin nya skärm. Jag har jämfört med bla samsung m86 46 tummare. Jag hade båda skärmarna jämte varandra inkopplade med en PS3. Jag upplevde LG:n som skarpare men det är pytteskillnader och saker som säkert kan bättras med optimala inställningar.
Jag återkommer med mer när jag testat runt lite mer.
Sammantaget efter 2 dagar med skärmen 10/10. Ps ska du köpa en skärm för att bara titta på tv via boxer etc så köp ngt annat. Ska du däremot köpa en skärm till din PS3 så är Lg:n riktigt bra och framför allt prisvärd.