Jag har en polare som köpt en PS3 i nåt asien land och nu har den slutat läsa skivor. Vet ni om sony har en global garanti eller är det bara att "gilla läget"
Hur funkar det med garanti om man köper utomlans?
Startad av
stefan.li
, Mar 14 2008 09:06
5 svar till detta ämne
Postad 14 March 2008 - 09:06
Hej!
Jag har en polare som köpt en PS3 i nåt asien land och nu har den slutat läsa skivor. Vet ni om sony har en global garanti eller är det bara att "gilla läget"
Postad 14 March 2008 - 10:36
Det är bara att gilla läget för din polare tyvärr.
Sony har inte ens pan-europeisk garanti. Jag köpte min i England och när den gick sönder (exakt samma problem - slutat läsa skivor) så ville inte Sony i Norden ha med den att göra alls utan hänvisade mig till återförsäljaren i England.
Lite löjligt av ett så stort företag som Sony att t.o.m dela upp Europa i olika "garanti-regioner".
Sony har inte ens pan-europeisk garanti. Jag köpte min i England och när den gick sönder (exakt samma problem - slutat läsa skivor) så ville inte Sony i Norden ha med den att göra alls utan hänvisade mig till återförsäljaren i England.
Lite löjligt av ett så stort företag som Sony att t.o.m dela upp Europa i olika "garanti-regioner".
Postad 14 March 2008 - 21:20
Hej,
Jag lagade en Ps3:a åt en vän till mig nyligen som hade köpt den utomlands, Sony ville inte reparera den men jag tog och köpte en blålaser lins på eBay, bytte ut den och den fungerade jättebra igen. Om du är någorlunda händig så rekommenderar jag dig att prova med det, fick betala runt 300kr.
Jag lagade en Ps3:a åt en vän till mig nyligen som hade köpt den utomlands, Sony ville inte reparera den men jag tog och köpte en blålaser lins på eBay, bytte ut den och den fungerade jättebra igen. Om du är någorlunda händig så rekommenderar jag dig att prova med det, fick betala runt 300kr.
Postad 15 March 2008 - 14:33
I 99% av alla fall så är det återförsäljaren som står för garantiäreenden.
Postad 18 March 2008 - 09:00
I 99% av alla fall så är det återförsäljaren som står för garantiäreenden.
Hehe, alla stora gråimporterare på LCDer (pratar om Samsungs och Toshibas LCDer, vet ej hur det är med andra märken) såsom NetOnNet, Komplett, Dustin, Inwarehouse etc... hänvisar till den svenska leverantören, trots att de inte är återförsäljare för dom. Tycker programmet Sverker i PLUS bör ta och reda ut detta vad som händer med garantin
General Announcement:We discovered that some of CMV/Polyview branded LCD products have been made available in various gray markets in Europe... - 2004/4/27
Recently, we discovered that some of CMV/Polyview branded LCD products have been made available in various gray markets in Europe, USA and Japan Area through unauthorized distribution by individuals/companies. As the upstream manufacturer of the products, we have no control over the activities of those unauthorized distributors and other unscrupulous merchants. Consumers who bought CMV/Polyview products from these unauthorized channels would not be able to obtain the same warranty protection afforded to customers who bought products from our authorized dealers and agents, unless otherwise required by law. We are not obligated to provide any warranty services to customers who did not purchase our product from an authorized distributor who has signed a warranty agreement with us. However, in order to alleviate difficulties faced by consumers who purchased CMV/Polyview branded LCD products through gray market channels and could not otherwise obtain any after sale repair services, we may provide repair service, subject to a out-of-warranty service fee. The actual time needed for the repair will be determined by our regional repair centers in charge. Please call our hotlines listed below for further details. We regret any inconveniences we may have caused.
""http://www.cmv.com.t...4-8727FB691C37}
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?